chiddush logo

הלכות ציצית רב כתיות

נכתב על ידי טל סייג, 31/10/2018

הלכות ציצית רב כתיות:

 

1). שלא לברך על הציצית והטלית הקטן כול בוקר הברכה משום ספק ברכות להקל ושב ואל תעשה עדיף שכן ממילא היא נמצאת על גופו של האדם כול היום.

 

2). שלא להקפיד יותר מידי על הצגת ונישוק הציציות בברוך שאמר ובפרשת ציצית שאחרי קריאת שמע שכך לחזק עניין לעובדה עם כלי הראיה בחינת אחרי עינכם ופחות עניין לשומרה בחינת שמירת העניים.

 

3). להציג ולנשק הן בברוך שאמר והן בקריאת שמע רק שני ציציות קדמיות ולא כול ה4 ציציות אלא רק אלו שמכוונות כנגד כת ערב וכת מערב, - ציצית ימנית כנגד כת ערב ושמאלית כנגד כת מערב אך ציצית אחורית ימנית המכוונת כנגד מזרח הרחוק ושמאלית אחורית המכוונת כנגד העולם השלישי ישאיר מכוסות.

 

4). שלא ללבוש ציצית גדול בתפלת שחרית כול עוד לא נשואים עם אישה כדת משה וישראל אחרי חתונה מסודרת ברבנות, שכן טלית גדול היא בחינת מקיף הרחוק המאיר באדם רק אחרי הנישואין.

 

5). לברך על טלית גדול וללובשה לפני הנישואין רק בעיתות המזומנות לעניין עליה לספר תורה בשבת בשחרית שאז לכבוד התורה יש עניין ללבוש טלית גדול ולברך עליה.

 

6). שלא ללכת יום יום עם ציציות של ציצית קטן מחוץ למכנסיים מגולים אלה מכוסים כמנהג הספרדים.

 

 

פנימיות העניינים:

 

יש לחזק בדורות האלו את עבודת הלעובדה שבגן עדן שבשבילה  הונח האדם בגן עדן גם בעניין כלי הראייה בחינת עין רואה ולב חומד ולב סודר תפלות על כול מה שרואה מאהבת ישראל לכול גוף יהודי שרואה בכול מקום ופחות להקפיד על גדרי הציצית המדוקדקים שנועדו בעיקר להביא לכדי שמירת העיניים שהיא בדורות האלו כבר פחות חשובה, - אלה לאמץ את מערכות העניים והלב לאהבת ישראל ועין טובה ואהבת חינם לכול מה שרואים בעולם.

 

כי בפה יש 32 שיניים כנגד 32 ציציות ששומרות השיניים מלשון הרע דלטורי ודיבה והציציות שומרות מעין הרע שנאמר בפרשת ציצית לא לתור אחרי העיניים ואחרי הלב כי "לב", - גימטרייה 32 ולשון הרע ועין הרע שניהם קשורים ללב שכן לשון הרע בא משנאת חינם המקננת בלב ועין הרע היא עין רואה והלב חומד לכן צריך לדקדק מאוד בהלכות הברכות על הציצית וסדר לבישתה וכשרותה.

 

כי בקטורת יש 736 חלקים שהם 32*23 שהם כנגד הכרומוזומים באדם שהם 46 שהוא חלק ה736 והם 32 חוטי הציצית 32 השיניים כגימטרייה "לב" כי מזה נמשכת המתנה שנתן המלאך השר הא' למשה במתן תורה הקטורת, - והוא בגן עדן היה תפקידו לפנות זבלים ולהפיק מרגליות וזה בחינת אור לארבע עשר בודקים את החמץ בחינת תפיחת קליפת ישות וגבהות שהוא תועבת השם כול גבה לבב ובתועבות יכעיסוהו פירש רש"י כגון "כשפים", - "כשפים", אותיות "שפכים" מה שהיה מפנה הנחש בגן עדן ואיתו השר שלו המלאך הא', והוא היניקה מאחוריים שמהם ניזונים הגויים שאוחזים 2800 בציציות כנבואת זכריה לכן נשפע מההלכות האלו התנהלות הישראל למישרין בקרב השאינם ישראל בכול הגלובוס הפלנטה הזאת. 

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה