chiddush logo

"שמיני העצרת" שלי (2 תגובות לחידוש זה)

נכתב על ידי משה אהרון, 6/10/2023

 בס"ד.


"שמיני העצרת" שלי
----------------------------------.

שמיני העצרת שלי  אינו רק שמחת תורה אלא כל התורה כולה בבחינת פיסגת הפסגות
 של השמחה
 של פיסגת הפסגות  : "גילוי שכינה" ושכלול השמחה של שבעת ימי חג הסוכות לכלל שמחה שממית של "וירונו" [ממש כמו ביום השמיני  אחרי שבעת ימי מילואי הכהנים.]
 הדברים הכלליים שבזה, אינם אלא  "מוץ" של זיקוקי דינור. מן קצוות שיש לקושרם לכלל מטווה רחב וגדול יותר....
 שגם ראו רשימה קודמת :"על התורה" :
 התורה משולה לארץ שיש ל"תור" גם אותה לאורכה ולרחבה
 לשזור בה תמונות נוף רעיוניות  לכלל תמונות חדשות של גילוי מכמניה של התורה . 
 לעניין זה  המחכים לנו עוד "סרטים" שלמים של מכמנים אלו  - תוצאות של חיקור ותיור...
 ישנם עוד תמונות נוף רעיוניות כמרבדים סמויים  מחצבים במעווי האדמה, המחכים לשעתם  בבחינת :
 "אור חדש" ו"שירה חדשה" .

הנה אם כן ,שמיני עצרת איננו עומד לעצמו הוא  חלק מפסיפס שלם רחב יותר.
  המתחיל מאותו היום השמיני של המילה  ממשיך ביום השמיני  של מילוי ידי הכהנים.
  ומסתיים לעתיד גם ביום השמיני של חג חנוכה.
ורק מילים ספורות לעניין זה של : "נר שמיני של חנוכה" : 
 לעם ישראל יש שטר חוב או "שטר ייעוד" להביא לבסוף גם אור לגויים . אותו האור המוסף על שבעת קני המנורה של המקדש . האור של "הקנה השמיני". זו הסיבה אגב שכל כלי המקדש נעלמו כלא היו
 לעתיד מחכה לנו האור השמיני המוסף - אור האדם,שמאיר את כל היקום בסך כל האורות.
  אותו שלסוף גם משלים את הבריאה ומביא גאולה לעולם .
לימים בבית שלישי  מנורת המקדש תהא בעלת שמונה קנים....
 הנה אם כן, אם שבעת ימי חג הסוכות  הם המקבילה של שבעת ימי הבריאה ובחג זה שלא בכדי קרוי חג ה'. ה' שמח בו במיוחד ואנו נדרשים לשמוח בשמחתו הרי שהבריאה ושמחתה נעצרו בתום ימי השבעה. [שבעת ימי הבריאה]
 והיום השמיני נקרא על כן עצרת  משל אומר הקב"ה : עד כאן שמחתי שלי שבראתי עולם.
 עתה שמחוני בניי  ביום השמיני במעשי ידיכם אותם המשלימים את ימי הבריאה.
 בראו והשלימו אתם את עולמי ששיא שמחתכם תהא על ראש שמחתי
 משל המנדט של היום השמיני הוא מימוש  האמירה הראשיתית של הבריאה : 
 "אשר ברא לעשות". גם ביסוד של "בריאת האדם"
 והנה, כך בדיוק גם במעשה ברית המילה.
 משל הקב"ה ברא אדם והותיר ליטרה קטנה של בריאה או "שיפוץ"  להשלמתו של האדם את עצמו בדמות הסרת הסרח העודף הסורח - ה"עורלה".
 כך גם אמר הקב"ה בפנותו למאגר נשמות האדם שליד כסא הכבוד :"נעשה אדם".......

 ולסוף "היום השמיני" - ה"עצרת של חג הפסח .
 הוא חג העצמאות.......  לא , לא תברחו מזה .......
 סגירת המעגל של חג הפסח הוא ב"עצרת" שלו דווקא העתידית . את חג החירות  יהא מיושם תחילה על עם ישראל ובהדרגה על כל העולם כולו.....
 
ומה חבל שהמערכת כאן מתעקשת לפסוח עליו : על חג החירות המשלים לחג החירות הראשוני... חלילה כהיותו : "לא חג" במסכת כלל החגים 
 רוצה גם לומר שגם "שמיני עצרת" ראוי  היה להיותו  לקטגוריה נפרדת בפני עצמו.......
 שהרי כך הוא מגדר הוראותיה של התורה.

משה אהרון 

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (2)
dvir45 (9/10/2023)
לאיזה צירופי אותיות אתה מתכוון?
משה אהרון (6/10/2023)
בס"ד.
משהו אולי יוכל להסביר לי מדוע בדף הראשי רשימותיי "זוכות" לצירופי אותיות לע"ז.
האם יש בכך חלילה,משום "נותן בהם סימנים" ?
משה אהרון
ציורים לפרשת שבוע