chiddush logo

השכרת כלי צמ"ה

נכתב על ידי חידושים ממומנים, 26/11/2020

 

פעמים רבות כחלק משיפוץ מבנה או עבודות עפר יש צורך בכלי עבודה מתקדמים שאין ברשותו של האדם הממוצע, ולפעמים אפילו אדם שמתעסק ביום-יום בשיפוצים. הסיבה המרכזית לכך היא פשוטה – לא לכל אחד משתלם לרכוש אמצעי עבודה לפרויקט חד פעמי, ואפילו למספר פרויקטים. במקרים כאלה, הרבה יותר חכם ונכון יהיה להשתמש באופציה של השכרת כלי העבודה שנחוץ לנו. תשלום חד פעמי עבור הציוד לו אתם זקוקים, ובסופו החזרה של הכלי לבעליו.

 

באיזה כלים מדובר?

אחת הדוגמאות הטובות למקרים בהם השכירות עדיפה על פני הקנייה היא בהשכרה של כלי צמ"ה, ראשי תיבות של: ציוד מכני הנדסי. כלי צמ"ה הם בעצם כלים שמיועדים לעבודות תשתית ובנייה. לרוב משתמשים בהם לטובת בניה של מבנים, עבודות עפר, סלילה של כבישים, הריסה ועוד. ברמה העקרונית, חשוב לדעת שמי שרשאי להשתמש בציוד מהסוג הזה הוא רק אדם עם רישיון המוסמך לכך.

 

למה עדיף לשכור ולא לקנות?

כפי שציינו הסיבה לעדיפות השכירות על פני הרכישה היא מאוד ברורה: אין צורך בכלי צמ"ה מעבר לשימוש בו בפרויקט ספציפי. למי כן עדיף לרכוש כלי צמ"ה על פני שכירות? רק בעלי מקצוע כאלה שהשימוש שלהם בכלים מהסוג הזה הוא תדיר וקבוע. האמת היא, שגם בעלי מקצוע במקרים רבים מעדיפים ללכת על מסלול השכירות על פני מסלול הרכישה. מדוע? בדיוק מהסיבה שמנינו לעיל. שוק הרוכשים של כלי הצמ"ה הוא מאוד קטן, ובנוסף השימוש בכלי הצמ"ה מסב להם בלאי – מה שמוביל לירידת הערך שלהם. המרכיבים הללו הופכים את השכרת כלי הצמ"ה לרוב למסלול יעיל יותר.

 

צילוםfreepik

הכירו את הפרויקט שלכם!

כדי לשכור ציוד בצורה נכונה וטובה, אתם מוכרחים לדעת קודם כל מהם הכלים שנדרשים עבור הביצוע של העבודות השונות אותן אתם רוצים לסיים. על מנת לדעת את זה, עליכם להכיר את הפרויקט המדובר היטב וכמובן את התנאים שהשטח במקום מעמיד בפניכם. רק אחרי שאפיינתם בצורה מדויקת את הצרכים שלכם בהתאם לכלל המרכיבים – תוכלו לגשת לשכור את הציוד הנחוץ.

 

לא לחסוך בבדיקות מקדימות

כשם שאתם לא רוכשים רכב מכל אחד, כך אל תלכו לשכור כלי עבודה וציוד מכל אדם או חברה. לפני ביצוע ההשכרה עליכם לבדוק את תחום הביטוח של הכלי, האחריות עליו, משך זמן תקופת ההשכרה – מרכיב חשוב שייתן לכם אפשרות להשתמש בו לכל אורך הפרויקט. אנו ממליצים לבחון גם את מצב הכלי ולחפש את הכלי החדיש ביותר. חיפוש כזה יכול למנוע מכם תקלות עתידיות שיעכבו את ימי העבודה שלכם, יגרמו לימי שכירות נוספים ויסבו לכם נזק כלכלי רב למרות שכלל לא תכננתם זאת.

 

סיכום:

כלי צמ"ה הם כל נחוצים מאוד לכל מה שקשור לעבודות תשתית ובנייה. רכישה של כלי כזה, לרוב האנשים כלל איננה משתלמת, לכן אנו מציעים לכם ללכת על מסלול ההשכרה. ערכו בדיקה מקיפה אודות תנאי ההשכרה, בדקו את תחום הבטיחות והאחריות ואל תתפשרו על שכירות של כלי בינוני. בהצלחה!

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע