chiddush logo

בניית מטבח חוץ: המדריך המהיר

נכתב על ידי חידושים ממומנים, 2/12/2020

מטבחי חוץ הופכים להיות פופולריים ומשוכללים יותר בישראל והם מגדילים באפן משמעותי את ערך הבית. אבל רוב האנשים זקוקים לסיוע של המומחים בתהליך בניית מטבח חוץ, כי תכנון נכון של השטח החיצוני של הבית יכול להתגלות כמשימה מורכבת.

מטבח חוץ מספק אפשרות לבלות עם בני המשפחה והחברים, ובמהלך תכנון הפרויקט, כדאי להבין תחילה את האלמנטים הבסיסיים של הפרויקט, האופן בו אתם מבשלים פריטי מזון, ואיפה אפשר לאחסן מוצרים, מצרכים וכלים. מדריך זה מסביר את שלבי התכנון של בניית מטבח חוץ, עד התוצאה הסופית.

משטחי בישול וצלייה

השיקול הראשון שצריך לקחת בחשבון בתהליך בניית מטבח חוץ הוא המקום בו האוכל יבושל. נכון שיש סוג של מבערים לבישול כיריים מסורתי, אבל ברוב המטבחים החיצוניים יש מתקן גריל מובנה או נייד, שמאפשר לבשל מאכלים שונים רבים, החל ממנות צמחוניות ועד עוף, סטייק ודגים.

אם אתם מתכוונים להשתמש במטבח החיצוני למסיבות, מומלץ לקנות מכשיר גריל גדול כך שתוכלו לבצע בישולים רבים בבת אחת. כמה מכשירי בישול אחרים שיש לקחת בחשבון למטבח החיצוני כוללים מעשנת, כלי טיגון עמוק ותנור פיצה.

משטחי ותחנות הכנה

יש צורך גם באזור להכנת ארוחות, כגן קיצוץ ירקות והכנת רטבים. כאן נכנס לתמונה השיש. אם המטרה היא בניית מטבח חוץ מוכן מראש, הוא אמור כבר לכלול קצת שטח שיש. יחד עם זאת, אם הזמנתם התקנה מקצועית של מטבח חיצוני בהאמה אישית, תצטרכו לבחור את המשטחים בעצמכם.

מכיוון שהמטבח נמצא בחוץ, מומלץ לבחור חומרים ידידותיים למזג האוויר, כגון פלדה או בטון. מומלץ גם שיהיה כיור במטבח החיצוני שלכם, כך שלא תצטרכו כל הזמן לעבור בין המטבח החיצוני לפנימי.

בניית מטבח חוץ אינה שלמה בלי שטח אחסון

מטבח חיצוני צריך לכלול גם שטח אחסון למרכיבי מזון, כלי בישול ואביזרים. במטבחי חוץ רבים יש מקרר קטן או מקרר בגודל מלא, בו אפשר לשמור על ההפרדה בין האכילה בחוץ לאכילה בתוך הבית.

בניית מטבח חוץ צריכה לכלול ארונות לאחסון כלים, כלי חיתוך וכלי הגשה, כולל מקום נוסף לאחסון קרשי חיתוך, מקלות שיפודים, סירים ומחבתות, כוסות וצלחות, מפיות ואביזרים אחרים שתזדקקו להם.

רגע לפני סיום, אל תשכחו אביזרים ופינת אוכל

בניית מטבח חוץ לא תושלם בלי תכנון ריהוט ואלמנטים דקורטיביים. יש לבחור שולחן אוכל וכיסאות או ספסלי ישיבה טובים לבני המשפחה והחברים שייהנו מארוחות בחוץ. הגדירו את פינת האוכל החיצונית כמו פינת האוכל הפנימית, עם תאורה נכונה, אפיינים דקורטיביים ושטיחים לאזור.

כדאי לכלול גם אביזרים מסוימים למטבח, כגון כוסות וכפיות מדידה, כלים, מכלי אחסון, מלקחיים וכלים שונים. יתכן שתרצו גם אביזרים לצליית ירקות וצנצנות מרינדה או רטבים שונים לבשרים שלכם.

אלו חמשת השיקולים העיקריים שצריכים להנחות תהליך בניית מטבח חוץ:

·         מכשירי גריל

·         מקומות ישיבה בחוץ

·         תאורת חוץ

·         משטחי עבודה

·         ארונות אחסון.


להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע