הציצית וצלם אלוהים
בס"ד.
הציצית : "אוהל מועד" והאדם : "משכן". ואי אפשר לו לקב"ה לשכון באדם ללא שמירת המצוות.
---------------------------------------------------------------------------------------------------
יש לכל איש ישראל
לחבר תמיד שניים אלה :
" שויתי ה' לנגדי תמיד"
עם "צלם אלוהים ".
הא כיצד ?
באמצעות הציצית וסגולותיה.
כשאדם פוגש אדם אחר - את הזולת.
מיד צריך לזכור שהוא צלם אלוהים תעתיקו החיוור של האלוהים [שהוא האלוהים למעלה ודימויו = צלמו למטה] עלי ארץ. ואזי הוא זוכה לעלות במדרגה של שויתי ה' נגדי תמיד ודווקא בשם הוויה. דהיינו לשוות את הקב"ה ממש בהוויה ובהשגחתו המלאה [שם הוויה].
וכל זה לא ייתכן אלא אם הציצית תדמה כאוהל מועד מעין כיסוי ל"משכן" - כיסוי רוחני לאדם [ראה גם רשימה נוספת.] וכי "צלם אלוהים" משמעותו גם מקום החיבור לאלוהים.
שכשאדם רואה ציצית על חברו הוא יודע וחש שגם חברו משמש היכל - "משכן" לקב"ה.
מכאן ולזכירת המצוות הדרך הכי קצרה שאי אפשר לו לקב"ה לדור ולשכון בנפשו של האדם ללא שמירת המצוות .
משה אהרון