התוספת לשירת האזינו
משה אהרון , (07.10.2022)
הציטוט המובא במאמר איננו חלק מהשירה.
שירת האזינו מסתיימת בשלוש מילים מונומנטאליות המשקפות אל נכון
את הווית חיינו כיום
המילים : "וכיפר אדמתו עמו".
הפסוקים המצוטטים במאמר לאמור :
"ויאמר אליהם שימו לבבכם...." הם חלק מהדברים שלאחר השירה.
ודווקא הסיפא של הדברים הנוספים כאמור .
חשיבות דברי הסיפא כאמור דווקא בראשיתם ברישא של הדברים לאמור :
"וַיָּבֹא מֹשֶׁה, וַיְדַבֵּר אֶת-כָּל-דִּבְרֵי הַשִּׁירָה-הַזֹּאת--בְּאָזְנֵי הָעָם: הוּא, וְהוֹשֵׁעַ בִּן-נוּן. מה וַיְכַל מֹשֶׁה, לְדַבֵּר אֶת-כָּל-הַדְּבָרִים הָאֵלֶּה--אֶל-כָּל-יִשְׂרָאֵל. מו וַיֹּאמֶר אֲלֵהֶם, שִׂימוּ לְבַבְכֶם, לְכָל-הַדְּבָרִים, אֲשֶׁר אָנֹכִי מֵעִיד בָּכֶם הַיּוֹם.
למה הרישא חשובה . כי היא מבהירה כי משה לא הסתפק אך בקריאתה של השירה באוזני כל ישראל . אלא הוסיף וגם "דיבר את דברי השירה". כלומר על כל חיווי של השירה,הוסיף, פירט, ניתח והדגיש.
ולא רק זאת, מנגד גם יהושוע הוסיף חידודים והדגשים נוספים משלו .
רק על רק זה באו המשך הדברים .
מדוע הערות אלו חשובות לפחות בעינינו, משום שיש להם נפקות מעשית לגבינו היום .
הקריאה לאמור :
כִּי לֹא-דָבָר רֵק הוּא, מִכֶּם--כִּי-הוּא, חַיֵּיכֶם; וּבַדָּבָר הַזֶּה, תַּאֲרִיכוּ יָמִים עַל-הָאֲדָמָה, אֲשֶׁר אַתֶּם עֹבְרִים אֶת-הַיַּרְדֵּן שָׁמָּה, לְרִשְׁתָּהּ. {פ}.
לאמור יש בשירה ובין שיטיה "דבר", שצריך למלא אותנו כיום להבין ולהתנהל ,כך שחלילה לא נמעד יותר להפר את דברי התורה.
הנה כי כן,בשירת האזינו,מוכמנים בה המון רזים וסודות אשר השפעתם רבה על הוויית חיינו כיום.
ובעיקר להמשך התנהלותינו הנכונה בדרך מה"אתחלתא" בואכה ל"שלימותא" .
לגאולה השלמה.
משה אהרו