chiddush logo

פתיחת שערי המקדש השלישי , להפטרת פרשת החודש לע"נ אבי מורי אברהם משה בן גרציא וסבתי אסתר בת דיאמנטה ז"ל

נכתב על ידי izik28, 31/3/2022

 בסד


ד"ת להפטרת  פרשת החודש   תשפ"ב לע"נ אבי מורי אברהם משה בן גרציא וסבתי אסתר בת דיאמנטא ז"ל 

פתיחת שערי המקדש השלישי  
----------------------------------------------------------
בהפטרת פרשת החודש מופיע הפ"ס," כה אמר אדני ה"  שער החצר הפנימית הפנה קדים יהיה סגור ששת ימי המעשה וביום השבת יפתח וביום החדש יפתח", מה עניין פתיחת אותו שער  רק ביום השבת וראש חודש?? מדוע שלא יהי פתוח תדיר לכל מי שוצה להתקרב לעבודת ה"? מצודת דוד מפרש," וביום החודש" - יאמר על יום הראשון מהחדש והוא ר"ח וכן מחר חודש (שמואל א כ)
"וביום השבת יפתח" - כי אז יהיו רגילין לבוא להשתחות לה' ולכן יפתח שער המזרחי כי בבואם דרך שם ישתחוו מול פתח ההיכל ובית קה"ק
"ימי המעשה" - כן יקראו ימות החול שמותרים לעשות בהם מלאכה
"שער החצר הפנימית" - הוא שער עזרת אנשים
"יהיה סגור וגו'" - לפי שלא היו רגילין לבוא לבית המקדש בימות החול לא העם ולא הנשיא"
במדרש מובא הסבר על תקופת הגאולה שה"פס הנ"ל הוא חלק ממנה ," הנביא יחזקאל התנבא על נס נפלא שיתרחש בשערי בית המקדש: "כה אמר ה'... שער החצר הפנימית הפונה קדים יהיה סגור ששת ימי המעשה וביום השבת יפתח וביום החודש יפתח" (יחזקאל מ"ו, א'). רבי אליעזר אומר: השערים שטבעו בארץ (לאחר חורבן בית המקדש) עתידים לעלות ולהתחדש כל אחד ואחד במקומו, ושער החצר הפנימית הפונה לצד מזרח – בששת ימות השבוע יהיה סגור, וביום השבת שעריו נפתחים מאליהם, ויודעים כל העם שבא יום השבת! וכן בראש חודש יהיו ישראל עומדים ורואים את הדלתות נפתחות מאליהן, ויודעים שבאותה שעה עלתה הלבנה, ומחדשים את החודש בעולמות העליונים.
עוד נאמר: "בעת ההיא יקרא ולירושלים כסא ה', ונקוו אליה כל הגויים..." (ירמיה ג', י"ז). כל הגויים יתאספו לירושלים כדי לזכות לשאוב ממנה קדושה והשראת השכינה. שאל רבי אלעזר בן עזריה את רבי אלעזר המודעי: וכי יכולה ירושלים להכיל את כל הגויים בקרבה? השיב לו: עתיד הקב"ה לומר לה לירושלים: "האריכי, הרחיבי, קבלי אוכלוסיך, הרחיבי מקום אהלך!"
בימות המשיח הרמה הרוחנית של העולם כולו תעלה לאין שיעור, כפי שהתנבאו הנביאים: "הנה ימים באים נאום ה'... והשלכתי רעב בארץ, לא רעב ללחם, ולא צמא למים, כי אם לשמוע את דברי ה'" (עמוס ח', י"א). וכן נאמר: "כי אז אהפוך אל עמים שפה ברורה, לקרוא כולם בשם ה' לעבדו שכם אחד" (צפניה ג', ט').
"לא ירעו ולא ישחיתו בכל הר קודשי, כי מלאה הארץ דעה את ה' כמים לים מכסים" (ישעיה י"א, ט').
אמר הקב"ה: בעולם הזה על שהיו רואים את כבודי היו כלים ואובדים, שנאמר: "כי לא יראני האדם וחי" (שמות ל"ג, כ'), אבל לעתיד לבוא כשאחזיר שכינתי לציון, אני נגלה בכבודי על כל ישראל והם רואים אותי וחיים לעולם! שנאמר (ישעיה נ"ב, ה'): "כי עין בעין יראו בשוב ה' ציון" (תנחומא פרשת במדבר סימן י"ז).
אל השפע הרוחני העצום, יתלווה כאמור, גם שפע גשמי גדול שנועד לספק לישראל את התנאים הטובים ביותר ללימוד התורה ולעבודת ה' בהשקט ובשלווה, ללא כל טרדה וטורח. נמנה כדוגמה את הטובות שיזכו להן באותה תקופה:
• לכל אחד ואחד מעם ישראל יהיו סוגים רבים של שדות: בהר, בשפלה ובעמק.
• אמר רבי בנימין: עתידים תחומי ירושלים להיות מלאים אבנים טובות ומרגליות, וכל ישראל באים ונוטלים מהם כרצונם. בעולם הזה ישראל גודרים גדרות ועושים גבולות באבנים ובצרורות, אבל לעתיד לבוא גודרים ועושים גבולות באבנים טובות ומרגליות, שנאמר: "וכל גבולך לאבני חפץ" (ישעיה נ"ד, י"ב).
• יהיו החיטים מתחככות זו בזו מרב גודלן, ונושרת הסולת שלהן לארץ, ואתה בא ונוטל ממנה כדי פרנסתך" (ספרי, האזינו פיסקא שט"ו).
• "ודם ענב תשתה חמר" (דברים ל"ב, י"ד) – שלא יהיו יגעים לא לבצור את הענבים ולא לדורכם, אלא אתה מביא ענב אחד ומעמידו בפינה, והיין יוצא ממנו (ספרי האזינו פיסקא שי"ז).
בימות המשיח, ישררו שלום ושלווה בעולם, כמאמר הנביא: "וכתתו חרבותם לאיתים (ישברו את החרבות ויעשו מהם אתי חפירה) וחניתותיהם למזמרות (ומן החניתות יעשו כלי קצירה), לא ישא גוי אל גוי חרב, ולא ילמדו עוד מלחמה" (ישעיה ב', ד') אפילו בין בעלי החיים ישרור שלום שנאמר: "וגר זאב עם כבש, ונמר עם גדי ירבץ, ועגל וכפיר ומריא יחדיו, ונער קטן נוהג בם" (ישעיה י"א, ו').
דברים אלו, חושפים את אשר יתרחש בזמן הגאולה השלמה, כאשר מלכותו של המלך המשיח תתפרס על כל הארץ וכל אוכלוסיית העולם תעבוד את ה' בשמחה ובאהבה"
את הגאולה שאנו כ"כ מצפים לה  נקרב רק אם נלך בדרך ה" ונהיה צמאים לתורתו , אך לא רק , אלא אם נשכיל ונשלב את לימוד התורה בדרך  ארץ . אם נעשה כך, נזכה לראות באור שכינת עוזו של ה" יתברך ופתיחת שערי המקדש השלישי שאנו כ"כ מצפים לו ,רק צריכים יותר להתאמץ ולבנות אותו בצורה הנכונה בתיקון המידות כולם[ גם אני ..] שכן כל מצוה ומעשה טוב הם בבחינת ביעור חמץ ,בדיוק כשם שאנו עושים לפני פסח ,אזי מגיע חג החרות ,  בו נזכה לגאולה השלמה בפרטי ובציבורי, כדאי לנסות!!לא נפסיד מזה!!  חודש טוב 

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה