הנצח שבתורת הקורבנות (1 תגובות לחידוש זה)
נכתב על ידי משה אהרון, 19/3/2024
בס"ד.
הנצח שבתורת הקורבנות .
------------------------------------------------
שלושה סוגי "אש" היו הן על המזבח :
הראשונה : אש תמיד היא סמל לאש ה' אשר לעולם תוקד בכל מזבח
בבחינת :
אֵ֗שׁ תָּמִ֛יד תּוּקַ֥ד עַל־הַמִּזְבֵּ֖חַ לֹ֥א תִכְבֶּֽה׃
והשניה : היא האש האוכלת את הקורבנות ואשר אותה נתנו על המזבח הכהנים בבחינת :
"וְנָתְנוּ בְּנֵי אַהֲרֹן הַכֹּהֵן אֵשׁ עַל הַמִּזְבֵּחַ וְעָרְכוּ עֵצִים עַל הָאֵשׁ".
ואש שלישית :
אש נדירה ביותר היוצאת במיוחד "מלפני ה'" - היורדת מהשמיים
בבחינת : וַתֵּצֵא אֵשׁ, מִלִּפְנֵי יְהוָה, וַתֹּאכַל עַל-הַמִּזְבֵּחַ, אֶת-הָעֹלָה וְאֶת-הַחֲלָבִים; וַיַּרְא כָּל-הָעָם וַיָּרֹנּוּ, וַיִּפְּלוּ עַל-פְּנֵיהֶם...
הנה כי כן אש התמיד שעל המזבח המסמלת את השכינה תדיר, עלי ארץ לא הייתה אש המכלה ואוכלת קורבנות . לעניין זה אש הכהנים היא הייתה זו שעושה את אותה המלאכה .
שכך ביקש הקב"ה שמחד לאפשר לעם פולחן זה של הקורבנות כאילו בני אדם מאכילים את האלוהים "לחם".
מצד שני ,ביקש הקב"ה שלא אישו האש שלו ,תאכל את הקורבנות.
משל להבדל מפולחן זה - בפרספקטיבה של הנצח .
לכן גם בפרשה הבאה : פרשת צו,תזכה העולה להדגשה :
כי יש לה מוקד משלה :
["על מוקדה" - להדגיש מוקד נפרד משלה.]
שוב להבדילה מאש התמיד שתוקד על המזבח.
והנה בצד אלה, יש גם את האש השלישית .הנדירה כאמור : כביטוי של הזדהות האלוהות עם האדם וצרכיו.
אש זו הנדירה יורדת ישירות מהשמיים :"מלפני ה'" .
והיא גם ממחישה כי הקב"ה אינו זקוק חלילה לקורבנות [כמאכל לחם לאדם] אלא שאם בכלל ,אך האש הנפרדת ממנו.
אוכלת אותם.
כאמור לעיתים נדירות וכביטוי לחיבור השכינה וגילויה .
לא בכדי אש זו הופיעה בשיא חנוכת המזבח,ביום השמיני.
עת שיא השיאים אירע, שהקב"ה נגלה לכלל עם ישראל והם זכו לחוויה נדירה של : שמחת עולם
אש כביטוי מיוחד לגילוי שכינה......
:
להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
דיונים - תשובות ותגובות (1)
"ואש המחלוקת" המשסעת בעם.
מכבה כל "אש אלוקית" ומזמינה :
"הסתר פנים".
משה אהרון