chiddush logo

חידוש איטום גגות - מתי ולמה מומלץ לעשות זאת?

נכתב על ידי חידושים ממומנים, 24/5/2021

החורף הגיע ואיתו הנזילות מהקירות? נוסף למטרד הלא נעים הזה, כדאי שתדעו כי מדובר ככל הנראה על בעיה משמעותית במערכת האיטום הקיימת בגג. בכל מבנה שמוקם מתבצעים תהליכי איטום נוסף למכלול תהליכי בנייה נוספים, זאת כדי להעניק למבנה מעטפת הגנה חזקה ועמידה מפני נזקי מים שעשויים להתרחש. המים הם משאב טבעי הקיים בחוץ, ולכן הדרך למנוע את חדירתו אל פנים המבנה היא באמצעות הקמת תשתית איטום ברצפה, בקירות וכן גם בגג של המבנה.

מהו איטום גג?

הגג המחפה את המבנה חשוף בצורה גבוהה יותר לנזקי מים כתוצאה ממי גשמים היורדים בעונת החורף, ולכן כדי למנוע את כניסתם אל החלל הפנימי של המבנה מבוצע תהליך איטום של הגג כבר בשלב הקמת המבנה. שיטות האיטום הן רבות ומגוונות כמו פרישת יריעות מיוחדות, מריחת חומרי איטום עמידים, וכו' כך שהבחירה בשיטת האיטום הנחוצה נקבעת על פי סוג המבנה ותשתית הגג הקיימת בו.

למה מומלץ לחדש את מערכת האיטום של הגג?

כאמור, לכל מבנה שנבנה מההתחלה מיושמת בו מערכת איטום עמידה הן בקירות והן בגג. על אף קיומה של מערכת איטום בגג, ישנם מצבים בהם מערכת זו נפגעת או נחלשת וכך גם איכות האיטום ומניעת חדירת מים אל המבנה. במקרים אלו חשוב לבצע חידוש של מערכת האיטום של הגג, זאת כדי למנוע נזקי מים שונים העשויים לפגוע במבנה.

נזקי המים יכולים להיות קלים כמו כתמי רטיבות, קילופים או עובש ועד נזקים קשים מורכבים העשויים להוביל לליקויים משמעותיים באיכות וחוזק כל המבנה. לכן חשוב לבצע חידוש של מערכת האיטום ברגע שמתגלים בו ליקויים.

מתי הזמן הטוב ביותר לבצע חידוש של האיטום?

חידוש של מערכת האיטום של הגג צריך להיעשות מיד כשמתגלים נזקי מים בתוך המבנה, זאת כדי למנוע נזקים קשים העשויים להזיק יותר למבנה וכך גם להוביל להוצאות כספיות גבוהות לצורך התיקון. כדי למנוע את ההפתעה מהופעת הליקויים בגג היוצרים חדירה של מים, ההמלצה היא לבצע חידוש של מערכת האיטום בגג עוד לפני שהגשמים מתחילים וכך לחסוך אי נעימות וכמובן נזקים לחללים הפנימיים של המבנה.

יש לקחת בחשבון כי לעיתים לא ניתן יהיה לבצע חידוש של האיטום הקיים בגג, כך שבמקרה זה יהיה צריך לבצע פירוק מלא של מערכת האיטום הקיימת, וליישם מערכת איטום גגות חדשה שתעניק את ההגנה הרצויה מפני נזקי מים.

האם ניתן לאטום את הגג לבד?

אם גיליתם נזילה קטנה בגג של דירתכם, כדאי שתבדקו את הבעיה לעומק כדי להבין האם קיים ליקוי משמעותי במערכת האיטום הקיימת בגג. תהליך האיטום של הגג מתבצע לרוב באמצעות חברה מקצועית המתמחה בתהליכי ושיטות איטום גגות, אך ישנם מצבים בהם מדובר על ליקוי קטן הקיים במערכת האיטום של הגג – עניין המאפשר לבצע את התיקון לבד ואינו מצריך פנייה אל בעל מקצוע בתחום.

כיוון שקיימות שיטות שונות וכן חומרי איטום רבים לצרכי איטום מבנים, מומלץ להיעזר בחוות דעת של בעלי מקצוע בתחום כדי להבין את סדר הגודל של הליקוי שקיים, כיצד ניתן לתקנו ואילו חומרי איטום נדרשים לשם כך.

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע