chiddush logo

אם חד הורית – דעי את זכויותיך!

נכתב על ידי חידושים ממומנים, 13/11/2017

 

ראשית חשוב שנדע מהי ההגדרה של אם חד הורית. אם חד הורית: אישה אשר מגדלת ילד קטין (ילד שגילו קטן מ-18), ושאינה נשואה. אישה שעומדת בהגדרה זאת נחשבת לחד הורית. לפי החוק הישראלי לאם חד הורית ישנן מספר זכויות, זכויות אלה נועדו לעזור ולתת מענה בגידול הילדים בכלל התחומים השונים. לדוגמה: במקום העובדה תהיה זכאית אם חד הורית לזכויות שלא יהיו זכאיות כל העובדות האחרות. נציין במאמר זה את עיקרי זכויות אלה. חשוב להבין כי זכויות אלה מוגנות בחוק זכויות העובדים, וב- זכויות נשים בעבודה. סירוב המעסיק לקיים את זכויות אלה מתפרש כעבירה.


אמהות חד הוריות - זכויות במסגרת העבודה

על כל אם חד הורית לדעת את זכויות אלה, קיימים מקרים רבים של אי ניצול זכויות מתוך חוסר ידיעה:


ימי מחלה נוספים עבור הילדים – לאם החד הורית קיימת הזכות לדרוש ולקבל עד כ-8 ימים מחלה נוספים. ימי מחלה אלה נותנים מענה לאם במידה וילדיה חולים / אינם מרגישים טוב. במקרים בהם לילד או הילדה קיימת מוגבלות מסוימת, יינתנו עד כ-15 ימים מחלה נוספים בכדי להקל ולעזור לילדיה.


הקלות מס - נקודות זיכוי ישנם מספר אוכלוסיות בישראל שמקבלות נקודות זיכוי (חיילים, חיילים משוחררים) מטרת נקודת אלה היא לתת מענה לאוכלוסיות חלשות או מתקשות. חשוב להכיר ולנצל את זכות זאת. השווי של זכות זאת יכולה להגיע מעל לאלפיים שקלים. משנה לשנה הסכום משתנה ולכן חשוב להתעדכן ולבדוק אותו. סכום זה מתקזז מהכנסתה המוצהרת של אותה עובדת חד הורית.


הכשרה מקצועית -  הטבה מאוד משמעותית ומעודדת היא הכשרה מקצועית. המדינה נותנת הקלות עד כדי תשלום מלא על הכשרה מקצועית, לימודים אשר מרחיבים את הידע בנושא שבו האם החד הורית עובדת או הכשרה חדשה למקצועה חדש. הטבה זאת ניתנת לאמהות חד הוריות אשר התאלמנו, ומסייעת רבות בכניסה לשוק העבודה.

הבטחת הכנסה – במידה ואם חד הורית מקבלת סכום שכר חודשיים הנמוך משכר המינימום, היא רשאית לקבל השלמה מהמדינה. כמובן שזאת במידה והיא אינה עובדת במשרה מלאה, והיא נאלצת לעבוד במשרה חלקית על מנת לעזור לילדיה.


קיימות עוד הטבות רבות, כמו מימון של קייטנות, צהרונים ועוד. בכדי לדעת את הזכויות שלך ולדעת כיצד לנצל אותן מומלץ להיפגש ולהתייעץ עם עו"ד דיני עבודה.


להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע