" הכל לכבוד אדון האדונים מקדש ישראל והזמנים" לע"נ רוזה בת שרה ומשה זאב בן טקלה ז"ל לפרשת נח
בס"ד ד"ת לשבת פרשת נח ד חשוון התשע"ט לע"נ רוזה בת שרה והחייל משה זאב בן טקלה ז"ל " הכל לכבוד אדון האדונים מקדש ישראל והזמנים" ----------------------------------------------------------------------------------------------- ארוכה מארץ מידה תיבת נח הכילה עולם ומלאו עולם שמתחיל מבראשית , מידותיה של תיבת נח הוכתבו ע"י הקב"ה עצמו, " עשה לך תיבת עצי גפר קנים תעשה את התיבה וכפרת אותה מבית ומחוץ בכפר, וזה אשר תעשה אתה שלש מאות אמה ארך התיבה חמישים אמה רחבה ושלשים אמה קומתה " ,גובה התיבה שהיה שלושים אמה מתקשר למצווה השלושים בתרי"ג המצוות היא המצווה," לא תשא את שם ה" אלהיך לשוא " , לדעת בני האדם ולחזק האמונה בלבותם כי האל ברוך הוא אשר בשמים ממעל וקיים לעד," המצווה נועדה להזכיר לנו את חטא בני האלהים " ויראו בני האלהים את בנות האדם כי טבת הנה ויקחו להם נשים מכל אשר בחרו" , אדם דימה את עצמו לאלוהות בחשבו שהוא ממעל הקב"ה וביכולתו לעשות כרצונו מה שהחזיר את עולם בצורה מסויימת לתוהו ובוהו ,אותו תוהו ובוהו קורה גם כאשר אדם מחליט לעשות דבר מה בשבועה דהיינו "לעולם", הוא לוקח על עצמו דרגה שגבוהה ממידתו שספק אם יוכל לעמוד בה מה שגורם לחילול ה" " אל הכפרת יהיו פני הכרבים" מידות התיבה לא נקבעו "סתם" ע"י הקב"ה יש להם משמעויות עמוקות עבורנו , אורך התיבה הינו שלש מאות אמה , תיבת נח היתה מצופה בכפר, " וכפרת אותה מבית ומחוץ בכפר", מפרש המלבים "כפר הוא זפת המעכב את המים מלהכנס , והוא משל אל שמירת ההשגחה שיציץ מלמעלה מבין החרכים על יחידי סגולה ..להגן מבית ומחוץ" , הדבר מתאים גם למזוזה הנמצאת על מפתן ביתנו , המילה "כפר" בגימטריא היא שלש מאות , אם נוסיף לה את המילה ,"יד" היא ארבע עשרה נקבל את שם " שדי" הוא שלש מאות וארבע עשרה השומר על ביתנו כציפוי הכפר של תיבת נח שמקביל לארון שהיה במקדש," וציפת אותו זהב טהור מבית ומחוץ תצפנו" הדבר גם מתאים לכפרת שהייתה על ארון הברית שהיה עשוי מעצי שיטים כתיבת נח זאת על מנת שנשכיל לשמור על דרגתנו בדיוק כמו מידת גובה תיבת נח שהיה שלושים אמה כיוסף שהיה בן שלושים ושעמד לפני פרעה מלך מצרים ביוצאו מבית הסוהר שידע ש," בלעדי אלקים יענה את שלום פרעה" , הקב"ה הוא מעל לכל ואין לנו אלא לשאוף להתקרב אליו ולמידותיו בהדרגה מה שמתאים לרוחב התיבה שהיה חמישים אמה הם חמישים הימים בין פסח לשבועות בו קיבלנו את תורת ה" מה שמתאים גם למילה " חמושים" דהינו עוטפים בתורה היא ככפר ששמר על תיבת נח ולמעשה עטף אותה ככרובים שפניהם אחד אל השני", מבית ומחוץ" שמחברת אותנו לקב"ה בדיוק כמו" הפ"ס .." ועשית חמשים קרסי זהב וחברת את היריעות אשה אל אחותה בקרסים והיה המשכן אחד" " והנה טוב מאוד"