היו "ענובים" - מאוחדים כ"אשכול" ענבים
נכתב על ידי משה אהרון, 28/6/2024
בס"ד
היו "ענובים" - מאוחדים כאשכל ענבים.
================================
בואו נצא בבקשה איתי למסע רעיוני בפיתולי השיטין .
מסע שהוא בליל של רעיונות לעניין :
ארץ ישראל , בניה ופירותיה . עדי ברכת הגפן ....
והכל בתוספת משחק המוחין בין משה למרגלים.
כבר בשלבים הראשונים של השליחה של המרגלים.
משה מריח דבר מה.
לפיכך, הוא מקדים ומבקש לפתוח במילה : "והתחזקתם" .
וכי למה הוא משה מבקש מהמרגלים ל"התחזק" ודווקא בהיקשר של פירות הארץ .
ותוך רמז ברור לפרי הענבים דווקא.
ובלקח שניתן ללמוד מפירות הארץ ועיקר הלימוד כנרמז:
הוא מ"אשכל הענבים". אש שכולה רתומה ["ענובה"] לאחדות
הנה כי כן משה הקדים וביקש מהם להתחזק :
בלקיחת ה"לקח" מפירות הארץ כאמור,בעיקר מה"ענבים" .
אך גם מהרימונים ומהתאנים, שבכולם יש יסודות ברורים של אחדות .
אך אנו נתמקד במה שרמז משה כעיקר להשוות פרי הגפן - לגפן ישראל . - לעם ישראל
אחדות ישראל משולה בעיני משה לכלל אש ש"מענבת" את כולם לכלל אחד.
והנה, הם המרגלים לכתחילה באו עם אג'נדה אחרת ומיד הורו לעצמם את הלימוד ההפוך .
כרתו תחילה :"זמורה" משל אומרים לנו :
אשכל ענבים מורה לימוד אחר - להטיל אש ב"אשכול" וברמז בכלל ישראל - לפורר ה"ענבים" .
הנה כי כן , פירות הארץ סגולתם רבה ובעיקר לאחד את כלל ישראל . שגם לא בכדי רמז משה בהיקשר של פירות הארץ דווקא לגפן, שאשכול ענבים הוא הסמל לאחדות כלל ישראל .
לפיכך גם נמשל עם ישראל ל"גפן". ולא עוד שעליה אנו מקדשים ומברכים.
ישראל נמשלו על ידי משה ל"אשכל ענבים". :
שהאש שאוחזת בכולם להיותם אך "ענובים" זה לזה .
ולכלל עם אחד - כנגד ה' אחד. [שה' אלוהינו קודם לה' אחד]
והמה המרגלים, כרתו זמורה בבחינת גם "זמירה אחרת וגם הוראה אחרת .
הגו להורות אחרת : להטיל אש המחלוקת והפירוד.
ובעיקר העיקרים : "מאיסת ארץ חמדה"
וידע כל איש מישראל :
שכל הפוגם ב"גפן ישראל"כאמור, אינו ראוי לברך על הגפן..............
ויש חשש גדול לברכותיו לבטלה.
משה אהרון
להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
דיונים - תשובות ותגובות (0)