chiddush logo

כיצד למנוע מצבים של חובות?

נכתב על ידי חידושים ממומנים, 13/4/2023

 חוב יכול להיות מקור עיקרי ללחץ ולמצוקה כלכלית עבור אנשים רבים. בין אם זה חוב בכרטיס אשראי, הלוואות אישיות או צורות אחרות של הלוואות, להיות בחובות יכול להגביל את החופש הכלכלי שלכם ולהקשות על השגת היעדים הפיננסיים שלכם. במאמר זה, נסקור מקרוב כמה אסטרטגיות למניעת מצבים שבהם תקלעו למצב של חוב.

כרטיסי אשראי – תשתמשו בהם בזהירות!

כרטיסי אשראי יכולים להיות כלי פיננסי שימושי, המספק דרך נוחה לשלם עבור הוצאות ולבנות היסטוריית אשראי. עם זאת, הם יכולים גם להוביל לחובות אם לא נעשה בהם שימוש אחראי. כדי למנוע מצבים של חובות מיותרים, חשוב להשתמש בכרטיסי אשראי בזהירות. הרי החוכמה האמיתית היא לא לצאת מחובות בעזרת לקיחת הלוואות חוץ בנקאיות בריבית נמוכה, אלא להימנע מלשקוע בחובות מלכתחילה.

כמה טיפים לשימוש אחראי בכרטיסי אשראי כוללים:

·         שלמו את יתרתכם במלואה בכל חודש כדי למנוע חיובי ריבית (מומלץ לשקול שימוש בכרטיס דיירקט, כדי לדעת בכל רגע נתון כמה כסף באמת נשאר לכם בחשבון, בלי שתופתעו בעשירי לחודש הבא)

·         אל תשתמש בכרטיסי אשראי כדי לממן אורח חיים שאינכם יכול להרשות לעצמכם

·         תתעדו את ההוצאות שאתם מממנים בעזרת כרטיס האשראי שלכם ותעקבו אחר הסכום המצטבר מדי יום. מודעות לסכום הזה יכולה להשפיע לטובה על ההחלטות שתקבלו בנוגע לרכישות שניתן להימנע מהן.

חיסכון לשעת חירום

מדובר באסטרטגיה חשובה נוספת למניעת חובות מיותרים. הכוונה היא לחשבון חיסכון נפרד שאתם מפרישים אליו כסף במיוחד עבור הוצאות בלתי צפויות, כגון מצב חירום רפואי או אובדן עבודה.

כדי לחסוך באופן אפקטיבי, תשקלו להפריש חלק מההכנסה שלכם בכל חודש, להפחית הוצאות לפי שיקול דעת ולחפש מקורות הכנסה נוספים כגון עבודה צדדית או עבודה בתור עצמאי. מומחים ממליצים לחסוך לפחות הוצאות מחיה של שלושה עד שישה חודשים שישמשו בתור "כרית אוויר" פיננסית בשעת חירום.

שימוש בייעוץ פיננסי

אם אתם נאבקים בחובות או לא בטוחים כיצד לנהל את הכספים שלכם, פנייה להכוונה של מומחה יכולה לעזור לכם מאוד. יועץ פיננסי יכול לספק הכוונה מותאמת אישית ולעזור לכם לפתח תוכנית לניהול הכספים שלכם ולמניעת חובות מיותרים.

כאשר מחפשים ייעוץ פיננסי, תקפידו לבחור יועץ בעל מוניטין שיש לו ניסיון בעבודה עם אנשים במצבים פיננסיים דומים. ייתכן שתרצו גם לשקול לעבוד עם סוכנות ייעוץ מטרות רווח, שיכולה לספק שירותי ייעוץ בחינם או בעלות נמוכה.

הקצבת תקציבים

התנהלות בהתאם לתקציב היא אסטרטגיה חשובה מאוד למניעת חובות מיותרים. על ידי תכנון של תקציב ריאלי ועמידה בו, תוכלו לשלוט טוב יותר בהוצאות שלכם ולהימנע מהוצאות יתר על פריטים לא חשובים. בעת תכנון התקציב, תקפידו לכלול את כל ההוצאות החודשיות שלכם, כגון תשלומי שכר דירה או משכנתא, שירותים שונים שאתם משתמשים בהם, מצרכים, הוצאות בידור, הוצאות חד פעמיות וכד'. כמובן שהאסטרטגיה הזאת לא אמורה להחליף את זאת של חיסכון, אלא לתמוך בה.

לסיכום

מניעת מצבים של חובות מיותרים מצריכה שילוב של שימוש אחראי בכרטיס אשראי, חיסכון לשעת חירום, ייעוץ עם מומחים בעת הצורך ותכנון תקציב מתמיד. על ידי נקיטת צעדים יזומים לניהול הכספים שלכם והימנעות מחובות, תוכלו להשיג יציבות פיננסית ולבנות עתיד כלכלי בטוח!

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע