הדמוקרטיה מהתורה (1 תגובות לחידוש זה)
נכתב על ידי משה אהרון, 26/6/2024
בס"ד.
הדמוקרטיה מהתורה.
=====================.
ברשימה קודמת ניסינו לבסס את טענתנו כי ה"שואה" מהתורה.
עתה כהשלמה נבקש לטעון כי גם הדמוקרטיה מהתורה.
וכי גם על כן בחרה ההשגחה לקיים את משטר ה"אתחלתא"
דווקא בדספלינה אזרחית בנוסח הדמוקרטיה ומשטרה .
ולא עוד , לדעתינו ,מי שמרים ידו לקעקע את המשטר הדמוקרטי במדינת ישראל .
כמוהו כמי שבוזה את דבר ה' ומפר מצוותו - ואחריתו מרה.
שהרי אין גאולה זו נעשית מראשית ועד אחרית הכל בעצת שמיים
בבקשה עיינו היטב במקראות הבאות מהפרשה.
ושאלו מדוע התורה כמעט באופן אובססיבי
שבה ומעלה את עניין הגרים ומשפטם . ודווקא בפרשה זו שבה נאמר פעמיים :
כי תבואו אל הארץ .
וכן "בבואכם" אל הארץ
וְכִי-יָגוּר אִתְּכֶם גֵּר אוֹ אֲשֶׁר-בְּתוֹכְכֶם, לְדֹרֹתֵיכֶם, וְעָשָׂה אִשֵּׁה רֵיחַ-נִיחֹחַ, לַיהוָה--כַּאֲשֶׁר תַּעֲשׂוּ, כֵּן יַעֲשֶׂה. טו הַקָּהָל, חֻקָּה אַחַת לָכֶם וְלַגֵּר הַגָּר: חֻקַּת עוֹלָם לְדֹרֹתֵיכֶם, כָּכֶם כַּגֵּר יִהְיֶה לִפְנֵי יְהוָה. טז תּוֹרָה אַחַת וּמִשְׁפָּט אֶחָד, יִהְיֶה לָכֶם, וְלַגֵּר, הַגָּר אִתְּכֶם. {פ}
הנה כי כן ,עיגון השויון המוחלט לא רק :
ב"משפט, אלא גם ב"תורה" וגם ב"חוקה".
התורה אפילו בקשה [ברישא] שאם גר מבקש לעשות פולחן כמונו שלא נמנע זאת ממנו.
הָאֶזְרָח בִּבְנֵי יִשְׂרָאֵל, וְלַגֵּר הַגָּר בְּתוֹכָם--תּוֹרָה אַחַת יִהְיֶה לָכֶם, לָעֹשֶׂה בִּשְׁגָגָה. ל וְהַנֶּפֶשׁ אֲשֶׁר-תַּעֲשֶׂה בְּיָד רָמָה, מִן-הָאֶזְרָח וּמִן-הַגֵּר--אֶת-יְהוָה, הוּא מְגַדֵּף; וְנִכְרְתָה הַנֶּפֶשׁ הַהִוא, מִקֶּרֶב עַמָּהּ. לא כִּי דְבַר-יְהוָה בָּזָה, וְאֶת-מִצְוָתוֹ הֵפַר; הִכָּרֵת תִּכָּרֵת הַנֶּפֶשׁ הַהִוא, עֲוֺנָה בָהּ.
הנה כי כן חשוב היה לתורה גם להוסיף ולציין במפורש :
שויון לעניין הדין הענישה - הן בשגגה והן במזיד.
תרצו גם : "יד רמה" ,אותה היד המורמת ומבקשת לאיין הרבה ידיים שהורמו לבחור בדמוקרטיה והיד המורמת מבקשת לקעקע את הדמוקרטיה
הדברים :
------------
הנה כי כן ,ראשית למשוואה הבאה:
כשם שיש ציווי לזכור את יציאת מצרים.
כך יש ציווי לזכור כי גרים היינו במצרים.
וכל כך גם לזכור כי חלק מהותי מיציאת מצרים היא החובה לקיים לסוף :
ארץ שונה,כאיפכא לארץ מצרים . ארץ עם משטר אחר המתחשב בגרים שהם סמל לחולשה .
בקיצור לקיים משטר דמוקרטי שוויוני.
שבו תורה ומשפט אחד לנו ולגרים [לכל שאר החלשים והזרים]
ולא עוד אפילו "חוקה" אחת ......
משה אהרון
להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
דיונים - תשובות ותגובות (1)
הפוך בה והפוך בה - וכולה בה.
======================.
בס"ד.
המצווה היא להציף את כל סדרי חיינו
ודברי ימינו
גם בהשתקפות התורנית .
להיותה של התורה מראה גם לארץ
וגם לשבעה רקיעים.
וכך אנ מנסים לעשות .....
דברי תורה שלא נחרשו, להיותם "צפים"
הן לעין השמש .והן לעיני בני אדם .
רובצים מול כסא הכבוד בתרעומת רבה.
וממתינים לשעתם לגאולה.......
אז גם אם יש מי שמזדעק
על "החירות" שכיבכול נטלנו .....
או על עומק ,היקף וגוון החריש.....
במחרשה הפולחת .......
תנו הזדמנות לנשמה בקריאה שוב ושוב.
שהתורה זועקת לפרוע שטרי חובותינו :
לעשות מהפכות . להוכיח הלכה למעשה.
כי אכן : "כולה בה".
פעם השבתי למי :
אני כותב לעצמי
אני מגיב לעצמי
ואני מוותר על שכר לעצמי
משה אהרון