chiddush logo

מתכנן לרכוש רכב? חדש או משומש – מה כדאי?

נכתב על ידי חידושים ממומנים, 21/12/2020

 קניית רכב חדש היא אחת ההוצאות הגדולות והמשמעותיות להן אנו נדרשים מדי כמה שנים, וכאשר רגע זה מגיע ניתן ורצוי לגשת לנושא עם כמה שיותר ידע והבנה של עולם הרכב בארץ, על  מנת להצליח למצוא את העסקה הטובה והמתאימה ביותר עבורכם. ספציפית, עבור כל מי שנדרש לשאלה – האם עדיף לרכוש רכב חדש או משומש, כדאי לקחת בחשבון כמה מהנקודות החשובות הבאות בנוגע לשוק רכבי יד שניה בארץ –

 

אלטרנטיבות לרכישת רכב חדש בישראל 2020 שכדאי להכיר

מחיריהם של רכבים חדשים לחלוטין בישראל הוא מהגבוהים בעולם. זאת בגלל מדיניות מיסוי ארוכת שנים אשר מייקרת משמעותית רכישה של רכב חדש והופכת אותה לבלתי כדאית בעליל עבור חלק משמעותי מהאוכלוסייה. תחת מצב זה התפתח במהלך השנים בישראל שוק רכבי יד שניה עשיר ביותר בו ניתן למצוא מגוון עצום של רכבים מכל שנתון ובטווח מחירים רחב ביותר. חיפוש מהיר מבהיר עד כמה ההיצע של מכוניות למכירה בישראל הוא רחב, מה שמאפשר לכל אדם ולכל משפחה למצוא בדיוק את הרכב המתאים עבורם, וגם במקרה בו הוא חדש יחסית עלותו תהיה מזערית ביחס לעלות של רכב דומה חדש לחלוטין.

מלבד לשוק ה"קלאסי" של רכבים יד שניה, ניתן למצוא בישראל כיום גם מספר אלטרנטיבות נוספות לרכישה של רכב שהיא דוגמת רכישת רכב יד שנייה מליסינג. בעשורים האחרונים נכנסו חברות הליסינג במלוא הכוח לשוק הרכב הישראלי, וכיום אינספור רכבי ליסינג נוסעים על כבישי ישראל, בין אם במסגרת העסקה בין חברת הליסינג ללקוח ובין אם כרכב יד שניה אשר נמכר על ידי חברות הליסינג ללקוחות פרטיים. זו אפשרות הטומנת בצידה יתרונות רבים משמעותיים כך שכדאי מאוד להכירה.

 קרדיט לתמונה: shutterstock

רכישת רכב משומש מליסינג – יתרונות

בשנים האחרונות יותר ויותר ישראלים פונים לאופציה של רכישת רכב משומש מליסינג, ולא בשוק הרכבים המשומשים הפרטיים, מסיבות מובנות וטובות ביותר –

בתור התחלה, כמעט כל אי הוודאות השוררת במקרה בו קונים רכב משומש מאדם פרטי (ולעולם לא יודעים האם נגיע בתוך שבועיים למוסך וניאלץ להוציא הון תועפות על תיקונים) נעלמת כלא הייתה כאשר מדובר ברכב מליסינג – מדובר ברכבים אשר מתוחזקים באופן שוטף ברמה גבוהה ביותר, עוברים טיפולים, תיקונים ובדיקות כנדרש, ונמכרים במצב מצוין ובשקיפות מלאה.

המבחר העומד לרשותנו כאשר מדובר ברכישת רכב משומש מליסינג הוא עצום, הן מבחינת דגמים והן מבחינת שנתון הרכב, והעסקה כולה מתבצעת מול חברה גדולה, מוכרת ומסודרת, אשר עומדת בתנאים וקריטריונים מסוימים ומציעה עסקאות משתלמות ביותר מבחינת היחס בין עלות הרכבים המשומשים (וכמעט חדשים) לבין רמת התחזוק והטיפול בהן, כמו גם רמת הוודאות הגבוהה המתקבלת כאשר העסקה מתבצעת מול חברה גדולה ומסודרת. את כל היתרונות הללו קשה מאוד למצוא כאשר קונים רכב משומש מאדם פרטי, שלא לדבר על המחירים האטרקטיביים שמציעות חברות הליסינג עבור רכביהן המשומשים והחדשים יחסית.

 

בקיצור – שווה לבדוק את האלטרנטיבות לעומק, לפני שרצים לקחת הלוואה ולרכוש רכב חדש...

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע