לקט מביאור אלשיך לתורה – פרשת וזאת הברכה
לקט מביאור אלשיך לתורה – פרשת וזאת הברכה
לג,א: וְזֹאת הַבְּרָכָה, אֲשֶׁר בֵּרַךְ מֹשֶׁה אִישׁ הָאֱלֹהִים--אֶת-בְּנֵי יִשְׂרָאֵל: מדוע ו"ו החיבורב'וזאת'? אלשיך: "נוסף על ברכות ראשונות", לא שרק כאן משה מברך, אלא ממשיך לברך.
לג,כד: וּלְאָשֵׁר אָמַר, בָּרוּךְ מִבָּנִים אָשֵׁר; יְהִי רְצוּי אֶחָיו, וְטֹבֵל בַּשֶּׁמֶן רַגְלוֹ: מהו האושרהמוגדר כ'רצוי אחיו'? אלשיך: "בשלושה דברים יבורך גבר: בבני, ובחיי, ובמזוני, אך כל אחד משלוש אלה צריך תנאי אחד עמו, לשתהיה הברכה שלמה, והוא: ריבוי בנים צריך שיהיו צדיקים ... מזוני ... בתנאי שלא תרבה לו דאגה ... חיי, אשר אורך ימים בכבדות וחולאים וחולשה יתרה אינה ברכה", לכן אשר קבל ברכה לתיקון תנאים אלה.
לד,ו: וְלֹא-יָדַע אִישׁ אֶת-קְבֻרָתוֹ, עַד הַיּוֹם הַזֶּה: מדוע הסתיר ה' את מקום קבורת משה? אלשיך: "עפר קבורתו היה דבר שלא שלטה בו עין איש, כי רוחני היה ... יום הגאולה – שאז תראינה עיני ישראל במה שלא השיגו מקודם". נסתרות הביננו, בעת הגאולה.
שבת שלום וחג שמיני עצרת שמח, שנזכה לברכות ה' עוד ועוד, אושר בלא תנאים, גאולה בקרוב, והיכונו לפרשן הבא: המלבי"ם, חתימה ופתקה טובה, אורן.
--------------------------------------------------------------------------