בגדי קודש - לתיקונו של אהרון
נכתב על ידי משה אהרון, 18/2/2024
בס"ד.
בגדי קודש - לתיקונו של אהרון.
-----------------------------------
וְאַתָּה הַקְרֵב אֵלֶיךָ אֶת-אַהֲרֹן אָחִיךָ וְאֶת-בָּנָיו אִתּוֹ, מִתּוֹךְ בְּנֵי יִשְׂרָאֵל--לְכַהֲנוֹ-לִי: אַהֲרֹן--נָדָב וַאֲבִיהוּא אֶלְעָזָר וְאִיתָמָר, בְּנֵי אַהֲרֹן. ב וְעָשִׂיתָ בִגְדֵי-קֹדֶשׁ, לְאַהֲרֹן אָחִיךָ, לְכָבוֹד, וּלְתִפְאָרֶת. ג וְאַתָּה, תְּדַבֵּר אֶל-כָּל-חַכְמֵי-לֵב, אֲשֶׁר מִלֵּאתִיו, רוּחַ חָכְמָה; וְעָשׂוּ אֶת-בִּגְדֵי אַהֲרֹן, לְקַדְּשׁוֹ--לְכַהֲנוֹ-לִי
"ואתה" - "ו" ההדגשה.
מהו "הקרב אילך" ?
לעשות תיקון לאהרון שיהא קדוש וראוי להיות קרוב אליך
וראוי להיותו כהן גדול של ישראל .
הנה כי כן "ואתה משה, מלאכתך הגדולה כאמור לקרב את אהרון למעלת קדושה וטהרה כשלך ועד שיהא ראוי לשאת גם הוא על כתפיו שתי לוחות אבנים, המקבילים ומשלימים את שתי הלוחות שאתה הורדת.
ש: לפיכך היו מאבני "שהם" = אותיות משה. [כאמור להזכיר "אבני משה".- לוחות הברית שניים שנפסלו על ידו]
ועשו את בגדי אהרון לקדשו לכהנו לי
הנה כי כן , יבואו "בגדים" לכפר על בגידתו של אהרון בחטא העגל בלוא סגירת עניין חטא זה על תיקונו אין אהרון מוכשר להתקדש ולכהן..
והנה לכאורה קשה נאמר :
"וְלָקַחְתָּ, אֶת-שְׁתֵּי אַבְנֵי-שֹׁהַם; וּפִתַּחְתָּ עֲלֵיהֶם, שְׁמוֹת בְּנֵי יִשְׂרָאֵל. "
לכאורה היה לו לכתוב :
"ולקחת שתי אבני שוהם: [אבנים שאינן מזוהות]
והנה הוסיף הכתוב את האותיות היחס "את"
משל כבר היו מוטלות שם בקרן זוית והציווי קח אותם את האבנים הללו.
אז מה טומן בחובו מקרא זה.
שמשה כשפסל אבנים ללוחות שניים, הדהדו בו המילים "פסול לך" .משל דקדק ביותר, להיותם של האבנים יפים וראוייםלתכליתם.
ואכן לוחות ראשונים שפסל משה לא מצאו חן בעיניין והוא הניחם בצד האוהל ופסל תחתן לוחות אחרים שמצאו חן בעיניו יותר.
הנה כי כן, לאלה האבנים אבני השוהם כיוון הכתוב כאילו גם לומר לוחות ששמות בני ישראל כתובים עליהם שווים הם מעתה לשתי לוחות הברית .
הנה כי כן אבנים אלה יש בהם מאותו תיקון של חילול שתי לוחות הברית הראשונים, בעצם חטא העגל .
ומה נותר ?
נותר הכאב הנורא על ניפוץ לוחות ראשונים שהיו מעשה אלוה.
תיקונם של אלה מרמז הכתוב בהפיכת שבריהם לאבני החושן.
ששברי לוחות ראשונים הפכו לאבנים טובות מאירות ומזהירות מסוג שלל אבני החושן
והנה תיקונו הנוסף של אהרון ששמות בני ישראל הראויים כאבנים טובות מרגליות יהיו בחושן המשפט על ליבו תמיד.
הנה כי כן, תיקונו של אהרון בשניים :
ששמות בני ישראל נישאים על כתפיו תמיד ואורם של כלל ישראל יהא כפסיפס שלם על ליבו בדמותם המיוחדת של אבני החושן .
שרק כך ניתן להגיע לכלל משפטי ה' לבני ישראל ובעבור כלל ישראל .
ושרק כך מגיעים לתוצאה של :"חוסן המשפט". חוסנו הראוי של המשפט.....שאהרון מונה לשאת את דגלו של המשפט,
הנה כי כן, בגדי הקודש החושן והאיפוד באו לתקן בגידתו של אהרון בחטא העגל ותיקון זה כרוך בהרמתם של בני ישראל כתיקון לירידתם בחטא העגל
והנה רק לאחר התיקונים האמורים באים האורים והתומים שעל החושן לסמל את התיקון המושלם להיות בני ישראל "אורים" ו"תומים" שמתוך כך גם זוכים לדבר ה' .....[באמצעות האורים והתומים]
והיה אם יש קורא לדברים והיה בהם שביב של קורת רוח ו/או יישוב הדעת, אנא חמישה לצדקה שממנה תוצאות חיים
של גאולה.
והאומר דבר בשם אומרו מביא גאולה לעולם
משה אהרון
להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
דיונים - תשובות ותגובות (0)