חטא דור דעה
" דור המדבר אין להם חלק לעולם הבא ואין עומדים בדין שנאמר במדבר הזה ייתמו ושם ימותו דברי רבי עקיבא רבי אליעזר אומר עליהם הוא אומר אספו לי חסידי כורתי בריתי עלי זבח": י', ג':
אצל ריבונם של כול אשכולות עולמות עולמי העולמים באשר הם בלי יוצא מן הכלל כלל וכלל תחיית המתים העולם הבא והעמידה בדין של דור המדבר אינה כלל בתוך אשכולות העולמות עולמי עולמים שלנו אלה של נצח של מושה ואנו לא נראה אותם כי אין להם חלק איתנו באותם מדורים עולמות היכלות חדרים ובתים אך לעצמם במחיצה שלהם יש להם שבה אין לנו השגה בכלל ולא לצפות בכלל שעתידים אלו לחזור לעולמנו גם לא בתור ניצוץ שלהם או עיבור או התלבשות וכול המסירות האלו שדור דעה עתיד לחזור לעולם הזה בטעות יסודם כי הלכה כאן כרבי עקיבא שאין להם שום חזרה ולא שום 40 שנה אקוט בדור נוסף ולא עוד שום ספירה מחודשת של 40 שנה לאיזה שהוא קץ כי כול זה פס בימי מושה כרבי עקיבא וכרבי אליעזר הוא רק מדורם ומחיצתם שלהם ששם מובטח להם חלקם שלהם בגאולת ישראל.
והמשה הוא גואל אחרון לא נועד להחזיר בדור פעולתו את הס' ריבוא ולא לחדש שום איזו ספירה של איזה שהם 40 שנה או 42 מסעות ולא שום חזרה על איזה שהם 10 ניסיונות ולא חטא העגל וקורח ומי מריבה והפעור כי באמת לא נדע כלל וכלל בלי יוצא מן הכלל איך יהיה עד שיהיה כי הכול שמה בימים ההם על פי פסקים שיתחדשו בתורה עתידית ולא על פי המובן לנו כעת.