chiddush logo

קטלוג מצבות

נכתב על ידי חידושים ממומנים, 8/9/2024

 

התפקיד המרכזי של המצבה הוא לסמן את הקבר. היא דרך להעביר מידע על האדם שנקבר במקום ואם נלך עשרות ואפילו מאות שנים אחורה נוכל לראות בתי קברות עתיקים שהעדות למי שחי באזור היא דרך המצבות. עם כל זאת, חשוב לזכור כי המצבה היא לא רק אבן אינפורמטיבית, היא מהווה הצצה לחיים שהיו ואינם עוד ומשמרת זיכרון משמעותי.

כאשר אנחנו מסתכלים על קטלוג מצבות אנחנו יכולים לראות את החשיבות שלהן. את היכולת של כל מצבה לספר סיפור, לשקף סמלים תרבותיים ואת ההיסטוריה האישית. כל מצבה משמשת כעדות לחיים ובמידה מסוימת אפשר להגיד עליה כי היא מהווה חיבור מוחשי בין העבר, ההווה והעתיד ועוזרת לבני המשפחה והחברים לבטא את הקשר האישי שלהם.

 

קטלוג מצבות מסייע לבצע בחירה מתאימה

על אף שכל משפחה שנכנסת לאבל חושבת על הליך הקמת המצבה, לא כל אחת יודעת איך היא רוצה שהמצבה תיראה וכאן בדיוק נכנס קטלוג לתמונה. בין אם מדובר על קטלוג אותו אפשר למצוא באינטרנט ובין אם בקטלוג פיזי מודפס, זוהי האפשרות להבין כיצד המצבה יכולה להיראות ולחשוב על אפשרויות שהמשפחה לא בהכרח חשבה שהן אפשריות.

למעשה, הקטלוג יכול להיות כלי חיוני לכל מי שמחפש את הדרך הנכונה ליצור את המצבה שתשמר את הזיכרון האישי לעד. יש לזכור כי המצבה נשארת עשרות ואפילו מאות שנים ולכן ההחלטה יכולה להיות חשובה מאד. הקטלוג עוזר להבין כיצד נראה כל חומר, אילו עיצובים קיימים ולשאול את קבלן המצבות שאלות שונות שיתכן שלא היו עולות בלי דוגמאות.

 

הסיבות לבקש מהקבלן קטלוג

הקטלוג יכול לשמש לעזר רב בתקופה שהיא עמוסה מבחינה רגשית. לצד זאת יש לציין כי תמיד ניתן לפנות לקבלן בכל שאלה, להתייעץ ולגלות יחדיו מהן האפשרויות הקיימות מבחינתו. בנוסף, הנה מספר סיבות לעיין בקטלוג:

       השראה – כל מי שלא בטוח באיזו אבן, איזה עיצוב ומה לכתוב על המצבה יגלה כי קטלוג מצבות יכול לתת לו תשובות רבות. בקטלוג דוגמאות שיכולות להוות השראה הן מבחינת החומרים שייבחרו והן מבחינת העיצוב והכיתוב.

       השוואה – לא פשוט לחשוב מה ההבדל בין אבן אחת לאחרת ומה ההבדל בין צורה וצבע של מצבה אחת לשנייה. עם זאת, הקטלוג מאפשר לעשות את ההשוואה בין האלמנטים השונים שיהיו על המצבה ויכול לסייע לקבל את ההחלטה הנכונה.

       חיסכון בזמן – במקום לחשוב לבד איך לעצב את המצבה או יותר מכך, לחפש השראה פיזית, קטלוג יכול לסייע ולחסוך בזמן. הוא מאפשר לחשוב על רעיונות, לקבל הצעת מחיר במהירות ולפקס את השאלות השונות.

       הבנת עלויות – אם ישנה התלבטות בין מצבות שונות ואם רוצים לדעת מהן העלויות הפעולה הפשוטה היא הצגת המצבה לקבלן וקבלת הערכת מחיר. הדבר עוזר להבין מהן האפשרויות הריאליות וזאת על פי בחירת ויכולת המשפחה כמובן.

       בחירת קבלן – חשוב מאד להסתכל על הקטלוג אותו מציג הקבלן ולא משהו שהוא לא יכול לעשות. עם זאת במידה ונמצאה מצבה שמוצאת חן בעיני המשפחה ניתן לפנות לקבלן ולשאול אותו האם יש לו ניסיון מתאים לבצע אותה גם אם העיצוב לא בקטלוג.

 

קרדיט FREEPIK

ביצוע מקצועי לצד יחס אישי

ישנם שלושה אספקטים שיש להתייחס אליהם בבחירת קבלן מצבות. הראשון הוא החיבור האישי כשצריך להביא בחשבון כי מדובר באיש המקצוע שיהיה בקשר עם המשפחה בתקופה רגישה. השני הוא היכולת המקצועית של הקבלן לבצע את העבודה המתבקשת וכאן חשוב שהוא יציג קטלוג מצבות שהוא כבר ביצע. השלישי הוא הקשר של הקבלן עם חברה קדישא ובדיקה כי הוא דואג לכל השלבים ממש כפי שעושה המרכז הישראלי להנצחה ולמורשת.

לפרטים נוספים: https://moreshetmazevot.co.il/

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע