chiddush logo

גמילה מסמים קשים

נכתב על ידי חידושים ממומנים, 23/12/2020

סמים הם קבוצה של חומרים שמשפיעים על החשיבה של האדם, על ההתנהגות שלו ועל הבריאות שלו. על פי החוק אסור להשתמש בסמים. שימוש בסמים כמו הרואין, קוקאין, קריסטל מת ועוד, גורמים לנזקים רבים. מדובר על סמים שיכולים לפגוע בתפקוד של המוח, במערכת הדם, במערכת העצבים, בלב, במערכת הנשימה ועוד. מאחר שהשימוש בסמים איננו חוקי, לא מעט משתמשים בסמים גם הופכים לעבריינים שכן הם מסתבכים עם החוק לא פעם ואף מבצעים עבירות פליליות כגון: גניבה, אלימות ועוד וזאת בכדי להשיג את הסמים שהם זקוקים להם. גמילה מסמים קשים איננה דבר קל אבל היא קריטית עבור כל מכור.

סוגי סמים

הסמים מתחלקים למספר קבוצות: סמים קלים כגון: קנאביס, מריחואנה ועוד. מדובר על סמים אשר על אף שהם משפיעים על המוח הם גורמים לנזק קטן יחסית.

סמי המרץ שהם סמים קשים כגון: קריסטל מת, קראק, קוקאין ועוד. מדובר על סמים שממריצים את הגוף ונצרכים כגלולות.

סמי הזיה שהם סמים שגורמים להזיות ולניתוק מהמציאות כגון: האקסטזי. הסמים הללו יכולים לגרום להתמכרות קשה.

משככי כאבים אופיאטים- מדובר על סמים שניתנים כתרופה למטופלים כגון: הרואין ומתדון. הסמים הללו מעניקים לאדם תחושה של שלווה וההתמכרות אליהם קשה ובהתאם לכך גם תהליך הגמילה מהם.

נייס גאי

ישנו סם בשם נייס גיא. מדובר על סם אשר בישראל הכירו אותו מתכנית טלוויזיה. הסם המדובר הוא מסוג סמי פיצוציות שכן ניתן לרכוש אותם בישראל בפיצוציות שונות. הסם בעצם מכיל מגוון רחב של חומרים כימיים כך שההשפעה שלו דומה לסמים אסורים על פי החוק. מדובר על סם שלא גל להיגמל ממנו ועל אף שהוא איננו מכיל סמים מסוג הסמים הקשים שהוזכרו לעיל, הוא יכול לפגוע מאוד מבחינה נפשית וגופנית באדם שנוטל אותו ועל כן, גמילה מנייס גיא, צריכה להתבצע במרכז גמילה שיש בו צוות מקצועי שיודע כיצד להתמודד עם הסם המדובר ועם ההשלכות שלו על האדם.

קרדיט תמונה canva


תהליך גמילה מסמים קשים

במקרים רבים תהליך ההתמכרות לסמים נובע מתוך מצוקה או כאב. לא מעט אנשים מוצאים נחמה בסמים ואף מפלט מהמציאות שבה הם חיים. אולם, בעוד שבשלב הראשוני הסמים אכן מספקים הרגשה טובה למשתמש, באופן הדרגתי הוא מפתח תלות אשר מובילה להתמכרות ולמחלה של ממש. צריכת סמים קבועה לאורך זמן גורמת לגוף לפתח עמידות לסם ובכדי שהאדם יגיע שוב להרגשה הראשונית שהוא חווה מהסם הוא צריך להגדיל את הכמות של הסם לכמות גדולה יותר או להשתמש בסמים קשים יותר. התמכרות לסמים היא לרוב בעיה משנית ועל כן, בתהליך גמילה מסמים קשים יש לשלב בין הגמילה הפיזית מהסם והטיפול בבעיות הנפשיות שהובילו את המטופל להשתמש בסם.

תהליך גמילה מסמים קשים במרכז גמילה כולל ראשית כל הפסקה מוחלטת של השימוש בסם והתמודדות עם התופעות הגופניות הקשות שהאדם חווה בשל אותה גמילה. על מנת להקל את תהליך הגמילה הגופנית במרכז גמילה יציעו למכור שימוש בסמים חלופיים וחוקיים כגון: שימוש בתרופות נוגדות דיכאון ועוד. לאחר שחולפות התופעות הפיזיות של ההתמכרות, מתחילים לטפל במרכז אנשי מקצוע ייעודיים בבעיות הנפשיות של האדם שהובילו אותו להתמכרות כאשר המטרה היא לסייע לאדם לשוב לחיות את חייו מבלי שיהיה לו צורך לברוח שוב לסמים. כמובן שגם לאחר שהאדם יוצא ממרכז הגמילה חשוב שיקבל תמיכה חיצונית בחוץ.

בכדי להיגמל בצורה הטובה ביותר מסמים קשים, חשוב לבחור במרכז גמילה המכילה צוות מקצועי וידע רחב היקף בכל הנוגע לגמילה מסוג זה.

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע