chiddush logo

אורן מס

סוף מעשה במחשבה תחילה

הצהרה אישית על החזון והיעדים אשר מדריכים אותך בעולם התורה
"התורה שבכתב היא המחייבת את כל עם ישראל, דתי וחילוני."
אורן מס (‏יום שני ‏24 ‏אוגוסט ‏2015)
כל החידושים של אורן מס | כל התגובות של אורן מס

 וידעת היום – פרשת תצוהכט,ט: וְחָבַשְׁתָּ לָהֶם מִגְבָּעֹת, וְהָיְתָה לָהֶם כְּהֻנָּה, לְחֻקַּת עוֹלָם: תפקידם של בגדי כהונה מוגדרים "לכבוד ולתפארת": וְעָשִׂיתָ בִגְ...

 לקט מביאור המלבי"ם לתורה – פרשת תצוה שמות כח: רמזי המשכן: כאשר ציווה על מלבושי הכהנים החיצונים, היה עיקר הכוונה להורותם דעת, איך ילבישו את נפשם טוּב המידות והתכונות לטהר...

    לקט מ"תורה ככתבה" לאי"ם – פרשת תצוה כח,כ: תרשיש ושוהם וישפה: ש: מדוע דווקא 'ושוהם' (עם וו החיבור) ולא 'שוהם'? ת: רק אבן השוהם כבר נזכרה קודם, ברשימת התרומות ...

 לקט מביאור המלבי"ם לתורה – פרשת תרומה שמות כה,ב: מֵאֵת כָּל-אִישׁ אֲשֶׁר יִדְּבֶנּוּ לִבּוֹ, תִּקְחוּ אֶת-תְּרוּמָתִי: מדוע 'מאת כל איש' ולא 'מכל איש...

 וידעת היום – פרשת תרומהכה,י: וְעָשׂוּ אֲרוֹן, עֲצֵי שִׁטִּים:  אַמָּתַיִם וָחֵצִי אָרְכּוֹ, וְאַמָּה וָחֵצִי רָחְבּוֹ, וְאַמָּה וָחֵצִי, קֹמָתוֹ: ה' דייק במידות של הארון ויתר...

 לקט מ"תורה ככתבה" לאי"ם – פרשת תרומהכו,ז: עשתי עשרה יריעות: ש: מדוע דווקא 'עשתי עשרה' ולא 'אחת עשרה' (שהרי התורה מציינת כמה פעמים בלשון זכר "אחד עשר", כגון בראשית לב,...

  וידעת היום – פרשת משפטיםכא,א: וְאֵלֶּה, הַמִּשְׁפָּטִים, אֲשֶׁר תָּשִׂים, לִפְנֵיהֶם: המשפטים הם חוקים הנקבעים לפי העם כהצעה ולא כחובה. המילה 'תשים' מורה על הצעה ולא חיוב ומ...

 לקט מביאור המלבי"ם לתורה – פרשת משפטים שמות כא,א: וְאֵלֶּה, הַמִּשְׁפָּטִים, אֲשֶׁר תָּשִׂים, לִפְנֵיהֶם: מהו לשון 'תשים לפניהם'? מלבי"ם: "כדבר העומד נכחו...

 לקט מ"תורה ככתבה" לאי"ם – פרשת משפטיםכא,טו: ומכה אביו ואמו מות יומת: ש: מדוע דווקא 'מות יומת' (בכפילות) ולא 'יומת'? ת: בכל מקום בו התורה מכפילה את הפועל יש בו עניין מיוחד המצרי...

  וידעת היום – פרשת יתרויח,ב: וַיִּקַּח, יִתְרוֹ חֹתֵן מֹשֶׁה, אֶת-צִפֹּרָה, אֵשֶׁת מֹשֶׁה--אַחַר, שִׁלּוּחֶיהָ: משה סבר שצפורה היא גרושתו, מאחר ששילח אותה לבית אביה, מיד לאחר...

 לקט מביאור המלבי"ם לתורה – פרשת יתרו שמות יח,ג: וְאֵת, שְׁנֵי בָנֶיהָ:  אֲשֶׁר שֵׁם הָאֶחָד, גֵּרְשֹׁם--כִּי אָמַר, גֵּר הָיִיתִי בְּאֶרֶץ נָכְרִיָּה: מלבי"ם: "...

  לקט מ"תורה ככתבה" לאי"ם – פרשת יתרו   יח,א: וישמע יתרו ... כי הוציא ה' את ישראל ממצרים: תובנה: השמועה ששמע יתרו הופצה על ידי המצרים, וכללה רק את עובדת היציאה ש...

 וידעת היום – פרשת בשלחיד,י: וְהִנֵּה מִצְרַיִם נֹסֵעַ אַחֲרֵיהֶם, וַיִּירְאוּ מְאֹד, וַיִּצְעֲקוּ בְנֵי-יִשְׂרָאֵל, אֶל-יְהוָה: רדיפת מצרים אחרי בני ישראל גרמה לכך שישראל צעק אל ה...

 לקט מביאור המלבי"ם לתורה – פרשת בשלח שמות יג,יז: וְלֹא-נָחָם אֱלֹהִים דֶּרֶךְ אֶרֶץ פְּלִשְׁתִּים, כִּי קָרוֹב הוּא:  כִּי אָמַר אֱלֹהִים, פֶּן-יִנָּחֵם הָעָם בִּרְאֹתָם...

  לקט מ"תורה ככתבה" לאי"ם – פרשת בשלח     טו,א: אז ישיר משה: ש: מדוע דווקא 'ישיר' ולא 'שר'? ת: שירת משה והעם בעקבותיו אינה שירה חד-פעמית, אלא נקבעה כבר א...

מידע אישי

663 חידושים
8 תגובות
3371 נקודות
שם: אורן ירון מס (אי"ם)
מנהל הוצאת ראובן מס, תושב בית אל ודולב לשעבר, עכשיו בירושלים. מפרש את התורה בדרך פשט בלבד, רק התורה ומוחי הקודח, בלי להסתמך על חז"ל, רש"י ומפרשים אחרים.
מין: גבר
תאריך לידה עברי: י"ג אייר תשי"ב
תאריך לידה לועזי: 05/08/1952
כתובת: אלפסי 17 ירושלים,ירושלים
טלפון: 0504592010
תיכון: תיכון עירוני ג', חיפה
על תיכוני: מרכז הרב, 6 שנים אחה"צ
לימודים גבוהים: האוניברסיטה העברית
שירות צבאי/לאומי: צבא, גולני
מקום עבודה: הוצאת ראובן מס
תאריך הרשמה: 2/26/2013