סודה של ברכת כהנים (1 תגובות לחידוש זה)
נכתב על ידי משה אהרון, 2/6/2022
בס"ד
(כב) וַיְדַבֵּר ה' אֶל מֹשֶׁה לֵּאמֹר: (כג) דַּבֵּר אֶל אַהֲרֹן וְאֶל בָּנָיו לֵאמֹר כֹּה תְבָרֲכוּ אֶת בְּנֵי יִשְׂרָאֵל אָמוֹר לָהֶם: (כד) יְבָרֶכְךָ ה' וְיִשְׁמְרֶךָ: (כה) יָאֵר ה' פָּנָיו אֵלֶיךָ וִיחֻנֶּךָּ: (כו) יִשָּׂא ה' פָּנָיו אֵלֶיךָ וְיָשֵׂם לְךָ שָׁלוֹם: (כז) וְשָׂמוּ אֶת שְׁמִי עַל בְּנֵי יִשְׂרָאֵל וַאֲנִי אֲבָרֲכֵם:.
"כה תברכו" - "כה" : כך, בלי האות "נ" המסמלת את הכהן במברך שכהן הממלא חובתו לברך מברך "כה.... ולא מברך מעצמו שהברכה תמיד רק ממנו
מהקב"ה.
ועוד אין הברכה שורה ומתקיימת אלא כשיש : "מורא" שמיים" שנאמר :
"אמור להם" - אותיות : "מורא.
שיהא מורא להם לישראל . וכן גם :"לאמור " מורא שמיים של הכהנים המברכים. שאין ברכה מתקיימת ללא מורא כפול
ועוד שלעולם הכהנים המברכים לא יטעו או יטעו לחשוב שהם או מהם באה הברכה. שכל מלאכתם היא "טכנית", כהדגשת הסיפא לשים את שם הוויה על ישראל והקב"ה והוא בלבד המברך.
וכיצד שמים את שם ה' בהוויה על בני ישראל . כשבכל רכיב של הברכה מכוונים ומדגישים שרק הקב"ה מברך ודווקא בהשגחה של שם הוויה.
רק בכוונה שכזו מצד הכהן המברך וכל ישראל המתברך ,
מתקיים : "ואני אברכם" .
שהסוד הוא כשיש יראת שמיים טהורה ברכה של שלוש פעמים שם הוויה לעולם אינה חוזרת ריקם .
משה אהרון
להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
דיונים - תשובות ותגובות (1)
משה אהרון (2/6/2022)
"כה" - כי אני ה' ולא כי אתה ה"כהן"