chiddush logo

4 מאכלים חיוניים שישמרו על השיניים שלכם

נכתב על ידי חידושים ממומנים, 21/12/2020

 ישנם הרבה מאוד מאכלים ודברים שאנחנו צורכים שיכולים לפגוע בחלל הפה שלנו, בשיניים, ובחניכיים. עקב כך, עשויים להתרחש אצלנו תופעות לוואי שונות ומגוונות: כאבים בבשר הפה (החניכיים), אפטות בפה, וכאבים נוספים ולא נעימים. לפיכך, רצוי לשמור על חלל הפה מוגן ככל האפשר – אז איך עושים את זה? מכניסים לפה רק מאכלים חיוניים שישמרו על מערכת הפה מוגנת ובריאה.

1) מוצרי חלב וסידן

רופאי השיניים המומלצים ביותר בישראל מעידים שמוצרי חלב וסידן מאוד בריאים לחלל הפה. מוצרי החלב והסידן מפחיתים חומצתיות בפה, שומרים על היגיינת החומרים בפה, ואפילו מסירים מזון ולכלוך. בנוסף, צריכת סידן ומוצרי חלב מעניקים בנייה חזקה ונכונה של העצם, מה שגורם להתפתחות נכונה בפה. לא סתם רופאי השיניים כל כך ממליצים על אכילה נכונה ובריאה, היא ממש תורמת לחיזוק המערכת הפנימית שלנו.

2) שתייה של מים ותה

במרבית מהסוגים של התה, קיימים חומרים מגנים לחלל הפה, ביניהם תוכלו למצוא את תאנין. תאנין נחשב כחומר האולטימטיבי והטבעי שמונע הצטברות חיידקים, דלקות, וכאבים מסוימים. לכן ובעקבות כך, שתיית תה תתרום רבות לחלל הפה שלכם. בנוסף, שתו מים! הדבר היחיד בעולם שבריא לנו הוא – מים. מים מאפשרים שטיפה של הפה, מניעת חומצות שפוגעות בחלל הפה ובחניכיים, וכמובן מורידים ומסירים את הלכלוך המצטבר במהלך היום. בקיצור – שתו מים ותה זה רק יטיב לכם.

3) אכילת פירות וירקות מן הצומח

פירות וירקות מאוד בריאים לגוף האדם, לחלל הפה, לחניכיים, ואפילו לנשמה. פירות וירקות מכילים חומרים העשירים בסיבים שדרושים לחיזוק חלל הפה, חיזוק השיניים, וגורמים לנפלאות בחלל הפה. מעבר לכך, אכילתם תגרום לשמירה על ההיגיינה הטבעית של הפה והסרת פלאקים מיותרים. בין הפירות והירקות המומלצים הם: תפוחים, מלפפונים ועגבניות, תפוזים ופירות הדר, אפרסקים, ופירות וירקות נוספים אשר עשירים בסיבים.

4) ויטמינים למיניהם עוזרים ותורמים לחלל הפה

ויטמינים למיניהם עוזרים בשמירה על מחלות, חיידקים שונים, ומעניקים עשירות לחלל הפה ולהיגיינה שלכם. והשאלה הטובה ביותר אילו ויטמינים הכי מומלצים? ובכן שלושה: ויטמין C, ויטמין K, ו- ויטמין D. הנה קצת אודותיהם של שלושת הוויטמינים:

  1. ויטמין סי – ויטמין C נחשב כאחת מהוויטמינים הנדרשים והבריאים ביותר לחלל הפה. ויטמין סי מאוד מומלץ עבור שמירה מיטבית לחלל הפה, לשיניים הבריאות שלנו, ואפילו לחניכיים. מעבר לכך, ויטמין C עוזר להתפתחות ושמירה של המערכות החיסוניות בגוף.

  2. ויטמין קיי – ויטמין קיי עוזר לשמור על שיניים וחניכיים בריאות ככל האפשר. מלבד זאת, הוא נועד עבור תרומתו לקרישת הדם בגוף. בנוסף, ויטמין קיי עוזר ואידיאלי עבור עצמות השיניים והחניכיים. וויטמין קי נפוץ בעיקר בסלק ועגבניות ונחשב כאחד מהוויטמינים הדרושים לגוף האדם.

  3. ויטמין די – ויטמין די מסייע כמעט לכל סדרת גיל משוערת: תינוקות, מתבגרים, ואפילו מבוגרים. אם ההינו צריכים לבחור את הוויטמין הנפוץ והתורם ביותר, ויטמין D הוא המנצח. ויטמין די מסייע רבות לעצמות השיניים, החניכיים, ועצמות הגוף השונות. מעבר לכך, בוויטמין די יש המון סגולות ריפוי, סידן מועשר, ויתרונות נוספים.

למעשה, הרבה מאוד רופאי שיניים ממליצים להשתמש בוויטמינים לאחר טיפול ממושך של יותר מ- 10 דקות. ויטמינים למיניהם מחזקים אותנו רבות ומעודדים גדילה נכונה ובריאה יותר. התרומה של שלושת הוויטמינים האלה מעניקים לחלל הפה כל כך המון בריאות והעשרה.

לסיכום

אלה הם ארבעת המאכלים החיוניים לחלל הפה, לגוף האנושי, ותורמים רבות לבריאות. מאמר זה, לא מהווה תחליף לרופא שיניים, וכדאי להתייעץ עם הרופא שלכם לגבי בריאות השיניים באופן ממוקד יותר. בהצלחה ;)

המאמר נכתב באדיבות מכון השן

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע