האם גדולי התורה נלכדו בסבך סנוורים (1 תגובות לחידוש זה)
נכתב על ידי משה אהרון, 15/3/2025
בס"ד.
האם גדולי התורה נלכדו בסבך סנוורים.
-------------------------------------------------------
בפרשת ויקהל נדרשת שוב התורה למצוות השבת
והיא מתייחסת למצווה זו ברבים : "דברים"
"אלה הדברים אשר ציווה ה' לעשות"
ומה הם הדברים ?
: ראשית לעשות מלאכה בששת הימים
ואחר כך לשבות ולעשות את השבת..
והאור הגדול לעניין השבת מצוי דווקא בפרשה הקודמת :
פרשת "כי תשא".
שאם ייקלט סוף סוף אור זה יביא הוא מזור לעם הזה.
ישוב לאחדנו לכלל - גוי אחד בארץ. והדרך תסלל לגאולה השלמה
האור הוא כנרמז אורה של מצוות השבת .
גם שם בפרשת כי תשא מצוות השבת מורכבת משניים :
ראשית : עשיית מלאכה בששת הימים ואחר כך גם מנוחה ושביתה ביום השבת .
שאין משמעות למנוחה ביום השבת בלוא קיום הרישא של מלאכה בששת הימים.
והנה בפרשת כי תשא מופיעה מצוות השבת פעמיים:
פעם אחת באריכות בלשון רבים כפנייה לכלל ישראל בבחינת : "תעשה מלאכה".
ופעם נוספת בפנייה נוספת לכל יחיד בישראל המצווה עליו אישית לאמור :
"ששת ימים תעבוד וביום השביעי תשבות .....".
שוב לצוות גם על כל יחיד את הציווי הכפול : גם עבודה וגם שביתה.
גם ששת ימי המעשה וגם השבת.
למה חשה התורה צורך להוסיף פעם נוספת ציווי על השבת וכאמור הפעם לכל יחיד מישראל .
אלא שתורת אמת שניתנה מפי הגבורה, צופה פני כל הדורות וידעה היא :
כי יקום דור אשר יבקש לבטל את החלק הראשון של מצוות השבת :
של "ששת ימים תעבוד" .
ועוד יגדילו ויתלו בה בתורה - משוגה זו...
ודוק משוגה זו גוררת גם משוגות נוספות וקשות המשסעות ומפלגות את העם הזה.
והכל כדי בזיון וקצף - לא פחות .
אז אולי ירחם עלינו ה' וגדולי תורה אלה יתעוררו הפעם לשעות גם לחוכמת המסכן.
לזו האמת הזועקת - ולו למען אחדות כלל ישראל וגאולתו.
משה אהרון
החידוש הוקדש:
בס"ד.
דבר תורה זה מוקדש לדודי היקר באדם :
צדיק יוסף בן טאוס ומכלוף
אשר כל ימיו היו עמל וחסד
תהא נשמתו צרורה בגן העדן העליון.
דיונים - תשובות ותגובות (1)
וכי למה בפעם השניה בפרשת כי תשא
הציווי ליחיד גם על מלאכה וגם על שביתה
מצוי בתווך בין פסח לעצרת [שבועות].
לומר לך שאין תורה נדבקת
לחירות אלא בקיום מלוא של מצוות השבת
גם מלאכה וגם שביתה.
משה אהרון .