chiddush logo

איך נוכל להיפטר מתיקנים אחת ולתמיד?

נכתב על ידי חידושים ממומנים, 28/1/2021

בין אם אנחנו במסעדה, קניון, באמצע ריצה, זה אף פעם לא נעים להיתקל בתיקן. אנשים מסוימים לא מתרגשים והורגים אותו בין רגע, ואנשים אחרים נוטים להילחץ מאוד בעת מפגש עם המזיק. מעבר לתחושה הלא נעימה בעת המפגש, התיקנים גם מפיצים מחלות מעיים וחיידקים. לא משנה איזה סוג אנשים אתם, להיתקל בתיקנים בבית הפרטי שלכם, זה כבר סיטואציה מורכבת ולא נעימה כלל.

במדריך הבא נראה כיצד אפשר להימנע מהגעת תיקנים או מקקים כאלו ואחרים אלינו הביתה ולהקדים תרופה למכה. אם הדבר לא קרה ויש בביתנו מקקים, נציע גם פתרונות איך להיפטר מהם ולהרחיקם לגמרי במגוון שיטות, אחת מהן היא הדברה ירוקה, והנוספות הם ספריי, ג'ל, או הדברה כימית.

"הכר את האויב"

לפני שנסקור כיצד נתמודד עם התיקן, כדאי להבין מול מי אנחנו מתמודדים. בישראל שני הסוגים הנפוצים ביותר של תיקנים הם תיקן אמריקאי ותיקן גרמני. אורכו של תיקן גרמני בממוצע הוא 1.5 סנטימטרים לעומת תיקן אמריקאי שיכול להגיע לאורך של עד חמישה סנטימטרים. התיקנים יכולים להגיע לרוב דרך הביוב ומערת הניקוז, אך אפילו בתעופה דרך החלון. הג'וק האמריקאי הוא הנפוץ בדירות מגורים והוא נמשך בעיקר לאזורים חשוכים ולחים. לרוב תמצאו אותו באזור האמבטיה ומתחת לכיור.

הימנעות – "הקדמת תרופה למכה"

אם נקפיד על ניקיון יסודי ובתדירות גבוהה, בבית כולו ובעיקר מתחת לכיור ובמטבח, זה יקל מאוד במאבק מול התיקן. מומלץ להימנע מהשארת כלים מלוכלכים במטבח או בכיור לאורך הלילה, ובנוסף, סתימת חורים וחריצים יכולה למנוע מהתיקנים להגיע. 

אז איך ניפטר מהתיקנים?

במקרים מסוימים, על אף שנעשה את מרב המאמצים להימנע מהגעת תיקנים, הדבר לא יצלח. במידה ואתם סובלים ממזיקים כמו תיקנים בביתכם, ישנן כמה דרכים להיפטר מהם. ראשית, אתרו את מקור הבעיה עם פנס ומלכודת דבק לתיקנים. כדאי להתחיל במציאת אזורי ההתפשטות של התיקנים. מלכודת הדבק מגיעות עם פיתיון ולאחר מספר ימים יתנו לכם תמונה ברורה לגבי מוקדי התפשטות התיקנים.

 כדי למנוע הגעת תיקנים מבחוץ יש להשתמש בחומר איטום ולחסום את כל נקודות הגישה לבית שלכם. יש לאטום מקומות כמו חורים בין הקירות, בין הפנאלים, ובארונות. שימוש בחומצה בורית היא עוד דרך נהדרת למנוע הגעת ג’וקים אבל זה לא הדבר הראשון שעליכם לעשות במלחמה נגד המזיקים הללו. אם כל זה לא עבד, מומלץ מאוד לפנות למדביר מקצועי כמו מיכאל ובוריס הדברות אשר ייתנו לכם מענה מידי ויחסוך ממכם התעסקות.

לסיכום, פגישה עם תיקנים היא דבר לא נעים בכלל. אם תבחרו להזמין לביתכם מדביר מקצועי אשר פועל במגוון שיטות הדברה, ונותן מענה מקצועי, תוכלו להיות סבורים ובטוחים כי שמתם סוף לתיקנים, ותוכלו להמשיך בשגרת חייכם הנינוחה והנעימה.

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע