chiddush logo

פילאטיס לנשים בהריון

נכתב על ידי חידושים ממומנים, 2/1/2024

הבריאות בהריון חשובה ואין להזניח את הגוף. ברור כי חוסר זמן, לפעמים מצבי רוח ירודים וכאבים שונים יכולים להוביל להימנעות תנועה וכאן בדיוק נכנס פילאטיס לנשים בהריון. כאשר הגוך עובר את השינויים העמוקים ביותר, ישנה חשיבות עליונה לדאגה לאמא לעתיד כשהפילאטיס ידוע ביכולת לשמור על כוחח הליבה, לעודד גמישות ותנועה מודעת.

הפילאטיס היא שיטת אימונים נהדרת עבור נשים בהריון כשהיא מטפחת הריון בריא וגוף גמיש. הבסיס של שיטה זו היא סינרגיה בין גוף ונפש כשהמקור שלה הוא בתחילת המאה ה-20 אז פיתח ג׳וזף פילאטיס פעילות גופנית המדגישה את חשיבות התנועות המבוקרות, הנשימה ואת החיבור החזק בין הגוף לנפש. זה הרבה יותר מאשר רק שגרת כושר, זו גישה הוליסטית לבריאות מיטבית ובוודאי בהריון בו גוף האישה משתנה בכל רגע.


היתרונות הפיזיים של פילאטיס לנשים בהריון

ככל שהיריון מתקדם כך מרכז הכובד של הגוף משתנה. שינוי זה מוביל פעמים רבות לאי נוחות, לעומס על הגב ולא פעם גם על המפרקים. יש לציין כי כל אישה יכולה לחוות תחושות שונות כמובן ואצל חלק לא יופיעו כאבים בכלל, אצל חלק הם יהיו מינוריים ואצל נשים מסוימים הכאב יהיה יום יומי. לפילאטיס יש יכולת לסייע במספר דברים:

  • שיפור היציבותפילאטיס בהרצליה מחזק את שרירי הליבה, גם בתקופת ההיריון ולכן יכול לסייע מאד בכל הנוגע לשיפור היציבה. בתוך כך האימון עובד על שרירי הבטן, גב ורצפת האגן כשכל אלו תומכים בעמוד השדרה ויכולים להפחית כאבי גב.

  • גמישות – תרגילי המתיחה המתבצעים במסגרת פילאטיס לנשים בהריון יכולים להגביר את הגמישות ובכך להקל על מתח השרירים ועל אי נוחות שמופיעה פעמים רבות בתקופות שונות של ההיריון (שוב, אי הנוחות לא חייבת להיות ויכולה להשתנות בין אישה אחת לאחרת כמובן).

  • סיבולת שרירים – תרגילי פילאטיס משפרים את סיבולת השריר שכל כך חשובה לדרישות הגופניות השונות בתקופת ההיריון ולאחר הלידה. פעילות בהריון יכולה להשפיע לטובה על תקופת ההתאוששות ולקדם בריאות בכל מעגל החיים.

  • רווחה נפשית – השינויים ההורמונליים בתקופת ההיריון יכולים להשפיע בכל רגע של היום ולהוביל לרכבת הרים של רגשות. תרגילי פילאטיס שמים דגש על נשימה מודעת, ריכוז בעצמי ומציעים הזדמנות להתנתק מכל מה שיכול להיות מטריד באותו הרגע.


פילאטיס לנשים בהריון בכל טרימסטר

תרגול פילאטיס מפחית את המתחים הפיזיים והרגשיים במהלך ההיריון. הוא עוזר לניהול היום יום, לשלוט בתחושות פחות נעימות ולהכניס רוגע ואיזון. כל זאת בכל שלב של ההיריון כאשר כל שיש לעשות הוא להודיע למדריכה או למדריך במקום על ההיריון, חודש ההיריון וכל תחושה מיוחדת לפני תחילת האימון ובכל שלב אם עולה תחושה לא נעימה.

הפילאטיס היא שיטת אימונים יעילה ובטוחה כשכל אחת יכולה למצוא את רמת הקושי שמתאימה לה. כל אחת תבצע תרגילים בצורה שונה מעט וזאת בהתאם ליכולות הגוף ולתחושות שעולות במהלך האימון. מדריכי פילאטיס המתמחים בעולם ההיריון והלידה יוכלו לא רק להדריך בתחום התרגול אלא גם לכוון לשלב הנוכחי שלו ולתת טיפים לקראת לידה.

הפילאטיס משפיע גם על מה שלפעמים נקרא ״הטרימסטר הרביעי״ שאלו שלושת החודשים לאחר הלידה. בשלב זה הגוף צריך לנוח ורק לאחר שהאמא מוכנה לכך היא תחזור לפעילות גופנית (ולאחר בדיקת רופא). עם זאת לתרגול במהלך ההיריון יש השפעה על יכולת ההחלמה, על התחושה של האמא ועל ההתאוששות. אימון חדר כושר מסייע לנשים לכל אורך ההיריון ולהתאוששות קלה יותר לאחר הלידה.


להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע