chiddush logo

יעילותם של מוצרי קנאביס שונים בטיפול במצבים ספציפיים

נכתב על ידי חידושים ממומנים, 20/2/2023

הקנאביס ידוע בסגולות הריפוי שלו וביכולות שלו להיות מאוד יעיל במצבים ספציפיים. הוא משפיע בצורה שונה על כל אדם והתכונות הטיפוליות שלו נוטות להשתנות בכל מטופל בתקופות שונות או לצד תרופות או מזון אשר נצרכים בסמיכות לנטילתו. חשוב מאוד לדעת כי להתאים קנאביס בצורה נכונה לכל מטופל מהווה משימה מאתגרת ביותר אשר דורשת התייחסות למגוון רחב של פרמטרים לרבות המחלה שממנה הוא סובל ובגינה גם מתאים בקנאביס התפקוד שלו, ההעדפות והצרכים האישיים שלו וכן התאמה הוליסטית ואישית הדורשת תהליך של ניסוי וטעיה עד שמגיעים למוצר הסופי ולמינון האידיאלי.

איזה מוצרי קנאביס קיימים?

חשוב מאוד לדעת כי כיום ניתן למצוא זני קנאביס רפואי שונים ובהתאם לכך גם מוצרי הקנאביס הרפואי הולכים וגדלים בהתמדה. באופן מסורתי נהוג לחלק את מוצרי הקנאביס לשתי משפחות בוטניות: סאטיביה ואינדיקה. ההבדלים בין השתיים באים לידי ביטוי בנראות של הפרחות העלים. בצורה של גדילת הצמח וגם בהשפעה הרפואית. ככל ניתן לומר כי מוצרי האינדיקה הם בעלי השפעה מרדימה ומרגיעה ואילו מוצרי הסאטיבה צפויים לעורר ולרומם ולרוב הם יתאימו לצריכה בשעות היום. ההבדלים בין המוצרים השונים מאפשרים למעשה להתאים את הטיפול במגוון רחב של מצבים רפואיים וכן לשעת הצריכה. יחד עם זאת, הכלאות זנים וכן השבחות גנטיות אשר בוצעו לאורך מאות ואף אלפי שנים טשטשו את המאפיינים הבולטים של כל אחת ממשפחות הקנאביס כך שכיום מרבית מוצרי הקנאביס נחשבים להיברידיים מבחינה רפואית וגנטית. כלומר, הם משלבים בהם תכונות המאפיינות את סאטיבה יחד עם תכונות המזוהות כאינדיקה.

כיצד מתאימים מוצרי קנאביס לאדם?

מוצרי הקנאביס הרפואי מסווגים למעשה בהתאם למספר קריטריונים לרבות התצורה שלהם, ריכוז של שני הקנבינוידים הדומיננטיים המוכרים גם כחומרים הפעילים בצמח ועוד. ההתאמה בין יחס ה-THC וה-CBD חשובה אמנם, אך היא לא מספיקה לבדה בכדי להתאים את המוצר למטופל. צמח הקנאביס כיל מאות חומרים שונים אשר תורמים לתכונות שלו. כל תפרחת מאפיינת בפסיפס ייחודי של טרפנים ומחקרים מהשנים האחרונות קובעים כי הטרפנים קובעים את אופי ההשפעה של המוצר כאינדיקה או סאטיבה. מוצרי קנאביס רפואי הנוטים להשפעת אינדיקה יתאימו יותר לצריכה בשעות הלילה והערב והם יתאימו למצבים של מתח נפשי, חרדות, דיכאון, נדודי שינה, פוסט טראומה, כאבי ראש ועוד. לכן, אם יש לכם אישור קנאביס רפואי, חשוב מאוד שתוודאו מה הכי מתאים ונכון למצבכם.

חשיבות ההתייעצות עם אנשי מקצוע

בסופו של דבר, בכדי להתאים מוצר קנאביס מתאים חשוב ביותר להבין ממה המטופל סובל, מהי רמת הקושי שלו והכאב שלו, האם הוא זקוק לתפרחת יותר בשעות היום או בלילה ועוד. כדאי מאוד להתייעץ עם אנשי מקצוע אשר מכירים היטב את תחום מוצרי הקנאביס ויכולים לסייע בהתאמת מוצר מדויק לכל מצב באשר הוא.

בשיתוף אתר thc.org, מגזין הקנאביס הרפואי המוביל בישראל למוצרי קנאביס רפואי ומידע בנושא.

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע