ואנוכי הסתר- ששם ה' ייסתר במגילה
נכתב על ידי משה אהרון, 10/3/2025
בס"ד.
מגילת = גילוי אסתר = גם סיבת הסתררות ה' במגילה.
---------------------------------------------------------------------.
לא נעים מילדות לא אהבתי את חג הפורים. נראה היה לי גם כילד
שחזות שלל התחפושות אינה אלא חזות של גויים לא יותר מכך.
חשתי שהחג לא שייך , מלאכותי ומאולץ ויותר מצועצע.
אומנם אהבתי מאד את המצוות משלוח מנות איש לרעהו ומתנות לאביונים.
אך אף פעם לא הבנתי מדוע זה עניין אך לפורים ולא ליום יום...
ככל שבגרתי ועמדתי על דעתי גישה זו הלכה והתבססה בקרבי.
ודעתי היא שלכתחילה מגילת אסתר לא הייתה בדיוק ראויה להיכנס לספר הספרים.
לא רק שאלוהים לא שוכן בה בשמו , אלא שכל כולה הפניית עורף לארץ חמדה וחזון הנביאים
רוויה היא בתככים והוללות .
רובה עמל שווא של הבלים ועלילות - בעיקר לפאר לבסוף את ימות העולם של נוכרים.
כך גם לדעתי סופה של מגילה זו :
להידחק לבסוף החוצה מחוץ לספר הספרים .
עת פורים יהפוך לחג קוסמופוליטי. חג גאולת כלל האדם כשכולם "יתחפשו" להיות הם. עצמם
ותכתב מגילת האור החדשה של הגאולה השלמה.
אגב זו הסיבה שגם במגילת שיר השירים לא מופיע שם ה'. הקב"ה משתוקק לאהבת כל ברואיו.
לשיר השירים הכללי עת תכתב אהבת האלוהים ואהבת כלל בני האדם
שם במגילת האור יופיע בה שמו יתברך שוב ושוב......
האנוכי ה' אלוהיך יהפוך ל :"אנוכי אלוהי כל האדם והעולם.....
נשוב לאסמכתא לאלה הדברים :
. כבר בתורה רמז הקב"ה כי לעתיד לא רק יסתיר פניו מבניו
אלא יתקיים גם :
"אנוכי הסתר. ש"אנוכי" - הוא הקב"ה יהא בהסתר
כלומר שהקב"ה [אנוכי]יהיה בהסתר במגילה.
"ואנוכי הסתר אסתיר פני ביום ההוא" :
כפל לשון של "הסתר". ולא בכדי :
תחילה אותו המתייחס כאמור ל"אנוכי" .
כאמור רמז לכך ששם ה' יסתר במגילה
ורק אחר כך בא ההמשך האופרטיבי המתייחס לעם ישראל
לאמור : הסתרת פנים מעם ישראל .
ואולי באלה הדברים יש גם קצה חוט, או תחילה לפתרון הפלונטר :
האמוני והפילוסופי של השואה.....
משה אהרון
להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
דיונים - תשובות ותגובות (0)