"ונשמע קולו", לצורך גבוה או לצורך העם?
"ונשמע קולו
רש"ר הירש - למען החיבור והערבות
(הפעמונים מחברים את הכלל אל עבודת הכהן הגדול בתוך הקודש)
המעיל עוטה את האדם הנקי המקבל עליו את התורה, והשואף למלא את חובתו, וזהו סימן הצבע האלקי, התכלת...
על ידי הפעמונים "ונשמע קולו", לא כיחיד ולא למען עצמו יגש הכהן הגדול לפני ה', אלא כבא כוח כלל הציבור ובשביל כלל הציבור, (וגם כדי לעורר א הציבור למשמעות עבודת הכהן:) למען ישים את כלל הציבור את ליבו למשמעות גישתו לפני ה'... [ולכן ונשמע קולו גם בצאתו, לקראת העם, ולא רק בבואו אל הקודש. עיין שם] (שמות כח, מ).
אלשיך הקדוש - רמז לכל אדם, שהדיבור יהיו מועטים (ורק דיבורים יקרים כזהב)
מעיל האפוד - מכפר על הקול, שרבה רעת האדם בו, עיין שם. והנה ז' תועבות מסתבכים בדבור: גניבת דעת וחונף, שמע שוא והוצאת דבה, ליצנות ודברי ריבות, לשון הרע וספור בגנות חברו, רכילות לשלח מדנים, נבלות פה, ואמן של כולן היא שיחה בטלה. וכל זה רמז במעיל: כליל תכלת - שהדבור יתייחס רק לדברים אלקיים שהתכלת רומזת עליהם. ופי ראשו בתוכו - שיהיה תוכו כברו ולא יחניף. שפה לפיו - לבלום פיו מלהוציא דבר, וגם אם יקניטהו חברו לא יקרע - שעל ידי זה לא יבא לידי פירוד. פעמון ורמון - בין שני רימונים פעמון, לומר שידבר רק חצי מהשתיקה, וכן נתן ה' לאדם פה אחד ושתי עינים, שחצי מה שיראה יגיד, ומלבד מה שדבריו מועטים יהיה בנחת ובקול נמוך, ויהיו דבריו יקרים כזהב, ולא ידבר היתול וליצנות המרגילים שחוק.
מלבי"ם - מרמז שידבר רק דברי קדושה
המעיל הוא שישמור על שפתיו שידבר רק בתורה ובמצוות, ובו שפה לפיו, ופעמונים שישמע קולם רק בבואו אל הקודש (שמות כח א).