chiddush logo

התבוננות 'והגית בו' - פרשת חיי שרה

נכתב על ידי אורן מס, 21/11/2019

 

וְהָגִיתָ בּוֹ - חיי שרה

כג,יב: וַיִּשְׁתַּחוּ, אַבְרָהָם, לִפְנֵי, עַם הָאָרֶץ: בשביל דבר חשוב, גם אדם מכובד ישפיל עצמו. אברהם המכובד (נשיא אלוהים אתה בתוכנו; פסוק ו) משתחוה לאדם פשוט (עם הארץ) כדי להשיג את מבוקשו.

 

כד,ג: וְאַשְׁבִּיעֲךָ--בַּיהוָה אֱלֹהֵי הַשָּׁמַיִם, וֵאלֹהֵי הָאָרֶץ: כדאי להיות מאד ברורים בהשבעה של אחר, ולהיות "מכוסים" מכל הצדדים. אברהם משביע את עבדו גם ב'אלוהי השמים', אלו אלוהי אברהם, וגם ב'אלוהי הארץ' – אלו פסלים – אלוהיו של העבד, וזאת כדי שהשבועה תהיה ברורה ונחרצת.

 

כד,נח: וַיֹּאמְרוּ אֵלֶיהָ, הֲתֵלְכִי עִם-הָאִישׁ הַזֶּה; וַתֹּאמֶר, אֵלֵךְ: גם בימי המקרא היה צריך את הסכמת האישה לנישואים. ראה כ,ה: וְהִיא-גַם-הִוא אָמְרָה אָחִי הוּא, והביאור שם. וכן צריך לקבל את הסכמת האישה לגבי עתידה: וַיֹּאמְרוּ, נִקְרָא לַנַּעֲרָ, וְנִשְׁאֲלָה, אֶת-פִּיהָ (נ"ז).

 

כד,סו: וַיְסַפֵּר הָעֶבֶד, לְיִצְחָק, אֵת כָּל-הַדְּבָרִים, אֲשֶׁר עָשָׂה: דיווח האירוע חשוב לנוגעים ישירות בדבר, יותר מאשר לַמְשַלֵּחַ. אברהם הוא זה ששלח את העבד לחפש אישה ליצחק, אך העבד לא מדווח קודם לאברהם אלא ליצחק.

כד,סז: וַיֶּאֱהָבֶהָ; וַיִּנָּחֵם יִצְחָק, אַחֲרֵי אִמּוֹ: יש בכוחה של אהבה לרפא בכל גיל קשיים רבים, אף נחמה. יצחק בן כ- 40 (כאשר אמו היה בן 37), אדם מבוגר לכל הדעות, שנחמתו באה רק כתוצאה של התאהבות.

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע