העולם הזה משול : ל"אוהל מועד" (1 תגובות לחידוש זה)
נכתב על ידי משה אהרון, 5/6/2025
בס"ד.
העולם הזה משול : ל"אוהל מועד".
-----------------------------------------------
המשכן משול לעולם הזה.
בבחינת אך : "אוהל מועד".
אוהל קצוב מועד.
לפיכך כשם שהלוויים עבדו בעבודת הקודש
באוהל מועד.
כל כל הנילווים על ה' בזה העולם, מצווים הם לעמול
וקשה כעבודת קודש : בלכלכל ובלקיים
את זה העולם.בבחינת לעובדה ולשמרה - את הבריאה
אדם שעמל בזה העולם לקיים עולם ואדם,
משול הוא כ"לווי" - המשרת בקודש שבמקדש.
לא פחות ואולי יותר. [קדושים תהיו...]
וכך טראומת הגירוש מגן העדן "הנפיקה"
שלושה סוגים של בני אדם בבחינת :
"לוויים" בזה העולם.
"בני גרשון". אותם שטראומת הגירוש כאמור
מבעבעת בהם תדיר .
אלה צריך להתחשב בהם מעט. עבודתם אך בשני עגלות
ובארבעת ראשי בקר.
ויש את הסוג שהגירוש נטע בהם מן מרירות תמידית .
ותרופתם השתקעות טוטאלית בעבודה.
שרק כך המרירות פגה ומתרפאת .
אלה צריכים לנהל ארבעה עגלות ושמונה ראשי בקר.
כאמור להשתקע כל כולם בעבודה להמתיק את מרירותם
ויש את האחרונים אותם שחייהם [אישיותם] :"קהים" .
שהגירוש מגן העדן הקהה אצלם
את שמחתם וחיותם.
לאלה הציווי של כלל ישראל הוא לשאתם על הכתף.
בבחינת "עבודת קודש עליהם בכתף ישאו".
ולבסוף יש את כלל ישראל, שיש בהם קצת קצת
מכל האמור :
הן תחושת מה של גירוש.
הן מרירות דקה ...
והן קהות מזערית בחיות ובשמחה.
והאתגר לעבוד את ה' בכל זאת
אך בשמחה.
משה אהרון.
להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
דיונים - תשובות ותגובות (1)
בני גרשון
בני מררי
ובני קהת .
הם כלל בני ישראל
ואין החזון מתקיים אלא אם אלה מקיימים בעולם להוכיח את "ישראל"
דהיינו : "ישר הוא האל " - צורי ולא עוולתה בו....
בני קהת לא בכדי לא ניתנו להם כלים פיזיים [עגלות ובקר] ,
ייעודם להיות נושאים את הקודש על הכתף .
והקודש הוא כעולה מהציטוט מדברי הימים שלעיל .
לא רק ארון הקודש אלא גם כלל ישראל.
הנה כי כן ,כיום כשאין נשיאת ארון, ההתמקדות חייבת להיות בהתמקדות בכל אדם מישראל להושיט עזרה ותמיכה לכל ה"קהים" שבנו החלשים .
בעיקר - חלשים נפשית צריך שרבנים ייקראו ויתפקדו - כבני קהת כאמר.
שיהיו בני עליה בייעודם כאמור :
לשאת את כלל ישראל על כתפיהם ובליבם.
ואין לך כיום "קהים" יותר מהחטופים ובני משפחותיהם.
ואיפה איפה הרבנים ? .......
משה אהרון