דברי תורה לפרשת בשלח
9/2/2017
חדש בחידוש
חידת השבוע – בשלח:
מצוה לפאר,
לרומם וליפות את בית המקדש.
היכן רמוזה הלכה זו בפרשת השבוע?
חידושים ודברי תורה לט"ו בשבט
הנטיעות והגאולה
יניב
באבות דרבי נתן (נוסח ב. לא) מובא בשם ריב”ז: 'הוא היה אומר... אם היתה נטיעה בתוך ידך ויאמרו לך: הרי לך המשיח, בא ונטע את הנטיעה ואח"כ צא והקבילו'. מסביר מרן גדול הדור הרה"ג חיים דרו
יניב
באבות דרבי נתן (נוסח ב. לא) מובא בשם ריב”ז: 'הוא היה אומר... אם היתה נטיעה בתוך ידך ויאמרו לך: הרי לך המשיח, בא ונטע את הנטיעה ואח"כ צא והקבילו'. מסביר מרן גדול הדור הרה"ג חיים דרו
טו בשבט - כִּי הָאָדָם עֵץ הַשָּׂדֶה
אלון
העולם בעידן המודרני סוגד לקִדמה. הוא מטפח תפיסה שכל מה שטופח ונבנה בעבר הוא מיושן ולא רלוונטי. התקדמות, על-פי השקפה זו, משמעותה מחיקת העבר ובריאת עולם חדש, וכל המרבה בניתוץ ערכי האתמול – הרי זה משובח
אלון
העולם בעידן המודרני סוגד לקִדמה. הוא מטפח תפיסה שכל מה שטופח ונבנה בעבר הוא מיושן ולא רלוונטי. התקדמות, על-פי השקפה זו, משמעותה מחיקת העבר ובריאת עולם חדש, וכל המרבה בניתוץ ערכי האתמול – הרי זה משובח
סדר ט"ו בשבט להורדה
אנחנו מזמינים אותכם להוריד חוברת לעריכת סדר טו בשבט באיכות הדפסה.להנות ממנה ולבחור את הקטעים הרלוונטים לסגנון הסדר אותו אתם עורכים.בחוברת סיפורים, אגדות, מדרשים,שירים והפעלות.אנו מברכים אותכם שתהיה ל
אנחנו מזמינים אותכם להוריד חוברת לעריכת סדר טו בשבט באיכות הדפסה.להנות ממנה ולבחור את הקטעים הרלוונטים לסגנון הסדר אותו אתם עורכים.בחוברת סיפורים, אגדות, מדרשים,שירים והפעלות.אנו מברכים אותכם שתהיה ל
סדר ט"ו בשבט להורדה
אנחנו מזמינים אותכם להוריד חוברת לעריכת סדר טו בשבט באיכות הדפסה.להנות ממנה ולבחור את הקטעים הרלוונטים לסגנון הסדר אותו אתם עורכים.בחוברת סיפורים, אגדות, מדרשים,שירים והפעלות.אנו מברכים אותכם שתהיה ל
אנחנו מזמינים אותכם להוריד חוברת לעריכת סדר טו בשבט באיכות הדפסה.להנות ממנה ולבחור את הקטעים הרלוונטים לסגנון הסדר אותו אתם עורכים.בחוברת סיפורים, אגדות, מדרשים,שירים והפעלות.אנו מברכים אותכם שתהיה ל
טו בשבט - ראש השנה לאילן
יהודה ברקאי
ט"ו בשבטראש השנה לאילן הצומח ולאילן האדםלעילוי נשמותאבי מורי ר' מנחם אהרן ז"ל ב"ר טוביה הי"דחותני הרב מנחם בן יצחק ז"ל (חבה) נלקט ונערך בעזרת שוכן מרומים ע"ייהודה יעקב ברקאי שבט תשע"ותל ציון כוכב יע
יהודה ברקאי
ט"ו בשבטראש השנה לאילן הצומח ולאילן האדםלעילוי נשמותאבי מורי ר' מנחם אהרן ז"ל ב"ר טוביה הי"דחותני הרב מנחם בן יצחק ז"ל (חבה) נלקט ונערך בעזרת שוכן מרומים ע"ייהודה יעקב ברקאי שבט תשע"ותל ציון כוכב יע
עלון קול תודה שבט ע"ז
לעולם אודך
עלון קול תודה שבט ע"ז https://drive.google.com/open?id=0B9ePH5TFKeqgakZubjFETFMzZHE3ZnRyWmdMSU9wN0tVclFz
לעולם אודך
עלון קול תודה שבט ע"ז https://drive.google.com/open?id=0B9ePH5TFKeqgakZubjFETFMzZHE3ZnRyWmdMSU9wN0tVclFz
ט"ו בשבט
שו"ת על ט"ו בשבט מאתר שורש משחק לט"ו בשבט מאתר שורש הלכות ט"ו בשבט | אתר ישיבה תמונות של ט"ו בשבט מקור החג: ראש השנה לאילנות ט"ו בשבט - חלק ב' - מגוון סיפורים, דפי עבודה ופעילויות לחג. ט"ו בשבט – מי
שו"ת על ט"ו בשבט מאתר שורש משחק לט"ו בשבט מאתר שורש הלכות ט"ו בשבט | אתר ישיבה תמונות של ט"ו בשבט מקור החג: ראש השנה לאילנות ט"ו בשבט - חלק ב' - מגוון סיפורים, דפי עבודה ופעילויות לחג. ט"ו בשבט – מי
טו בשבט - "תַּחַת חִטָּה יֵצֵא חוֹחַ"
אלון
חז"ל למדו דברים רבים על האדם ועל ההדרכות הראויות לו מהצומח, ובמיוחד מהחיטה. בתנחומא מובא: " 'תַּחַת חִטָּה יֵצֵא חוֹחַ' (איוב לא, מ), תני רבי הושעיה: למדך תורה דרך ארץ, שדה שהוא מעלה חוחי
אלון
חז"ל למדו דברים רבים על האדם ועל ההדרכות הראויות לו מהצומח, ובמיוחד מהחיטה. בתנחומא מובא: " 'תַּחַת חִטָּה יֵצֵא חוֹחַ' (איוב לא, מ), תני רבי הושעיה: למדך תורה דרך ארץ, שדה שהוא מעלה חוחי
טו בשבט - "תַּחַת חִטָּה יֵצֵא חוֹחַ"
אלון
חז"ל למדו דברים רבים על האדם ועל ההדרכות הראויות לו מהצומח, ובמיוחד מהחיטה. בתנחומא מובא: " 'תַּחַת חִטָּה יֵצֵא חוֹחַ' (איוב לא, מ), תני רבי הושעיה: למדך תורה דרך ארץ, שדה שהוא מעלה חוחי
אלון
חז"ל למדו דברים רבים על האדם ועל ההדרכות הראויות לו מהצומח, ובמיוחד מהחיטה. בתנחומא מובא: " 'תַּחַת חִטָּה יֵצֵא חוֹחַ' (איוב לא, מ), תני רבי הושעיה: למדך תורה דרך ארץ, שדה שהוא מעלה חוחי
טו בשבט (דרש)
יניב
'באחד בתשרי ראש השנה לשנים לשמיטים וליובלות, ולנטיעה ולירקות. באחד בשבט, ראש השנה לאילן, כדברי בית שמאי. בית הלל אומרין: בחמישה עשר בו' (משנה ר"ה א,א). להבדיל מהירקות שהם שו
יניב
'באחד בתשרי ראש השנה לשנים לשמיטים וליובלות, ולנטיעה ולירקות. באחד בשבט, ראש השנה לאילן, כדברי בית שמאי. בית הלל אומרין: בחמישה עשר בו' (משנה ר"ה א,א). להבדיל מהירקות שהם שו
טו בשבט
אלון
להרגיש חופשי לא פעם רוצה האדם 'לעשות מה שבראש שלו', לנתק עצמו ממסורת אבותיו - לא להיות מחויב לשום דבר ובעצם להרגיש 'חופשי'. האם באמת ישיג את מאוויו? נביא
אלון
להרגיש חופשי לא פעם רוצה האדם 'לעשות מה שבראש שלו', לנתק עצמו ממסורת אבותיו - לא להיות מחויב לשום דבר ובעצם להרגיש 'חופשי'. האם באמת ישיג את מאוויו? נביא
טו בשבט: רבי נחמן - שירת העשבים
אלון
"כִּי דַּע, כִּי כָל רוֹעֶה וְרוֹעֶה יֵשׁ לוֹ נִגּוּן מְיֻחָד לְפִי הָעֲשָׂבִים וּלְפִי הַמָּקוֹם שֶׁהוּא רוֹעֶה שָׁם כִּי כָל בְּהֵמָה וּבְהֵמָה יֵשׁ לָהּ עֵשֶׂב מְיֻחָד, שֶׁהִיא צְרִיכָה לְא
אלון
"כִּי דַּע, כִּי כָל רוֹעֶה וְרוֹעֶה יֵשׁ לוֹ נִגּוּן מְיֻחָד לְפִי הָעֲשָׂבִים וּלְפִי הַמָּקוֹם שֶׁהוּא רוֹעֶה שָׁם כִּי כָל בְּהֵמָה וּבְהֵמָה יֵשׁ לָהּ עֵשֶׂב מְיֻחָד, שֶׁהִיא צְרִיכָה לְא
כח ט"ו בשבט
יניב
ט"ו בשבט הוא ר"ה לאילנות אולם ניראה שיש לו השפעה על האדם, שאחרת לא מובן מדוע יש בו דין שלא להתענות ושלא לומר תחנון, אולם מהו אותו השפעה?- וניראה שזה משום שנאמר "כי האדם עץ השדה" (דברים כ,יט
יניב
ט"ו בשבט הוא ר"ה לאילנות אולם ניראה שיש לו השפעה על האדם, שאחרת לא מובן מדוע יש בו דין שלא להתענות ושלא לומר תחנון, אולם מהו אותו השפעה?- וניראה שזה משום שנאמר "כי האדם עץ השדה" (דברים כ,יט
דברי תורה לפרשת בשלח:
אורן מס
תורה למעשה – פרשת בשלח יג,יט: כי השבע השביע את בני ישראל: תורה למעשה: מנהיג העם מחויב לבצע התחייבות של עמו. משה מקיים את הבטחת העם ליוסף, אף שהוא לא קבל עליו התחייבות זאת באופן אישי. יד,טו
תורה למעשה – פרשת בשלח יג,יט: כי השבע השביע את בני ישראל: תורה למעשה: מנהיג העם מחויב לבצע התחייבות של עמו. משה מקיים את הבטחת העם ליוסף, אף שהוא לא קבל עליו התחייבות זאת באופן אישי. יד,טו
לקט מביאור שד"ל לתורה – פרשת בשלח
אורן מס
לקט מביאור שד"ל לתורה – פרשת בשלח יד,יד: ואתם תחרישון: מהו 'תחרישון'? שד"ל: "עניין שקט, כחרש לא ישמע". מעניין איך 'להחריש' קבל משמעות של 'שקט'. יד,כא: ויולך ה' את הים ברוח קדים עזה: לשם מה
אורן מס
לקט מביאור שד"ל לתורה – פרשת בשלח יד,יד: ואתם תחרישון: מהו 'תחרישון'? שד"ל: "עניין שקט, כחרש לא ישמע". מעניין איך 'להחריש' קבל משמעות של 'שקט'. יד,כא: ויולך ה' את הים ברוח קדים עזה: לשם מה
אהובה קליין
ביום ההוא ישועה שיר מאת: אהובה קליין© ביום ההוא ישועה אלוקים מגשים נבואה ישראל במעלות מגביה האויב במצולות מטביע. השמים פוצחים ברינה עננים מחוללים בדיצה ישראל רואים
ביום ההוא ישועה שיר מאת: אהובה קליין© ביום ההוא ישועה אלוקים מגשים נבואה ישראל במעלות מגביה האויב במצולות מטביע. השמים פוצחים ברינה עננים מחוללים בדיצה ישראל רואים
פרשת בשלח- מה המשותף לראיה ויראה?/אהובה קליין.
אהובה קליין
פרשת בשלח - מה המשותף לראיה ויראה? מאת: אהובה קליין. פרשת בשלח מתארת לנו את – יציאת ישראל ממצרים - הניסים הגדולים על הים והכרת עם ישראל בגדולת אלוקים, שבת זו קרויה: "שבת שירה"-על שום שי
אהובה קליין
פרשת בשלח - מה המשותף לראיה ויראה? מאת: אהובה קליין. פרשת בשלח מתארת לנו את – יציאת ישראל ממצרים - הניסים הגדולים על הים והכרת עם ישראל בגדולת אלוקים, שבת זו קרויה: "שבת שירה"-על שום שי
קטני אמנה
DoarHamikdash
בס"ד פרשת בשלח - פרשת המקדש \קטני אמנה הרב ישראל אריאל שליט"א בפרשתנו עם ישראל ניצב ליד ים סוף וזועק. העם האמין בה' וזעק, אך עם זאת, האמונה היתה מלאה ספ
DoarHamikdash
בס"ד פרשת בשלח - פרשת המקדש \קטני אמנה הרב ישראל אריאל שליט"א בפרשתנו עם ישראל ניצב ליד ים סוף וזועק. העם האמין בה' וזעק, אך עם זאת, האמונה היתה מלאה ספ
אלון
"אָז יָשִׁיר מֹשֶׁה וּבְנֵי יִשְׂרָאֵל אֶת הַשִּׁירָה הַזֹּאת לה' וַיֹּאמְרוּ לֵאמֹר... זֶה אֵ-לִי וְאַנְוֵהוּ" (שמות טו, א-ב) נראה שיש שתי דרכים להגיע לדרגה של גילוי א-לוהים: האחת היא - דרך ארוכ
"אָז יָשִׁיר מֹשֶׁה וּבְנֵי יִשְׂרָאֵל אֶת הַשִּׁירָה הַזֹּאת לה' וַיֹּאמְרוּ לֵאמֹר... זֶה אֵ-לִי וְאַנְוֵהוּ" (שמות טו, א-ב) נראה שיש שתי דרכים להגיע לדרגה של גילוי א-לוהים: האחת היא - דרך ארוכ
פרשת השבוע בשלח
אלון
בשלח - שבת שירה. טו בשבט. "ויהי בשלח פרעה את העם" "כשבא הקיץ, כל העשבים וכל הצמחים כולם מתעוררים לחיים ואז טוב ויפה מאד כשיוצאים לשוח בשדה. שיחה, זו תפילה ותחינה ותשוקה וגעגועים להשם יתברך. ואז כל
אלון
בשלח - שבת שירה. טו בשבט. "ויהי בשלח פרעה את העם" "כשבא הקיץ, כל העשבים וכל הצמחים כולם מתעוררים לחיים ואז טוב ויפה מאד כשיוצאים לשוח בשדה. שיחה, זו תפילה ותחינה ותשוקה וגעגועים להשם יתברך. ואז כל
פירוש בציור
"וַיַּרְא יִשְׂרָאֵל אֶת-הַיָּד הַגְּדֹלָה, אֲשֶׁר עָשָׂה יְהוָה בְּמִצְרַיִם, וַיִּירְאוּ הָעָם, אֶת-יְהוָה; וַיַּאֲמִינוּ, בַּיהוָה, וּבְמֹשֶׁה, עַבְדּוֹ"
[שמות ט"ו,ל"א]
הטכניקה: שמן על בד.
*כל הזכויות שמורות לאהובה קליין על היצירה(c)
להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
דיונים - תשובות ותגובות (0)