יעקב ביקש מיוסף למחול על כבודו
נכתב על ידי משה אהרון, 9/1/2025
בס"ד.
המקרא :
-----------------
וַיִּקְרְבוּ יְמֵי-יִשְׂרָאֵל, לָמוּת, וַיִּקְרָא לִבְנוֹ לְיוֹסֵף וַיֹּאמֶר לוֹ אִם-נָא מָצָאתִי חֵן בְּעֵינֶיךָ, שִׂים-נָא יָדְךָ תַּחַת יְרֵכִי; וְעָשִׂיתָ עִמָּדִי חֶסֶד וֶאֱמֶת, אַל-נָא תִקְבְּרֵנִי בְּמִצְרָיִם. ל וְשָׁכַבְתִּי, עִם-אֲבֹתַי, וּנְשָׂאתַנִי מִמִּצְרַיִם, וּקְבַרְתַּנִי בִּקְבֻרָתָם; וַיֹּאמַר, אָנֹכִי אֶעֱשֶׂה כִדְבָרֶךָ. לא וַיֹּאמֶר, הִשָּׁבְעָה לִי--וַיִּשָּׁבַע, לוֹ; וַיִּשְׁתַּחוּ יִשְׂרָאֵל, עַל-רֹאשׁ הַמִּטָּה. {פ}
הדברים :
-----------------
קצת מוזר שיעקב מקדים פנייה שיש בה כעין תחינה ליוסף. שהרי ציווי אב לקבורה ועוד בארץ ישראל, אין נעלה ממנה.
הנה אם כן :
ההקדמה : "אם נא מצאתי חן בעינך היא לדבר החריג השבועה יד תחת ירך . שמשנה למלך לא נאמן על אביו עד שזה נזקק להשביעו - "שבועת ירך".
והנה ראו בהמשך יוסף מנסה בכל זאת להימנע מלהזקק לשבועה.
שבהמשך כשיוסף אומר "אנוכי אעשה כדברך". יעקב לא מוותר ודורש גם "השבעה לי"...
ולא נחה דעת יעקב עד שנשבע יוסף.
משה אהרון
להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
דיונים - תשובות ותגובות (0)