chiddush logo

חידושים ועצות בתחום הפיננסי שיחסכו לכם כסף

נכתב על ידי חידושים ממומנים, 24/5/2021

כסף הוא דבר חומרי, אך הוא גם אחד מהאמצעים החשובים ביותר שמאפשרים לנו ולמשפחתנו לחיות בצורה מכובדת. אין זה סוד כי ככל שנחזיק בסכומי כסף גדולים יותר כך איכות החיים שלנו תהיה טובה יותר, אבל השאלה היא איך עושים זאת? או יותר נכון לשאול – כיצד אפשר לחסוך את הכסף שאנחנו מרווחים וכך להגדיל את האמצעים הכספיים שברשותנו?

לרוב התשובה לכך תכלול את המונח השקעות, שבאמצעותו יש צורך להשקיע סכומי כסף כדי להצליח ולהחזיר אותו בתוספת סכומי כסף גבוהים יותר. על אף שהרבה מאוד השקעות עשויות להניב רווחים יפים, אף אחד לא יכול להבטיח כי ישנן השקעות בטוחות ללא אפשרות של הפסדים. אם כך אילו פתרונות אחרים יש? ריכזנו במאמר זה כמה אפשרויות ועצות שיוכלו לחדש לכם דבר או שניים על חיסכון פיננסי.

הגדרת תקציב חודשי

אכן אין פתרונות קסם לדרכי חיסכון כספי, ולכן העניין תלוי אך ורק בכם. השלב הראשון הוא מודעות, ולכן עליכם להיות מודעים באופן שוטף לכלל ההוצאות וההכנסות של המשפחה, וכך בהתאם להגדיר באופן כללי תקציב חודשי שיוקצה לכל הדברים הנחוצים לכם בשוטף. התקציב יכול לכלול כל הוצאה או הכנסה שצפויה להיות במהלך החודש, אם מדובר על קניות שבועיות בסופר, קבלת קצבת ילדים חודשית, תשלומי ארנונה וחשמל, העברת כספים לביטוחי דירה ובריאות, תשלומי שכירות או משכנתא וכך הלאה.

בשורה התחתונה – ככל שתהיה לכם יותר מודעות וארגון בנוגע להוצאות וההכנסות, כך תוכלו להימנע מ"בזבוזים" והוצאות שאינן הכרחיות.

הימנעות מכרטיס אשראי

אם אתם רגילים לשלם על כל דבר עם כרטיס האשראי שלכם, כדאי שתגזרו אותו או תשמרו אותו במגירה בבית הרחק מהארנק. פעולה זו תוכל לסייע לכם לחסוך לא מעט כסף, זאת בהנחה שיש לכם כמובן מודעות לעניין ההוצאות וההכנסות שלכם ושל כל המשפחה. כרטיס האשראי הינו למעשה כרטיס שנותן לכם מעין אשראי לתשלום כספי בחנויות השונות, כך שאתם יכולים לצאת ולרכוש דברים בלי להחזיק שטרות כסף בארנק.

בסופו של דבר אותו אשראי מקוזז מחשבון הבנק שלכם ביום מסוים במהלך החודש, וכך כל הרכישות שביצעתם במהלך החודש אינן מאורגנות ולכן לעיתים אינן מודעות כיוון שהתשלום בכרטיס האשראי איננו מגביל כמו תשלום בשטרות שנגמרים בשלב מסוים.

הכנסה פסיבית מהשמש

קיים חידוש מהפכני בשנים האחרונות שמאפשר לכל אחד שיש לו גג פנוי להרוויח כסף באופן קבוע, ללא התעסקות עם השקעות או אנשים. מדובר על יצירת רווח פיננסי ממשאב טבעי שכולנו מכירים – השמש. תחום האנרגיה הירוקה גילה כי קרני השמש מייצרות אנרגיה טבעית, וכך למעשה ניתן להשתמש באנרגיה הזו כמקור חשמל. תהליך ההמרה של הקרינה האלקטרומגנטית לאנרגיית חשמל איננה צריכה לעניין אתכם כמובן, אלא רק האפשרות של ניצול אנרגיה סולארית בכדי לייצר הכנסה יציבה ורווחית ללא כל השקעה.

 ניתן למצוא מגוון חברות המתמחות בתחום האנרגיה הסולארית שישמחו לשכור מכם את שטח הגג של ביתכם, זאת כדי להציב עליו פאנלים סולאריים שיקלטו את קרינת השמש ויאפשרו לייצר אנרגיה סולארית. נוסף לקבלת כספי השכירות של הגג, תוכלו גם להרוויח מההכנסות של החברה עבור ייצור החשמל.

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע