chiddush logo

היובל וראש השנה

נכתב על ידי משה אהרון, 19/9/2025

 בס"ד.


היובל וראש השנה.
-------------------------------------
 הקריאה : "אתם ניצבים היום כולכם..." עונה גם על הערך של : "יום תרועה".
  שתקיעת התרועה מאחדת אותנו כולם  לכלל "התרועעות" יחדיו של "אחד" אל מול ה' אחד .
 שכולנו ניצבים לפני ה' אלוהינו. לברוא כעין : "עולם חדש"
 והנה יש לכאורה נושא אחד שעדיין לא פלחה אותו די ,מחרשת הפרשנות . :
 הזיקה והקשר שבין היובל לחג ראש השנה .
 שלכאורה בשניהם קיימים יסודות זהים.....
 ראש השנה והיובל קשרים בעבותות של  זכרון ותרועה. - תרועה כפולה.
ראשית לשוב לתור אחר  "רועה העולם" [תרו - רועה].
ושנית שכל צאנו ישובו להיות שלמים זה עם זה ומאוחדים  בערכים של 
הוגנות, תשובה ושלום
.
 שיובל לא בא אלא לאחר חמישים "יובלים קטנים" [חמישים ראשי שנה].
 ולא עוד שגם לסוף פני הגאולה כפני היובל  - מבחינת פניה של 
החברה האנושית :
 מחיקת כל עוול והשבת ההוגנות  והשלום בין כל ברואיו של הקב"ה..
 והכל כאמור קשור גם ברעיון : "התרועה הכפולה" כאמור .
 שאין לך מצב של המלכת מלך מלכי המלכים  ["רועה העולם"] ודווקא בתנאים של השבת הבריאה לתיקנה הראשון בהחלקת כל הבקיעים החברתיים שיצרנו.......
  ובהצבת ייעודה הראשון - אחדות כלל האדם - השווה לכל התורה כולה .
 בערך הכפול של :  ואהבת לו כמוך - לגר.
 וכן ואהבת לריעך כמוך:
 המלכת רועה העולם  והתאחדות צואנו  לכלל אחד .... "יום תרועה" של אחדות בבחינת : "ניצבים כולכם היום לפני ה' אלוהיכם.יום הפותח שנה שלמה של פיוס חברתי, ריעות ואחדות  ובה האדם משווה אל מול עיניו את שמו של הקב"ה  לבל יודח למעוד בערכי ה' 
 [ לאמור : יו - בל] בבחינת  : שויתי ה' לנגדי תמיד ולכן אני נרתע בל אמעד.......

 הנה כי כן יש מה הרבה ללמוד מחיבורם  של שניים אלה : היובל וראש השנה. 
שלא בכדי גם השופר מוצב בהם כבריח תיכון מכונן. והמחבר לסוף גם שני  "שופרות" :
 שופר של סיני מחד.
 ושופר של משיח מאידך .
  
הרמזים שהנחנו כאן הם כמדומה,אך ראשיתו של מסע חקר תורני ,בין שניים אלה 
וביחד גם  עם ערכים אחרים .
 
משה אהרון 


להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה