chiddush logo

באילו מקומות חייבים להציב דפיברילטור?

נכתב על ידי חידושים ממומנים, 15/8/2022

 דום לב הינו אירוע חירום רפואי, המגיע בפתאומיות ואלפי ישראלים מתים ממנו בשנה. הטיפול המיידי במצב זה הינו שימוש בדפיברילטור, מכשיר החייאה בשילוב של ביצוע פעולות החייאה. השימוש בדפיברילטור נמצא כמשפר את סיכויי ההישרדות במאות אחוזים ולכן, בשנת 2008 חוקק חוק הצבת מכשירי החייאה במקומות ציבוריים.

 

ראשית, מה זה דפיברילטור?

מכשיר החייאה, הינו מכשיר חשמלי חכם ונוח לשימוש ע״י כל משתמש, אשר באמצעות אלקטרודות המחוברות למדבקות מזהה את הפעילות החשמלית בליבו של המטופל ועל פי אבחונו – מנחה במידת הצורך מתן שוק חשמלי. השוק החשמלי בשילוב של עיסויי חזה, בזמן קצר ככל הניתן מהפסקת פעולות ליבו של המטופל משפרים את סיכויי החלמתו והישרדותו של החולה לאין שיעור.

דפיברילטור אמנם נשמע כמו מכשיר מסובך אך אחד מיתרונותיו וחוכמתו הם כי הוא נבנה במיוחד לשימוש ע״י כל אדם גם ללא הכשרה רפואית כלל! המכשיר קל ונוח לנשיאה, דובר עברית ובעל עיצוב וכפתורים מינימליים אשר לא משאירים מקום להתמהמהות או לבלבול.

ישנם מכשירים רבים בעלי התאמות, עבור צרכים שונים, יתרונות וחסרונות והכי חשוב – מחיר נגיש לכל דורש.
כנסו לאתר אריאל מדיק והתרשמו ממגוון מכשירי ההחייאה אשר לרשותנו.

 

 

הצבת מכשירי החייאה במקומות ציבוריים

 

על פי חוק הדפיברילטורים, בכל מקום ציבורי המכיל למעלה מ-500 איש יש להציב דפיברילטור. בזכות חוק זה, ציבור נרחב יותר מכיר את השימוש בדפיברילטור, יודע לבקשו בעת הצורך וחיים רבים יותר ניצלים.

בין המקומות הציבוריים המפורטים בחוק נמצאים בין היתר:

-          שדות תעופה

-          נמלים

-          תחנות מרכזיות

-          מרכזי קניות וקניונים

-          משרדים ממשלתיים

-          אצטדיונים

-          בתי מלון

-          בריכות שחייה וחופי רחצה

-          מכוני כושר

-          מכללות ואוניברסיטאות

-          בתי אבות ודיור מוגן

-          אולמות וגני אירועים

 

 

הדפיברילטור יוצב במקום נגיש ומרכזי ובמקום קבוע וייעודי לאחסון מכשיר ההחייאה, כאשר הוא יוצב בגובה שבין 120-150 ס״מ מהרצפה. בצמוד לעמדה זו יש להציב שילוט של עמדת החייאה ובנוסף, שלטים המכוונים אל עמדה זו, עשויים חומר עמיד וקשיח.

 

 

 

כיצד משתמשים בדפיברילטור?

במקרה של דום לב פתאומי, יש לדאוג להבאת הדפיברילטור – במידה ונמצא קרוב ניתן להביא אותו בעצמנו ובמידה ויש נו יותר מאדם אחד נוכח – אדם אחד מבצע עיסויים והשני מביא את הדפיברילטור. יש לחבר את הדפיברילטור ברגע שמגיע, ללא התחשבות במצב העיסויים. השימוש בדפיברילטור אינו מצריך ידע רפואי או הכשרה קודמת. המכשיר הינו קל מאוד לנשיאה, קומפקטי ופשוט לתפעול. בעת הפעלתו, יחלו הוראות (לרוב בשפה העברית). במידה והמכשיר יאבחן כי יש צורך במתן שוק – הוא ינחה זאת ויכריז כי אין לגעת במטופל. השימוש בדפיברילטור הינו חשוב ומשמעותי ומציל חיים! יש להמשיך לבצע עיסויי חזה בין מתן השוקים החשמליים.

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע