chiddush logo

היו "ענובים" - מאוחדים כ"אשכול" ענבים

נכתב על ידי משה אהרון, 28/6/2024

בס"ד 


היו "ענובים" - מאוחדים כאשכל ענבים.
================================
 בואו נצא בבקשה איתי למסע רעיוני בפיתולי השיטין .
 מסע שהוא בליל של רעיונות לעניין :
ארץ ישראל , בניה ופירותיה . עדי ברכת הגפן ....
והכל בתוספת משחק המוחין בין משה למרגלים.
 
כבר בשלבים הראשונים של השליחה של המרגלים.
 משה מריח דבר מה.
 לפיכך, הוא מקדים ומבקש לפתוח במילה : "והתחזקתם" .
וכי למה הוא משה מבקש מהמרגלים ל"התחזק" ודווקא בהיקשר של פירות הארץ .
ותוך רמז ברור לפרי הענבים דווקא.
  ובלקח שניתן ללמוד מפירות הארץ ועיקר הלימוד כנרמז:
 הוא מ"אשכל הענבים". אש שכולה רתומה ["ענובה"] לאחדות 
 הנה כי כן משה הקדים וביקש מהם  להתחזק :
 בלקיחת ה"לקח" מפירות הארץ כאמור,בעיקר מה"ענבים" .
אך גם מהרימונים ומהתאנים, שבכולם יש יסודות ברורים של אחדות .
אך אנו נתמקד במה שרמז משה כעיקר להשוות פרי הגפן - לגפן ישראל . - לעם ישראל
 
אחדות ישראל משולה בעיני משה  לכלל אש ש"מענבת" את כולם לכלל אחד.
 והנה, הם המרגלים לכתחילה  באו  עם אג'נדה אחרת ומיד הורו לעצמם את הלימוד ההפוך .
כרתו תחילה :"זמורה" משל אומרים לנו  :
אשכל ענבים מורה לימוד אחר - להטיל אש ב"אשכול" וברמז בכלל ישראל -  לפורר ה"ענבים" .
 
הנה כי כן , פירות הארץ  סגולתם רבה ובעיקר לאחד את כלל ישראל . שגם לא בכדי רמז משה בהיקשר של פירות הארץ דווקא לגפן, שאשכול ענבים הוא הסמל לאחדות כלל ישראל .
 לפיכך גם נמשל עם ישראל ל"גפן". ולא עוד שעליה אנו מקדשים ומברכים.
 ישראל נמשלו על ידי משה  ל"אשכל ענבים". :
שהאש שאוחזת  בכולם להיותם אך "ענובים" זה לזה .
ולכלל עם אחד - כנגד ה' אחד. [שה' אלוהינו קודם לה' אחד]
 והמה המרגלים, כרתו זמורה בבחינת גם "זמירה אחרת וגם הוראה אחרת .
 הגו להורות אחרת : להטיל אש המחלוקת והפירוד. 
ובעיקר העיקרים : "מאיסת ארץ חמדה"
 
 וידע כל איש מישראל :
שכל  הפוגם  ב"גפן ישראל"כאמור, אינו ראוי לברך על הגפן..............
ויש חשש גדול לברכותיו לבטלה.
 משה אהרון 

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע