אמונת הייחוד הכללית של כול האומות
אמונת היחוד הכללית של כול הבני אדם המין האנושי בני נוח החי המדבר התבוני השיאינו ישראל נועדה להגיע למצב כזה שאחרי שמנקים אותה מהעבודה הזרה הכללית השורה בעולם השלישי ובכתות המזרח הרחוק והאמונות הטפלות שמתלוות עימהם בחינת אמונה בגויים אל תאמין ואחרי שמנקים אותה מיחוד השיתוף של שמד מערב והנביא שקר של ערב, - מגיעה האמונת היחוד הזו באין דבר שאין אותו באין סוף ויש בו גם יחוד של אלוקים המנחה את כול העולם כולו כולל השאינם ישראל לטייב מעט את הרוח והנפש והגוף של השאינם ישראל האלו ולנקוט ברוח נפש וגוף ( אך לא בנשמה שהגויים השאינם ישראל לא מגיעים למדרגת נשמה ממש) עובדין קצת יותר משופרים וטובים במחשבה דיבור ומעשה ומקום וזו היא תכלית אמונת הייחוד הזאת וזאת נקיטת הלמטה והסופם שלה.
אך השאינם ישראל האלו הגויים בני נוח חי תבוני מדברהמין האנושי הכללי אינם בניו של אלוקים כלל וכלל כמו עם ישראל שהם בניםלהוי"ה אלוקיהם והוא יתברך גם אינו מלך עליהם ישירות אלה דרך שריהם שר שלאומות העולם השאינם ישראל ודרכו של השרים הפרטיים של כול אומה ואומה וכשהם מעליםלו אמונת יחוד פשוטה כמו שצריך מתטייבים מעשיהם דיבוריהם ומחשבותיהם ומקומותיהם בגוףנפש ורוח כלומר בעולם הזה בעולם העשייה ובעולם היצירה ורק ככה יכול להיות לכול באיהעולם טוב יחסי במקומותיהם.
והעניין
של הישראל בכול העניין הזה הוא שהתנהלות הישראל תהיה למיישרין בקרב כול השאינם
ישראל על פני כול כדור הארץ בכלל ופה בארץ ישראל בפרט ולא תהיה שום מכת חרב
מהשאינם ישראל על ישראל במיוחד בקרבת מקום הזאת הנקראת ארץ ישראל ארץ הקודש ארץ
כנען ובמיוחד מהערבים, ושלא תהיה השטנה של הערבים על ידי אומות השאינם ישראל
המערביים להלחם בנו ולאיוב אותנו שהיא היא האנטישמיות המסתובבת פה בדורות האלו.