בנר שמיני כוונו לגאולה השלמה, להיותינו אור לגויים
נכתב על ידי משה אהרון, 25/12/2022
בס"ד.
בנר שמיני כוונו לגאולה השלמה להיותנו אור לגויים.
=======================================.
וְהָיָה זֶה, שָׁלוֹם; אַשּׁוּר כִּי-יָבוֹא בְאַרְצֵנוּ, וְכִי יִדְרֹךְ בְּאַרְמְנוֹתֵינוּ, וַהֲקֵמֹנוּ עָלָיו שִׁבְעָה רֹעִים, וּשְׁמֹנָה נְסִיכֵי אָדָם. ה וְרָעוּ אֶת-אֶרֶץ אַשּׁוּר, בַּחֶרֶב, וְאֶת-אֶרֶץ נִמְרֹד, בִּפְתָחֶיהָ; וְהִצִּיל, מֵאַשּׁוּר--כִּי-יָבוֹא בְאַרְצֵנוּ, וְכִי יִדְרֹךְ בִּגְבוּלֵנוּ. {פ} ,מיכה , ה].
אחת החידות הבלתי פטורות הינה חידת שבעת הרועים ומולם שמונת נסיכי האדם - שבנבואת מיכה הנ"ל.
לא בכדי התלמוד אומר לעניין זה דבר כללי שמזהה את הרועים כדמויות תנכיות שבעבר......
ורש"י במקום אומר : שאין הוא יודע מה מקורם של חז"ל. אולי רמז שהכיוון לא מקובל עליו .
הנה כי כן, בבוא להתמודד עם החידה כאמור חייבים להיכנס אליה תוך ניתוח הרישא של הפרק . הרישא הקודמת לפסוק המצוטט לעיל .
והנה קודם כאמור מתאר הנביא כמדומה ביאת משיח.
ועם ביאת המשיח מעמיד הוא לפי הנביא,מועצה המסייעת בידו והכוללת : "שבעה רועים" כלומר שבעה גדולי ישראל כנגד שבעת קני המנורה ומנגד מצרף אליהם :"שמונת נסיכי אדם" - מקרב הגויים. כנגד החנוכיה
הביטוי : "נסיכי אדם" - מכוון לתרבות אנשים המרוממים את ערך קדושת האדם....
במילים של היום אבירי זכויות האדם.
והנה מאלה נסיכי האדם יש רוב ויהיה רוב במועצתו
של המשיח.
ללמדך באיזו קונספציה תיאולוגית שגויה אנו שרויים כיום. שעומדים אנו בחזית ובלעומתיות וכנגד זכויות יסוד לכלל בני האדם באשר הם אדם.
חנוכה היא לא רק סמל לאורנו שלנו אלא גילגולה בעתיד כסמל לאור הגויים. עת גם מנורת שבעת הקנים כנבואת זכריה תהא משותפת להם ולנו.
והיא תדלק גם משמן שלהם...... .
והנה מי השומע לי, יכוון בהדלקת נר שמיני .
את מימוש גאולתינו בהיותינו סוף סוף : "אור לגויים".
שכך מתקרבים אנו לגאולה ודוחקים אט אט את העת להיותה נכונה ובשלה לביאת המשיח
משה אהרון
להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
דיונים - תשובות ותגובות (0)