chiddush logo

חתימה טובה

נכתב על ידי משה אהרון, 11/10/2024

 בס"ד.


חתימה טובה.
------------------------

"יום הכיפורים" ולא "יום כיפור".
 יום הכיפורים ודווקא ברבים משום שהסליחה הנדרשת בעיקרה היא אופקית [כלפי הסביבה]
 פחות אנכית בבחינת "יום כיפור" [כלפי מעלה - כלפי שמיים].
 והנה יש בנו הטועים לחשוב שמהות יום הכיפור היא בקשות הסליחה  מיוצר כל .
 בעוד שסליחה זו כול כולה תלויה כאמור בסליחה האופקית .
 בהיות האדם שלם ככל האפשר עם אחיו ועם הבריאה בכלל.
 על רקע זה אולי יובן יותר יסוד העינוי ביום זה .
לאמור : הצום[ראשי תיבות של : "צדקה ומשפט"].
 אדם ביום הכיפורים צריך לחוש מה זה להיות אדם רעב עליו להרהר שוב ושוב  כשהוא היה שבע כל השנה. כמה אנשים רעבים היו סביבו.והוא לא חש בכך.
 עתה הוא נדרש לחוש ברעב להיות שווה לכולם   ובעיקר להבטיח לעצמו שבשנה הבאה יהא יותר רגיש .ויותר פתוח.
 לא בכדי הנביא אומר ביחס לצום לאמור :
הֲל֣וֹא זֶה֮ צ֣וֹם אֶבְחָרֵהוּ֒ פַּתֵּ֨חַ֙ חַרְצֻבּ֣וֹת רֶ֔שַׁע הַתֵּ֖ר אֲגֻדּ֣וֹת מוֹטָ֑ה וְשַׁלַּ֤ח רְצוּצִים֙ חׇפְשִׁ֔ים וְכׇל־מוֹטָ֖ה תְּנַתֵּֽקוּ׃
 וכן  : "פרוס לרעב לחמך ועניים מרודים תביא בייתה".
 הנה כי כן, איזה הוא אדם הזוכה ביום הכיפורים ל"חתימה טובה". . אותו שמביא יותר חתימות מיותר בני אדם ,כי הם "מאשרים"
 שסלחו לו.
 בהזדמנות זו "חתימכם" למחילה אם פגעתי בכם.
 חתימה טובה
 משה אהרון 

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע