chiddush logo

פעילויות לאזרחים ותיקים בזמן קורונה

נכתב על ידי חידושים ממומנים, 26/11/2020

תקופת הקורונה היא לא תקופה פשוטה לאף אזרח. ההגבלות הרבות שהטילו על האזרחים בימי הקורונה, גורמים ללא מעט מהאזרחים לחוש תחושת דכדכוך ובמיוחד לאזרחים המצויים בקבוצת סיכון, אשר יודעים שהם חייבים להימנע עד כמה שניתן ממפגשים חברתיים, בכדי שלא לסכן את עצמם. אחת מקבוצות הסיכון לנגיף הקורונה היא: אנשים שעברו את גיל 60. כלומר, כל אדם שעבר את גיל 60 גם אם אין לו מחלות רקע, חשוף לסיבוכי מחלה, במידה ויחלה בנגיף הקורונה. לכן, אזרחים ותיקים מוצאים את עצמם לא יוצאים יותר מדי מביתם, אלא רק לצרכים מאוד חיוניים ולא פעם, הם מדוכדכים מאוד ומשועממים.

כיצד אזרחים ותיקים יכולים להעסיק את עצמם בתקופת הקורונה

כאמור, תקופת הקורונה היא לא תקופה קלה. המגבלות שמטרתן היא לשמור על בריאותינו, מתייחסות בעיקר להימנעות ממפגשים חברתיים, מאירועים שונים, מבילויים ועוד. לא מעט אנשים הנמנים באוכלוסייה הוותיקה, לא עובדים בחיי היומיום שלהם בשל העובדה שהגיעו לגיל פרישה ועל כן, הם סיגלו להם סדר יום שכולל בו בוודאי פעילויות שונות שמטרתן היא לספק להם חיים מלאים, מהנים ואיכותיים. אולם, תקופת הקורונה אשר הביאה עימה את ההגבלות השונות גרמה בוודאי ללא מעט מהם לשבת בבית וזאת בשל העובדה שהם נמנים בקבוצת סיכון וכן, בשל העובדה שמקומות בילוי ופנאי סגורים. המציאות החדשה מחייבת אוכלוסייה ותיקה לדאוג לעצמה לעניין ולפעילויות שונות וזאת בכדי שלא תכנס למצב של דכדוך וחוסר תכלית. הרשויות המקומיות ועמותות התנדבות מודעים למצב המורכב שבו נתונים אנשים הנמנים באוכלוסיה ותיקה ומציעים לה מגוון פעילויות שונות וקורסים שונים שניתן לעשות מבלי לצאת מהבית. באמצעות מפגשי זום או מפגשים וירטואליים, ניתן לסייע לאוכלוסייה ותיקה להנות מסדר יום מהנה ואיכותי למרות ההגבלות.

עמותות ותיקי עמק יזרעאל דואגת לוותיקי עמק יזרעאל

עמותת ותיקים עמק יזרעאל הוקמה בשנת 1984 מתוך מטרה לקדם את צרכי האזרחים הוותיקים באזור. האוכלוסייה רואה את האזרחים הוותיקים של האזור כדור הראשונים שפעל לא מעט למען הקמת הישובים ועל כן, הם עושים עבורם מתוך הכרת הטוב. העמותה מציעה לאזרחים הוותיקים מגוון רחב של פעילויות שונות אטרקטיביות עבורם ובימים הללו, העמותה מציעה לאוכלוסייה הנמנית תחת ההגדרה ותיקי עמק יזרעאל להנות ממגוון פעילויות, הרצאות ותוכן איכותי מבלי לצאת מהבית. כלומר, בצורה מקוונת.

אין ספק שבתקופת הקורונה לא קל לאזרחים ותיקים להתמודד עם המצב. לשבת כל היום בבית מבלי שמגיעים אליהם אפילו מבקרים או קרובי משפחה וזאת בשל הדאגה לבריאותם זה לא דבר קל. לכן, מתוך הבנה של המציאות ומתוך הכרת הטוב לוותיקי עמק יזרעאל, העמותה מסייעת להם בכל מה שהם זקוקים לו בתקופה זאת ובכלל.

מטרתה של העמותה היא להקים, להפעיל ולנהל מרכז יום לקשישים, לדאוג לרווחה של הקשישים בכל עת, לגייס כספים עבור הקשישים, לתאם ולשתף פעולה עם גופים ציבוריים למיניהם על מנת לקדם את מטרות העמותה, להעניק מערך שירותים לוותיקי העמק בהתאם לכל עונה ותקופה ועוד.

קרדיט תמונה canva

איזה סוגי פעילויות ניתן למצוא לקשישים בתקופת הקורונה?

ניתן למצוא מגוון פעילויות לכל קשיש כיום מטעם עמותות מתנדבות, כאשר כלל הפעילויות הללו מוצעות במסגרת הפעלה מרחוק, על מנת שלא לסכן את האוכלוסייה הוותיקה. במידה והאדם לא יודע כיצד להשתמש במחשב, ניתן לפנות לעמותה על מנת שתסייע לו ללמוד כיצד הוא עושה זאת, בכדי שהוא יצליח למלא את היום שלו בכל הפעילויות, הקורסים וההרצאות המוצעים במסגרת הפעילות המיוחדת לימי הקורונה שהעמותה מציעה.

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע