chiddush logo

אילו מפתחות לרכב ניתן לשכפל ואילו לא?

נכתב על ידי חידושים ממומנים, 22/2/2023

ידוע שמרפי דופק בדלת בדיוק ברגעים הכי לא הגיוניים שיש וזה עשוי לקרות גם עם מפתחות הרכב. כל אחד מאיתנו איבד את מפתחות הרכב לפחות פעם אחת בחיים. חלק מאיתנו חיפש ומצא והחלק האחר הפך את כל הבית בניסיון למצוא אותם אך ללא הצלחה. אם נתאר את הרגעים האלו, מדובר על רגעי לחץ היסטרי מהסיבה שזה תמיד קורה בדיוק כשאנחנו צריכים לצאת מהבית וממהרים למקום חשוב. בעניין זה כדאי לדעת שיש כיום מנעולני רכב שיכולים לסייע בעזרת שכפול, אך האם כל מפתח לרכב ניתן לשכפל? בכתבה הבא נסביר איזה מפתח כן ואיזה מפתח לא. 

שכפול מפתחות ברזל 

כמעט ולא רואים יותר מפתחות כאלו, אך הם קיימים בעיקר ברכבים ישנים. אם יש לכם מפתח ברזל לרכב, ניתן בוודאות לבצע שכפול מפתחות לרכב ללא כל בעיה. במפתחות ברזל מתבצעת העתקה של המנעול על ידי מכונה וכך אתם יכולים לקבל מפתחות חדשים עבור הרכב שלכם. בדרך כלל האפשרות הזו כבר כמעט לא קיימת ולרוב מדובר במפתחות המשלבים גם שלט לרכב. שכפול מפתחות ברזל יאפשר פתיחה מכאנית של הרכב, אך לא יאפשר הנעה שלו מהסיבה שכיום יש ברכבים קודן אשר מחובר למחשב הרכב וזו פרוצדורה נוספת שיש להכיר. 

שכפול מפתחות עם שלט וכרטיס

סוג מפתח נוסף הוא המפתחות הכוללים שלט וכרטיס שכפול. את המפתחות האלו המנעולן לא יוכל לשכפל עבורכם. כדי לשכפל אותם תצטרכו לפנות אל החברה של הרכב. חשוב לציין שפעולה זו יקרה ולכן מנעולן רכב יציע לכם אפשרות אחרת והיא התאמה של מפתח חדש. התאמה של מפתחות חדשים הכוללים שלט וקידוד לרכב מחייבים בביצוע מספר פעולות שעליהם נדבר כעת. 

מהו קידוד של מפתחות הרכב?

בכל רכב כיום יש קודן שמאפשר הנעה של הרכב על ידי המפתחות. כאשר המפתח לא מקודד, הוא אמנם יפתח את דלתות הרכב, אך הוא לא יאפשר הנעה שלו. כדי שהמפתחות יניעו את הרכב, עליהם להיות מקודדים אל מחשב הרכב. כאשר מנעולן רכב מציע לכם שכפול של מפתח חדש, הוא למעשה מתכוון לשכפול מכאני וקידוד שלו לרכב, אחרת הוא למעשה לא שווה כלום, במיוחד כאשר אבד לכם המפתח. 

לסיכום, אם אבד לכם המפתח, יש דבר כזה שכפול של מפתחות לרכב אשר מתבצע על ידי מנעולן. לא מדובר בפרוצדורה מסובכת ולמעשה תוך שעה מהגעת המנעולן יהיה לכם מפתח חדש. 


להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע