chiddush logo

מיהו הטוב ביותר עבורך?

נכתב על ידי ברוך עינב, 14/9/2017

בס"ד


מי מבטיח לך שבן הזוג שלך לא יבגוד בך? אז את יכולה לומר שעל האהבה ביניכם אפשר לכתוב סיפור בהמשכים שיהפוך לרב מכר. הטעות הבסיסית שלא מעט אנשים אוחזים בה היא שאמנם האהבה היא ערך אלוקי עליון, אך עדיין אם לא מחוברים ל-ד' ואל עולם המושגים שלו יתברך, אז כמו שאפשר לתת חיבוק דב למישהו ולא להבין מדוע הצד השני סובל ולא מקבל את המחוה הרג/שית הזאת בשמחה, באותה מידה ניתן לעשות אינספור טעויות בפרשנות האישית שכל אחד נותן למושג "אהבה" עפ"י הבנתו האנושית המוגבלת שמבוססת על הדברים שהוא חוה, למד והתנסה בעברו, וכמו כן בהרבה מצבים אנשים טועים ומבלבלים בין הידלקות והתאהבות שמוגדרות כאהבה שתלויה בדבר כאהבתם של אמנון ותמר, לבין אהבה אמיתית שאינה תלויה בדבר כאהבתם הטהורה של דוד ויהונתן, וקשה להם להבדיל בין תאות בשרים חומרית ומשיכה גופנית-חיתית לרבדים היותר עמוקים וטהורים של האהבה ששייכים יותר לחיבור הרוחני-נשמתי שבין בני הזוג.


מכאן עולה השאלה החריפה - מי יכול להבטיח לך שבן זוגך לא יבגוד בך? שהרי לא מן הנמנע שביום מן הימים הקשר שלכם לא יהיה בשיאו כתוצאה מויכוח או מריבה ובאותו זמן תיכנס לתמונה אישה זרה ממקום העבודה או הלימודים, שכנה או קשר מן העבר הרחוק וכו', ובן זוגך יעמוד בנקודת מבחן ומה שיגרום לו להיכשל באחת העוונות החמורות ביותר בתורה עליהן נאמר יהרג ובל יעבור זאת אותה תחושה שאשתו אינה מבינה אותו, לא מקשיבה לו ולא נותנת לו מספיק חום ואהבה או שפשוט אינה מרגשת אותו מספיק כבעבר לעומת אותה אישה שמשלימה עבורו את כל החוסרים האלה ואולי אף מעבר לכך, שהרי כרגע הוא רואה רק את יתרונותיה תוך התעלמות מכל חסרונותיה מאחר ולא חיו ביחד כזוג נשוי למשך כמה שנים וכרגע הוא כמו עיור באפלה. המרחק מכאן ועד לבגידה יכול להיות קצר מאוד במידה ומדובר באדם ללא יראת שמים ואמונה בבורא עולם, ולדעתו אין כל דין בעולם ולא דיין, וכל אדם הטוב בעיניו יעשה כמו שאומרים אלה ששיבשו את הפסוק מהתורה: "איש איש באמונתו יחיה". אך אם יש לו יראת שמים והוא יודע שבלי קשר לעצמת האהבה והחיבור שיש בינו לבין אשתו יש לו יראה ממי שברא את העולם יחד עם כל בני האדם וגם אותו, מקור כל הכחות כולם והוא משגיח על כל הבריות וכל פרט ולו הזניח ביותר בכל הבריאה, ושום דבר לא נעלם ממנו ובזה נכללים לא רק מעשיו ודיבוריו אלא אף רגשותיו, כוונותיו ומחשבותיו של כל אדם אף אם הוא על הירח בשליחות של סוכנות החלל, הסבירות שהוא יעשה את הטעות האיומה והנוראה הזאת היא הרבה יותר נמוכה בצורה משמעותית, מאחר והוא מבין הן את משמעות העבירה שמצערת מאוד את מי שברא אותו ומחיה אותו בכל רגע נתון, והן את העונש שצפוי לו עליה שיש לו השלכות הן בעולם הזה והן בעולם הבא. הוא זוכר שזה אחד משלושת החטאים החמורים בגינם נחרב ביהמ"ק הראשון והוא לא רוצה להיות מאלה שבגללם מתעכב בניינו של ביהמ"ק השלישי יחד עם הגאולה וביאת משיח צדקנו. הוא מרגיש שצעד כזה מהוה בגידה נוראה קודם כל בבורא עולם וגם בעצמו, במטרה, בשליחות ובתיקון שלשמם נשלח לעולם. חטא חמור כזה יצור בינו לבין ד' קליפה עבה מאוד שתגרום לו להתרחק ממנו יתברך בצורה משמעותית, והוא הרי יודע שהוא לא יכול ולא רוצה לעשות ולו צעד אחד קטן בלעדיו יתברך, ולכן הוא יפעיל את כל כוחות הנפש הפנימיים שלו ויגייס את כל דברי החכמה והתורה אותם ספג כדי לכבוש את יצרו אם יבוא לידי נסיון שכזה כדי שדבר נורא ואיום כזה לא יקרה ח"ו, ולכן זה לא תלוי כלל באשתו, במראה שלה, בטיב הקשר ביניהם באותה עת או ביחס שהוא מקבל ממנה כי הרבה לפני זה הוא יודע שזה בינו לבין מי שאמר והיה העולם, הקב"ה.


לכן אף אישה חכמה שלא שקועה עמוק במרתפי הסטרא אחרא ושאצלה הנשמה היא זאת ששולטת על הגוף ולא להיפך לא תתפשר על פחות מיהודי בעל יראת שמים ששומר תורה ומצוות בבחירה החשובה ביותר בחייה, במיוחד אם ברור לה שהיא לא תבחר בדברים הרבה פחות משמעותיים כמו על בחירת בית, רכב, מקום עבודה, בגדים, רהיטים, מוצרים חשמליים וחופשה לפני חקירה עמוקה וממושכת שהרי היא רוצה את הטוב ביותר.


צורת הכתיבה פונה אמנם לנשים לצורך נוחות הקריאה אך הדברים מיועדים גם לגברים באותה מידה בדיוק.

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע