chiddush logo

לימודי משפטים ותנאי קבלה לציבור הדתי

נכתב על ידי חידושים ממומנים, 14/4/2021

 לימודי משפטים

בקרב חלק מהציבור הדתי והחרדי קיים רצון עז ללמוד משפטים במקביל ללימודי התורה. זהו אחד התחומים שמסקרנים ומרתקים רבים מהם. לאור לימודי התורה, החשיבה שלהם היא לשלב בין הידע הרב שהם צברו בנושאים הקשורים גם להיבט המשפטי וגם עשייה בפועל של עבודה כעורך דין. לצורך כך רבים מהם בוחנים כמה וכמה אפשרויות של מוסדות לימוד כמו מכללות אשר בהן אפשר להוציא תואר ראשון במשפטים כדי לרכוש מקצוע לחיים. העובדה שמדובר באדם דתי או חרדי אינה משנה את התמונה כלל, הוא יכול להקדיש זמן ללימודים בדיוק כמו אדם חילוני, להשקיע בהם מאמץ רב וכך לעבור את מבחני ההסמכה. מי שמעוניין ללמוד נישה זו מודע לכך שאופציית לימודי משפטים אינה אופציה קלה ויש ללמוד בה נושאים רבים, לזכור ולהבין לוגית את כל החוקים.

מכללות ייעודיות אשר מותאמות לציבור הדתי, יצרו כמה יתרונות משמעותיים של תקופת הלימודים כדי להקל עליהם, כמו לדוגמה קבלת מלגות עבור מי שבוחר במסלול התמחות של עורך דין דיני עבודה עו"ד נזיקין או באופציות אחרות. שעות הפעילות תואמות את סגנון החיים של הציבור הדתי ולכן יש לימודי בוקר או ערב, הלימודים מתקיימים בכיתות נפרדות של גברים ונשים, במרחב הלמידה פועלים בתי כנסת, יש התחשבות במועדי ישראל ובשבתות. המטרה היא שלא יהיה על הסטודנטים ללמוד בתאריכים הללו. רבים מהם ממשיכים בעבודתם כדי לפרנס את משפחתם.

תנאי קבלה למכללה ללימודי משפט

כל מכללה קובעת את תנאי הסף שלה לגבי תנאי הקבלה והאופציות הן:

·         קבלת ציון גבוה במבחנים הפסיכוטכניים, על פי כמות נקודות שנקבעת מראש.

·         תעודת בגרות מלאה.

·         תעודת סיום של המכינה.

·         תואר אקדמי של מוסד שהוא מוכר על ידי המועצה להשכלה גבוהה בישראל.

·         דרישות פרטניות נוספות, על פי ההחלטה של כל מכללה.

רבדי הלימודים במכללה למשפטים

בכל מכללה למשפטים לומדים לתואר ראשון לימודי משפטים בסיסיים אשר כוללים דיני חוזים, דיני נזיקין, זכויות אדם, דיני מקרקעין, מסחר, ממשל, דיני משפחה ועוד. כל התחומים הללו הם מרתקים ומסקרנים ובדרך כלל כל סטודנט מתביית על אחד מהנושאים כיוון שהוא זה שמעניין אותו במיוחד. מדובר בחשיבה אישית ונטייה של כל סטודנט ולכן יהיו כאלה שלאחר לימודי משפטים יבקשו להתמקצע בנישה מסוימת כמו דיני משפחה, נזיקין, מסחר ואופציות נוספות ולכן הם יבצעו התמחות במשרד עורכי דין שעוסק בתחום זה.

הפרקטיקה לאחר לימודי משפטים היא אקוטית ורק מי שמסיים בהצלחה את כל שעות ההתמחות ובנוסף לכך עובר בהצלחה את מבחני ההסמכה, מקבל תעודה שמאפשרת לו לעסוק בעריכת דין.

לאחר מכן הוא יכול להמשיך לעבוד כשכיר באחד ממשרדי עורכי הדין בתחום שבו הוא התמקצע וימשיך לצבור ידע, או לחלופין לפתוח משרד עצמאי בנישה זו.

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה