chiddush logo

חיטוי וניקיון בית הכנסת בימות קורונה

נכתב על ידי חידושים ממומנים, 4/11/2020

 חגי תשרי אומנם כבר מאחורינו והסגר השני במחוזותינו אט אט זוכה ב"ה לפתיחה מדורגת של מוסדות החינוך ובתי התפילה, כאשר הציבור שב בהתאם להנחיות אל בתי הכנסת שנסגרו לשבועות ארוכים בחגים.

המועצות הדתיות ומפעילי בתי הכנסת מבקשים מחד גיסא לאפשר את התפילה הקדושה אשר חשובה לכל כך הרבה אנשים, אולם חשוב גם לשמור ולהגן על בריאות הציבור ולא ליצור חו"ח אפשרות להתפשטות מגזרית מחודשת בקהילה. עם הפתיחה המחודשת שבאה עלינו לטובה, להלן מספר עצות חשובות אשר יכולות לסייע לטובת ניהול שוטף, תחזוקה משופרת וחיטוי נכון של בתי הכנסת, בימים של נגיף טורדני שמסרב להיעלם:

א.      ראשית, שמירה על הנחיות ריחוק חברתי והתקהלות - חשוב מאוד להגדיר מראש את כמות הנוכחים והמתפללים המותרת, על פי גודל המרחב ועל פי ההנחיות העדכניות, לפרסם זאת מראש לציבור ולהקפיד על הנדרש הלכה למעשה. בהתאם לכך, במידת הניתן כדאי לסלק כסאות מיותרים, להרחיק בין מקומות הישיבה ולהציב חוצצים בין החללים במתחם.

ב.      הקפדה על היגיינה - יש להקפיד כמובן כל העת על עטית מסיכות, הצבת בקבוקי אלכוג'ל לשימוש שוטף, זמינות חדרי השירותים והצבת סבון ונייר לניגוב הידיים, ובמקביל לעורר מודעות בקרב המבקרים ליתר זהירות.

 

ג.       אוורור המתחם ככל שניתן - חשוב להותיר את חלונות בית הכנסת פתוחים לתחלופת אוויר גבוהה ככל הניתן, זאת בשילוב הפעלת מערכות אוורור במידת הניתן, בהתאם למזג האוויר המתקרר מעט בימים אלו של הסתיו.


 

התמונה מתוך מתוך pixabay:  

ומעל הכל, כמובן חיטוי וניקיון - שמירה על היגיינה וניקיון היא חשובה בעל עת, אולם בימות קורונה נוסף צורך חדש בעיקר בחללים אשר בהם מתקיימת נוכחות מרבה ותחלופת אנשים דוגמת בתי כנסת. בשונה מניקיון "רגיל" אשר מתבצע באמצעות סילוק האבק ושימוש במים ובסבון, במציאות של ימנו חיטוי בית כנסת נועד לעקר ולהשמיד חיידקים ווירוסים אשר מועברים באופן טיפתי מבני אדם אל משטחים, מוסיפים להתקיים עליהם ומועברים במגע לאחרים. איך לכך, חשוב לחטא כל משטח ופריט אשר בא במגע עם אנשים, החל משולחנות התפילה, מסעדי הכיסאות, ידיות הדלתות, ארונות ועוד.

את החיטוי רצוי לבצע לעתים תכופות, משמע לכל הפחות פעם ביום, באמצעות חומרי חיטוי ייעודיים בעלי ריכוז גבוה של חומר פעיל. יש לחזור על פעולת הניגוב באמצעות החומר הפעיל מספר פעמים. דרך נוספת לחיטוי בתי כנסת וחיטוי משטחים וחללים בכלל היא באמצעות חום, כלומר ניקיון בקיטור. ריסוס החלל והמשטחים באדים בטמפרטורה גבוהה במיוחד תביא להשמדת חיידקים ווירוסים ותיצור חללים בטוחים יותר לשהייה. למרות הצורך בניקוי וחיטוי יום-יומי ניתן ואף כדאי להסתייע בשירותיה של חברת אחזקה וניקיון מוסדות לטובת חיטוי מקצועי, יסודי ויעיל וזאת באמצעות בחומרים ובכלים אשר לרוב לא נמצאים בשימוש פרטי. ניקיון וחיטוי יסודי של בית הכנסת באמצעות גוף מקצועי מומלץ לבצע לכל הפחות אחת לשבוע, רצוי בטרם הגעת ריבוי מתפללים שונים בסופי השבוע.

זכרו תמיד, ונשמרתם לנפשותיכם מאוד מאוד!

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע