chiddush logo

קרן השקעות אלטרנטיביות – למה זה כדאי?

נכתב על ידי חידושים ממומנים, 26/6/2023

משקיעים שונים יכולים לבחור להתמקד בתחומים שונים, אך המטרה משותפת לכולם – להניב כמה שיותר תשואה ורווח. עם זאת, השקעות תמיד טומנות בחובן סיכון מסוים, ולצידו סיכוי. כאשר אדם מעוניין להרוויח כסף מהשקעה, הוא יעריך האם הסיכוי עולה על הסיכון, וכך יבחר האם להשקיע במקום מסוים. קרנות השקעות אלטרנטיביות הגיעו במטרה לפזר את הסיכונים עבור ציבור המשקיעים.

 

על פיזור סיכונים – מה זה ולמה זה חשוב?

פיזור סיכונים הוא תהליך פיזור ההשקעות בין סוגים שונים של נכסים וניירות ערך, וזאת במטרה להפחית את הסיכון להפסד כספי. המשמעות היא שאם השקעה אחת לא מניבה הרבה רווח, ההשפעה שלה על תיק ההשקעות הכולל תהיה חמורה פחות, כי ישנן השקעות אחרות שכנראה מניבות רווחים גבוהים יותר. לכן, גיוון של ההשקעות הוא כלל מספר אחד בתחום זה, על העיקרון של "לא לשים את כל הביצים בסל אחד".

ניתן להשיג גיוון השקעות בכמה דרכים. ניתן להשקיע בתעשיות שונות, וכך אם ישנו אירוע לא צפוי שמביא לקריסה או מעידה של אותה תעשיה – הדבר לא ישפיע בהכרח על תעשייה אחרת שמשקיעים בה, וכך תיק ההשקעות יהיה מאוזן ולא ייפגע בעוצמה חזקה כל כך. ניתן גם לגוון השקעות ע"י השקעה בסוגי ניירות ערך שונים.

אחת מהדרכים לגוון את תיק ההשקעות היא להשקיע בהשקעות אלטרנטיביות. הכוונה היא להשקעות בחברות שלא נסחרות בבורסה, אלא מתנהלות בשוק הפרטי על ידי משקיעים מסוימים, ולא על ידי הציבור.

ההבדל בין חברה ציבורית לחברה פרטית

המשקיעים של חברה ציבורית הם למעשה כל הציבור. כל אדם יכול לרכוש מניות של חברה ציבורית, שכן היא נסחרת בבורסה. הציבור יכול להשקיע במניות, מט"ח (מטבע חוץ), אגרות חוב (אג"ח) וכיוצא בזאת, וכך נוצר מצב שבו לחברה ציבורית יש המון משקיעים, שלחלק מהם ישנה בעלות מצומצמת מאוד בחברה, ולכן גם אינטרס כלכלי צר יותר.

המשקיעים בחברה פרטית אינם הציבור בכללותו. חברה פרטית מעצם טבעה אינה נסחרת בבורסה, ולכן לא כל אדם יכול לרכוש את מניותיה או להשקיע בה.

קרנות השקעות אלטרנטיביות

השקעה אלטרנטיבית היא למעשה השקעה שמתבצעת מחוץ לשוק ההון, ומתמקדת בהון פרטי. השקעות שכאלה נעשות לעיתים דרך קרנות השקעות אלטרנטיביות. קרן השקעות אלטרנטיביות יכולה להיות קרן גידור, קרן נדל"ן, קרן תשתיות, קרן הלוואות וכו'... כאשר ישנן קרנות פרטיות, וישנן קרנות ציבוריות, בדומה לעיקרון של חברות פרטיות וציבוריות.

לקרן שכזו ישנה עמידות כלפי תנודות בשוק ההון, כך שקריסה מסוימת לא תשפיע על הקרן בעוצמה כה חזקה כמו על שוק ההון, או שהיא תגיע אליה באיחור, מה שנותן למשקיעים הזדמנות לכלכל את צעדיהם מחדש. עם זאת, השקעות אלטרנטיביות יתאימו לבעלי הון שמוכנים להשקיע סכומים גבוהים, מכיוון שישנו רף כניסה מינימלי.

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע