chiddush logo

והגית בו - פרשת בא

נכתב על ידי אורן מס, 29/1/2020

סוף מעשה במחשבה תחילה

הצהרה אישית על החזון והיעדים אשר מדריכים אותך בעולם התורה
"התורה שבכתב היא המחייבת את כל עם ישראל, דתי וחילוני."
אורן מס (‏יום שני ‏24 ‏אוגוסט ‏2015)

 

והגית בו - פרשת בא


י,כו: וַאֲנַחְנוּ לֹא-נֵדַע, מַה-נַּעֲבֹד אֶת-יְהוָה, עַד-בֹּאֵנוּ, שָׁמָּה: צורת עבודת ה' נקבעת על ידי ה' ולא תלויה בנו. סיגופים, התבודדויות ושאר צורות עבודת ה' שנקבעו על ידי אדם – הנם בחזקת עבודה שאינה רצויה לה', עד שהוא לא יורה כך במפורש.


יא,ב: וְיִשְׁאֲלוּ אִישׁ מֵאֵת רֵעֵהוּ, וְאִשָּׁה מֵאֵת רְעוּתָהּ, כְּלֵי-כֶסֶף, וּכְלֵי זָהָב: גם אויב עשוי להיות אתך בחברות וריעות. השכנים המצרים מכונים כאן 'רעהו' ו'רעותה', משמע שאויב יכול להיות גם רֵע.


יב,כו: וְהָיָה, כִּי-יֹאמְרוּ אֲלֵיכֶם בְּנֵיכֶם:  מָה הָעֲבֹדָה הַזֹּאת, לָכֶם: צורת ההוראה הנכונה היא בצורה של גירוי הסקרנות של הלומד. צריך לעשות מעשים כאלה שהבנים יסתקרנו וישאלו לפשרם, ואז ילמדו ויעשו גם הם. אם הבן אינו מסתקרן, יש ליזום וללמדו: וְהִגַּדְתָּ לְבִנְךָ, בַּיּוֹם הַהוּא לֵאמֹר (יג,ח).


יב,מא: וַיְהִי, מִקֵּץ שְׁלֹשִׁים שָׁנָה, וְאַרְבַּע מֵאוֹת, שָׁנָה; וַיְהִי, בְּעֶצֶם הַיּוֹם הַזֶּה: יש משמעות להשלמת תהליכים נצרכים עד תומם, ומשהושלמו (מקץ) יש להזדרז להמשיך בתהליך מיד (בעצם היום הזה).

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה