הלכה יומית כ"ג כסליו
ו הרואה נרות חנוכה שהודלקו בבית הכנסת, בתוך חצי שעה של זמן הדלקתם, יברך ברכות הראיה, היינו שעשה נסים ושהחיינו בלילה הראשון של חנוכה, וברכת שעשה נסים בשאר הלילות. [שכיון שמנהג הדלקת נ''ח בבית הכנסת ''בברכה'' הביאו מרן בש''ע, ופסק כן לדינא, הו''ל בכלל ''מנהג ישראל תורה הוא''. תוס' (מנחות כ:), ורמב''ן (פסחים ז:). וממילא יש לברך על הראיה של נרות החנוכה שהודלקו בביהכ''נ. וכן מתבאר בשו''ת משפטי עוזיאל (חאו''ח סי' ז). ובשו''ת בית מרדכי (סי' מ). וכן נראה בשו''ת מנחת אלעזר ח''ב (סי' סח), ובשו''ת התעוררות תשובה ח''א (סי' קג). ואף שבאגרות משה ח''א (חאו''ח סי' קצ) כתב, שאין לברך על הראיה של נ''ח כשרואה נ''ח של ביהכ''נ, כיון שאינו אלא מנהג. וכ''כ ביומין דחנוכה (דף ריז.). אולם אין דבריהם מחוורים, שהרי אנו עושים מעשה לברך כל הברכות על נרות חנוכה שבביהכ''נ, אע''פ שאנו נוהגים שלא לברך על ההלל דר''ח, משום שאינו אלא מנהג, ואילו כאן המנהג בכל תפוצות ישראל כמו שפסק מרן בש''ע שמדליקים נרות בביהכ''נ בברכה. ונתבאר בשו''ת יביע אומר ח''ז (חאו''ח סי' נז), ליישב הדברים. כיעו''ש. לכן אף לענין ברכות הראיה, יש לברך על ראיית נרות חנוכה שבבית הכנסת. וראה בחזון עובדיה על הלכות חנוכה]. ז מי שבירך את הברכות לפני ההדלקה, ובטעות הדליק תחלה את הנר הנוסף הנקרא ''שמש'', אין לו לברך פעם שניה, אלא ידליק נרות החיוב על סמך ברכתו, שאף על פי שהוא...