chiddush logo

המהפכה בעולם הייצור והעיצוב – חיתוך בלייזר

נכתב על ידי חידושים ממומנים, 31/10/2018

עולם עיצוב המוצר והתעשייה המייצרת מוצרים אלו בעצמה – כל אלו עוברים שינויים ושכלולים מהותיים בשנים האחרונות, ובעצם מזה עשרות שנים שאנו רואים התקדמויות מואצות בתחומים אלו, כמעט מדי שנה. אחד הפיתוחים החשובים והמשמעותיים ביותר בנוגע לתהליכי ייצור רבים ושונים (של חלק גדול מהמוצרים בהם אנו משתמשים, מוצרים אשר נמצאים אצלנו בבית וכו') הוא פיתוחו של הלייזר. בעוד הטכנולוגיה עצמה של הלייזר פותחה כבר באמצע המאה הקודמת, עדיין נמצאים שימושים חדשים ללייזר כל הזמן, והשימוש בטכנולוגיה זו הולך ומשתכלל גם בתחומים בהם הלייזר כבר מהווה אמצעי ייצור מרכזי. דוגמה מובהקת לכך היא התחום של חיתוך בלייזר, ובפרט חיתוך צורני בלייזר – תחומים אשר בשנים האחרונות משנים את עולם העיצוב והייצור באופן משמעותי.

 

היכולת לייצר ממגוון רחב של חומרים מגוון רחב של צורות באיכות גבוהה

על מנת להבין את גודל ההשפעה של טכנולוגיית החיתוך בלייזר על עולם הייצור והעיצוב כיום, חשוב להבין כי טכנולוגיה זו אינה רלבנטית אך ורק לחיתוך מתכות ולייצור בתעשיות כבדות למיניהן. כיום, ניתן לבצע גם חיתוך עץ בלייזר, כמו גם חיתוך פלסטיק, אקריל ומגוון חומרים נוספים. לכן, בעוד בעבר הקרוב יחסית ניתן היה להשתמש בטכנולוגיית חיתוך בלייזר בעיקר בתעשיות כבדות או לייצור בתעשיות מסוימות וספורות בלבד, כיום כמעט ואין דבר שלא ניתן לחתוך בלייזר. כך, היתרונות של צורת חיתוך זו ניתנים ליישום גם בעולם עבודות העץ, גם בתחומים בהם נעשה שימוש בפלסטיק על נגזרותיו הרבות והשונות וכו'. לדוגמה, גם אדריכל או מעצב פנים ממוצע המעוניין בדוגמה מסוימת של עיטור עבור אזור מסוים בבית שהוא מעצב יכול להזמין את הצורה הזו ממקום המתמחה בחיתוך צורני בלייזר, בין אם הוא מעוניין בשבלונה מפלסטיק, מבלט ממתכת (המשמש לייצור חוזר והמוני של צורה זו) או מספר פרטים ספורים המיוצרים ישירות מעץ.

כלומר, טכנולוגיה זו מאפשרת לכל המעוניין בכל ליצור מגוון רחב של צורות שונות על פי עיצוב אישי והזמנה אישית, ממגוון רחב של חומרים, ועדיין ליהנות משלל היתרונות שיש לטכנולוגיית חיתוך זו להציע.

 

חיתוך מדויק, חלק ומהיר

ישנם מספר יתרונות מרכזיים לחיתוך בלייזר על פני צורות חיתוך אחרות, אשר הופכות שיטת חיתוך זו לעדיפה מבחינתם של מרבית הלקוחות. אחת הבעיות הנפוצות המאפיינת את טכנולוגיות החיתוך הישנות היא היווצרותם של שבבים בחומר הנחתך, כאשר במקרה של מתכות שונות מדובר בבעיה של ממש. כאשר מעוניינים בחיתוך מדויק ככל הניתן, ובמיוחד כשמדובר בחיתוך של מבלטים ושבלונות שונות המשמשות לייצור המוני בהמשך התהליך, הישארותם של שבבים של חומר עלולה להיות בעייתית ביותר, ולמעשה ליצור צורה שונה מזו בה אנו מעוניינים. בחיתוך בלייזר, לעומת זאת, הוא חלק ומדויק ביותר בהשוואה לכל צורת חיתוך אחרת – ללא שבבים וללא סטיות מהצורה הרצויה.

החיתוך בלייזר הוא גם מהיר ביותר ביחס לצורות החיתוך הישנות יותר. במיוחד כיום, מכונות מתקדמות של חיתוך צורני בלייזר ניתנות לשליטה באמצעות מחשב, כך שכל שיש לעשות הוא להזין את הדוגמה המדויקת הדרושה למחשב, וזה בתורו מפעילה את מכונת החיתוך בלייזר, המייצרת במהירות ובדיוק מרבי את הצורה הרצויה.

 

לסיכום, לחיתוך בלייזר מספר יתרונות מהותיים על פני כל צורת חיתוך אחרת, מה שהביא למהפכה של ממש בעולם הייצור והעיצוב המודרני. כיום אפשרי וקל יותר לעצב פחות או יותר כל צורה שרק עולה על הדעת מכל חומר, ולעשות זאת באופן מהיר, מדויק ויעיל מאין כמוהו.

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע