chiddush logo

הרב ליאור אנגלמן על הרב אלישע

3/1/2019

השמש אותה שמש, עולה במזרח ושוקעת במערב, הלבנה אותה לבנה, מתמעטת לקראת סוף 

החודש ומתחדשת לאיטה. הבריות אותן בריות הולכות לעמל יומן, ושבות לעת ערב אל ביתן. 
ימים של הקנטות ושלטי חוצות, רוחות מלחמה מקומית מנשבות באוויר, מלחמת בחירות. מועמד חובט במועמד, מפלגה במפלגה, ואנשי התקשורת ששים אלי קרב להכניס לוחמים לזירה. על הכול מלהגים בלי הרף וחדשות של שחרית מתיישנות בערבית, ורק על רעידת האדמה הגדולה אין איש מדבר. 
פלא איך לא פותחים חדשות בדיווח על מצבו של הרב אלישע, אין רמז למלחמת החיים שלו בשלטי 
החוצות. ואולי אין להתפלא, מה לענוותן שכמותו ולשלטי חוצות. 
אפילו על כריכת הספרים שכתב לא מתנוסס שמו, רק מי שידקדק לחפש בעמוד הפנימי מתחת לשמות המפיק, הסדר והעורך הלשוני, ימצא באותיות של לבנה במיעוטה – אלישע וישליצקי, בלי תואר והדר. ענוותנותו היא גדולתו. 
אילו היה לי כוח הייתי יוצא לשוק, הייתי מכריז ואומר לכל קוראי העיתונים וצופי החדשות, לכל אותם שחייהם ממשיכים כאילו לא אירע דבר, שאירע גם אירע, שהעניו הירושלמי, שהיה מכתת רגליו מעיר לעיר ומעיירה לעיירה, מצפון לדרום, מתל-אביב לשומרון, בלא שכר ובלא תמורה, רק כדי להביא תורת ציון לבניה, העניו הזה אינו מהלך לאחרונה. 
ואם יאמרו לי "לא שמענו עליו" אומר להם זה כוחו, שלא שמעתם עליו, ואף שלא שמעתם הרבה משלכם - שלו. וכבר זמן רב עליונים מבקשים את הרב אלישע, ואי אפשר שיבואו על מבוקשם, 
כי כמה מלאכי עליון ותנאים ואמוראים ואבות האומה מפארים את הרקיעים, ונחנו מה? כמה תלמידי חכמים דוגמתו יש על פני האדמה? אי אפשר שיקרע מאיתנו סם החיים הזה. 
ואילו היו שואלים מה טיבו של סם החיים הזה, הייתי מספר על תלמיד חכם שנזהר מן המחלוקת 
ומכל הדומה לה, שלעולם לא יפסול חכם שאינו מבית מדרשו, שידבר על אחרון התלמידים משל היה איש כערכו. 
ומאז נקרע גוש קטיף נקרע גם הוא, ונשבע לאחות את הקרע, ונטע גרעינים גרעינים של אהבת חינם בכל מקום ובכל אתר, ומשכנו בירושלים והולך כרוכל המחזר בעיירות, לחלק להם חינם אין כסף מתורת ירושלים. מה הקדוש ברוך הוא בחינם אף הרב אלישע בחינם, מה הקדוש ברוך הוא בקול דממה דקה אף הרב אלישע בשקט ובלי קול צעקה. 
ועכשיו, המלחמה השקטה על חייו של הא הסתיימה. והאיש איננו ואנו, אנא אנו באים..

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע