chiddush logo

איך נגמלים מכדורים פסיכיאטריים

נכתב על ידי חידושים ממומנים, 23/12/2020

 ישנם לא מעט מצבים אשר דורשים ליטול כדורים פסיכיאטריים. כך לדוגמא: ילדים או מבוגרים הזקוקים לכדורים בגין הפרעות קשב וריכוז, תרופות הנדרשות לצורך התמודדות עם דיכאון, חרדה ותופעות נפשיות שונות. כדורים הנדרשים לצורך התמודדות עם מחלות נפשיות שונות כגון: אישיות דו קוטבית, קושי לישון אשר בגינו נוטלים כדורי שינה, OCD ועוד. לאחר תקופת השימוש בכדורים, הגוף מפתח בהם תלות לצורך השגת איזון ולאחר שאין בהם עוד צורך, לעיתים לגוף גשה להיגמל מהם. לא פעם הגוף מפתח עמידות בפני המינונים השונים של התרופה והאדם מגדיל את המינון של התרופה באופן עצמאי על מנת להקל על תחושת הסבל שלו. במקרים מעין אלה מדובר על התמכרות לכדורים פסיכיאטרים שיש לטפל בה..



קרדיט תמונה canva


מהי התמכרות לכדורים פסיכיאטרים?

הכדורים הם בעצם מעין תרופה מוגדרת כחומר או תרכובת של כמה חומרים שמטרתן היא להקל על כאבים וסימפטומים שונים אשר נובעים ממחלה שמקורה בנפש. ההתמכרות לכדורים באופן כללי היא שם כולל להתמכרות לתרופות מרשם שניתן לרכוש רק על ידי מרשם רופא או פסיכיאטר וכן התמכרות לתרופות ללא מרשם כגון: משככי כאבים או תרופות אחרות שניתן לרכוש באופן עצמאי ללא הגבלה. כאשר מדובר על התמכרות לכדורים פסיכיאטריים, מדובר בעצם על התמכרות לסוג ספציפי של כדורים שנוטלים לצורך הקלה על מצוקות נפשיות או תופעות נפשיות שונות. רק שלאחר שכבר אין צורך בכדורים, כבר בלתי אפשרי להפסיק ליטול אותן ואף האדם חש צורך להגדיל את מינון הכדורים בכדי לקבל את אותה ההשפעה שהגוף שלו הזדקק לה במינון נמוך יותר.

כיצד אפשר לזהות התמכרות לכדורים פסיכיאטרים?

ראשית כל, ניתן להתמכר למגוון רחב של תרופות או כדורים כגון: תרופות הרגעה, תרופות נוגדות דיכאון, משככי כאבים ועוד. אחת התופעות הנפוצות ביותר בקרב מתמכרים לתרופות או כדורים מכל סוג היא ההגברה של השפעת התרופה על ידי צריכת אלכוהול או בשילוב עם תרופות אחרות. במקרה שכזה, חשוב מאוד שכל אדם שמזהה את התופעה בקרב אדם קרוב לו, יסייע לו להיגמל על ידי בחירת מרכז גמילה ייעודי עבורו. על אף שלכאורה התמכרות לתרופות נראית כמו דבר פשוט למדי ביחס להתמכרות לסמים, חשוב מאוד לזכור שהתרופות מכילות בהן חומרים לא בריאים כלל בשימוש לא נכון ועל כן, יש צורך לסייע לאדם בגמילה מהתרופות באופן מידי.

מרכז גמילה - כיצד הוא עוזר?

טיפול בהתמכרות יכול לכלול גמילה מוחלטת מהכדורים הממכרים ולא פעם על ידי שימוש באמצעים אלטרנטיביים. במרכז גמילה יסייעו לאדם ראשית כל להתנקות מכל הכדורים על ידי הפסקת נטילת הכדורים והתמודדות עם התופעות השונות שפוקדות אותו כתוצאה מהגמילה. לאחר הגמילה המוחלטת וניקיון הגוף מהכדורים, במרכז גמילה אנשי מקצוע יסייעו לאדם בטיפול רגשי, בהתמודדות עם מצבו, בבנייה של ערך חיים בריא יותר ועוד, כאשר המטרה היא שהאדם יצא ממרכז הגמילה ולא יחזור ליטול את הכדורים המדוברים שנטל. גמילה מכדורים פסיכיאטריים היא לא קלה אך היא קריטית עבור אדם שמכור.

כיצד בוחרים מרכז גמילה?

גם אם התמכרתם לתרופה כלשהי או כדורים כלשהם שלא מתוך כוונה להתמכר אליהם. גם אם אתם בסך הכל נוטלים כדורים פסיכיאטריים באופן סדיר ורצוף ולעיתים חשים צורך להגדיל מינון, כדאי מאוד שתבחרו מרכז גמילה מכדורים פסיכיאטריים לצורך גמילה מהכדורים המדוברים או גמילה באופן כללי מכל סוג של תרופה אחרת. גמילה מתרופות שלא מתבצעת בזמן עלולה לפגוע בגופו ונפשו של האדם ועל כן, מיד כאשר מזהים תסמיני התמכרות יש לבחור במרכז גמילה פרטי, אשר ידוע כי הוא מציע את הטיפול היסודי, האיכותי, המקצועי והטוב ביותר בתחום גמילה מכדורים פסיכיאטריים וגמילה בכלל.

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע